carl Posted 10 augustus 2021 Report Share Posted 10 augustus 2021 De afgelopen dagen op bezoek geweest bij vrienden die een huisje hebben aan de Belgische kust. Wat je daar dan hoort is “the sound of silence”. Bij mij in een bosrijke omgeving is het stil, maar aan zee is het zo mogelijk nog stiller. Donkerte en stilte is voor mij een groot goed. Overigens jammer dat de Belgen geen welstandscommissie hebben. De kust is voor een groot deel verpest. Nog even in Frankrijk geweest maar wat ik daar gezien heb is toch authentieker (minder hoogbouw). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 11 augustus 2021 Report Share Posted 11 augustus 2021 Dan ben je zeker in Oostduinkerke geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 augustus 2021 Report Share Posted 11 augustus 2021 Inderdaad Fuchs. Had ik dat al gezegd of ken je de kust zo goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 11 augustus 2021 Report Share Posted 11 augustus 2021 Nee, was een gokje. Mooi dorpje dicht bij de Franse grens (ben zelf tijdens een vakantie daar op de mtb via promenade/ strand naar de Franse stad Duinkerke gefietst), maar inderdaad met overdreven grote, moderne hoogbouw aan de kustlijn. Gelukkig ook nog oudere gebouwen die te bezichtigen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 augustus 2021 Report Share Posted 11 augustus 2021 Vandaag bezoek gehad van de Philips verzamelaar waar ik de 9710 van gekocht heb. De 9710 klinken het beste op de Luxman l507 in combinatie met phonodude van dhtrob en met de loudnes ingeschakeld. De 9710 nu vastgezet met zogenaamde kikkers zoals men vroeger deed. Misschien niet audiofiel maar wel een fraai gezicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 augustus 2021 Report Share Posted 11 augustus 2021 Graag een foto van de kikkers Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 Beugeltjes die in het Philips boekje omschreven worden als kikkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 augustus 2021 Author Report Share Posted 12 augustus 2021 (edited) Er staat een Pioneer SX-737 in mijn werkplaats te spelen. Optisch zeer fraai nagenoeg mint. Een klein beurtje was genoeg. Edited 12 augustus 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 Mooi apparaat Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 augustus 2021 Author Report Share Posted 12 augustus 2021 2 hours ago, kappa7 said: Mooi apparaat Jack Dank je, even een betere foto, In het echt is hij nagenoeg mint. Die spiegelingen in het glas zijn reflecties Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 Goud van oud Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 Inderdaad erg fraai Jack. De audiogoden zijn mij ondertussen niet al te gunstig gezind vandaag. Na mijn vakantie in België de zaak weer aangesloten. Een kanaal van mijn Oracle met Benz Ruby Z doet het niet. Het zou het MC kanaal van de Pass Kloon kunnen zijn. De Pass Kloon doet het wel weer prima op mijnTD 320 met de Nagaoka MP 200 (klinkt trouwens erg goed). Dat is zoals bekend een MM. De versterker is het zeker niet want daarop heb ik een CD spelertje aangesloten en die doet het meer dan prima. Ik vrees eerlijk gezegd dat mijn Benz Ruby Z element beschadigd is. Ik zal Roger eens vragen of die het element kan doormeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 (edited) 1 hour ago, carl said: Inderdaad erg fraai Jack. De audiogoden zijn mij ondertussen niet al te gunstig gezind vandaag. Na mijn vakantie in België de zaak weer aangesloten. Een kanaal van mijn Oracle met Benz Ruby Z doet het niet. Het zou het MC kanaal van de Pass Kloon kunnen zijn. De Pass Kloon doet het wel weer prima op mijnTD 320 met de Nagaoka MP 200 (klinkt trouwens erg goed). Dat is zoals bekend een MM. De versterker is het zeker niet want daarop heb ik een CD spelertje aangesloten en die doet het meer dan prima. Ik vrees eerlijk gezegd dat mijn Benz Ruby Z element beschadigd is. Ik zal Roger eens vragen of die het element kan doormeten. Heb je ook al de phonokabel van je toonarm verwisseld van links naar rechts en rechts naar links op je Pass Kloon? Als dan het kapotte kanaal meegaat weet je zeker dat het je element is. Edited 12 augustus 2021 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 (edited) Dat heb ik inderdaad gedaan en helaas Morgen nog eens checken - bedankt! Het element is ook nog niet zo oud en volgens Roger onlangs was de naald nog goed. Ik zal hem bellen morgen. Ik zal Hans van Liempd ook nog eens vragen naar die Duitser die bij Benz werkt. Hij neemt ze over de grens mee en dat scheelt invoer en uitvoer. En mijn Soundsmith Zephyr is nog niet terug als replacement. Ze hebben in de US bij het bedrijf een uitbraak gehad en zitten behoorlijk in de lappenmand. Edited 12 augustus 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 Tkan ook nog de toonarm bekabeling zijn maar het element lijkt me aannemelijker. Duitsland zit inde EU dus die uit en invoerrechten zullen wel meevallen. tis meer dat DHL ongeveer €15, rekent voor het versturen en dat dan 2x. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 Ergens geen goed contact,het kan zo maar iets simpels zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 1 hour ago, kappa7 said: Tkan ook nog de toonarm bekabeling zijn maar het element lijkt me aannemelijker. Duitsland zit inde EU dus die uit en invoerrechten zullen wel meevallen. tis meer dat DHL ongeveer €15, rekent voor het versturen en dat dan 2x. Moet van daaruit naar Zwitserland geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 (edited) Ik dacht dat de man het over de grens meenam als handbagage. Maar eerst Roger maar eens vragen of hij hem kan doormeten. Edited 12 augustus 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 12 augustus 2021 Report Share Posted 12 augustus 2021 1 hour ago, carl said: ... die Duitser die bij Benz werkt. Hij neemt ze over de grens mee en dat scheelt invoer en uitvoer. Hr Jacobsen van Hifi Ilona. Weet niet of men nog steeds bij hem terecht kan. Op zijn website kun je nog wel zijn tel.nr. vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 (edited) Die bedoelde ik bedankt Marc. Van het weekend mijn kleinkind op bezoek. Dus zondag weer tijd Edited 13 augustus 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 Die Benz is trouwens net 4 jaar oud. Stevige afschrijving Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 3 minutes ago, carl said: Die Benz is trouwens net 4 jaar oud. Stevige afschrijving Je hoeft hem toch niet weg te gooien? Het lijkt mij gewoon een los contact ergens... Dat moet toch te maken zijn? By the way, Soundsmith schiet niet echt op zeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 (edited) In dit wereldje kost zoiets 500/750 euro Pjotr Ik heb het even nagekeken, maar het element heeft me met inruil 2350 gekost. En ik heb nogmaals gekeken inderdaad bij verwisseling van de Phono kabels verschuift het probleem naar de andere kant. Ik neem het weekend contact op met Ilona. Ja Soundsmith https://www.sound-smith.com/articles/covid19. Ondertussen is Peter Lederman wel een groot deel van zijn inkomsten kwijt. Edited 13 augustus 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 augustus 2021 Members Report Share Posted 13 augustus 2021 10 minutes ago, carl said: In dit wereldje kost zoiets 500/750 euro Pjotr Ik heb het even nagekeken, maar het element heeft me met inruil 2350 gekost. En ik heb nogmaals gekeken inderdaad bij verwisseling van de Phono kabels verschuift het probleem naar de andere kant. Ik neem het weekend contact op met Ilona. Ja Soundsmith https://www.sound-smith.com/articles/covid19. Ondertussen is Peter Lederman wel een groot deel van zijn inkomsten kwijt. Die prijs die jij noemt kan het hooguit zijn als ook de spoel vervangen wordt. Lijkt me vooralsnog niet aan de orde. Nu kun je hem natuurlijk via Duitsland in Zwitserland krijgen en dan een maand of 6 wachten, er zijn echter snellere oplossingen (ja, die heb je in het verleden met je oude Ruby ook gebruikt), maar dat blijf ik niet herhalen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 (edited) Ik laat hem eerst checken door Roger Marco - safety first. Edited 13 augustus 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts