WanFie Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 Heb je de aansluitingen achter op het element al eens verwisselt? Het kan ook aan de bekabeling van de draaitafel liggen. Of een slecht contact op dat stekkertje. Elementen gaan meestal niet vanzelf kapot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 Vandaag in het Oorlogsmuseum te Overloon een indrukwekkende collectie van elektro-apparatuur gezien. Niet audiofiel, maar wel mooi en interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 augustus 2021 Report Share Posted 13 augustus 2021 4 hours ago, Hans van Liempd said: Heb je de aansluitingen achter op het element al eens verwisselt? Het kan ook aan de bekabeling van de draaitafel liggen. Of een slecht contact op dat stekkertje. Elementen gaan meestal niet vanzelf kapot. Betwijfel het, maar ik ga volgende week wel even naar Roger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 augustus 2021 Report Share Posted 14 augustus 2021 Weer een vriendelijke man leren kennen die ook verzot is op audio. Hij heeft bij mij een Lenco gekocht, en vertelde dat hij ook een aantal luidsprekerboekjes voor zelfbouwers had liggen. Ik kon ze op komen halen, dat heb ik zojuist gedaan en heb hem een kooldraadlamp belooft, daar was hij erg blij mee, hij is ook hoewel nog jong liefhebber van vintage meubels en wat dies meer zei. Even in zijn behoorlijke los van het huis staande audioruimte gekeken geluisterd naar een the Fisher buizenversterker Thorens 126 en als klap op de vuurpijl loeigrote Altec hoorn luidsprekers Type 19, dat kan hard en toch zuiver. Het is ook een buizenman momenteel bezig een Dynaco st70 te bouwen,het nieuwe type. Hij woont ook in Tilburg, dat is wel fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 augustus 2021 Report Share Posted 14 augustus 2021 33 minutes ago, Groovy said: Weer een vriendelijke man leren kennen die ook verzot is op audio. Hij heeft bij mij een Lenco gekocht, en vertelde dat hij ook een aantal luidsprekerboekjes voor zelfbouwers had liggen. Ik kon ze op komen halen, dat heb ik zojuist gedaan en heb hem een kooldraadlamp belooft, daar was hij erg blij mee, hij is ook hoewel nog jong liefhebber van vintage meubels en wat dies meer zei. Even in zijn behoorlijke los van het huis staande audioruimte gekeken geluisterd naar een the Fisher buizenversterker Thorens 126 en als klap op de vuurpijl loeigrote Altec hoorn luidsprekers Type 19, dat kan hard en toch zuiver. Het is ook een buizenman momenteel bezig een Dynaco st70 te bouwen,het nieuwe type. Hij woont ook in Tilburg, dat is wel fijn. Hee, de Altecs weer . Leuk, dat soort verrassingen. Via Marktplaats dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 14 augustus 2021 Report Share Posted 14 augustus 2021 On 8/13/2021 at 10:23 AM, Arden said: er zijn echter snellere oplossingen (ja, die heb je in het verleden met je oude Ruby ook gebruikt), maar dat blijf ik niet herhalen... Wellicht voor anderen toch interessant om te herhalen. Bedoel je Vd Hul? Ik meen dat die geen reparaties/retips meer doet van andere merken, of klopt dit niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 augustus 2021 Report Share Posted 14 augustus 2021 3 hours ago, René N. said: Hee, de Altecs weer . Leuk, dat soort verrassingen. Via Marktplaats dan? Ja via marktplaats,daar heb ik toch zeker 3 leuke kennissen aan over gehouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 augustus 2021 Members Report Share Posted 15 augustus 2021 (edited) 22 hours ago, Groovy said: geluisterd naar een the Fisher buizenversterker Heel fraai! Ik heb nog een The Fisher 800C staan, die klinkt fenomenaal. Voor het echte werk misschien net iets te slank onderin, maar verder weergaloos mooi. Ik zou hem alleen juist niet combineren met een oude Altec, omdat ook die het allerlaatste octaaf ontberen. Het zal wel fantastisch snel en dynamisch zijn geweest! Edited 15 augustus 2021 by Arden typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 augustus 2021 Members Report Share Posted 15 augustus 2021 18 hours ago, marc said: Bedoel je Vd Hul? Ik meen dat die geen reparaties/retips meer doet van andere merken, of klopt dit niet? Ja, ik bedoel van den Hul. Officieel repareert hij geen ''vreemde'' merken meer, maar voor mij is hij dat tot nog toe wel blijven doen. Duurt soms wat langer, 3-4 weken ipv 2 weken, maar vooralsnog is dat altijd beter dan bij welke concurrent ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 (edited) 11 minutes ago, Arden said: Heel fraai! Ik heb nog een The Fisher 800C staan, die klinkt fenomenaal. Voor het echte werk misschien net iets te slank onderin, maar verder weergaloos mooi. Ik zou hem alleen juist niet combineren met een oude Altec, omdat ook die het allerlaatste octaaf ontberen. Het zal wel fantastisch snel en dynamisch zijn geweest! Ik heb die allerlaatste octaaf niet gemist,maar het zal ongetwijfeld zo zijn als jij dat zegt. Ze klinken idd fantastisch en dynamisch, ik werd er door overdonderd, ook betreft de afmetingen. je hebt echt wel ruimte nodig om ze te kunnen plaatsen. Ik ga binnenkort nog een keer luisteren, gisteren had ik de tijd niet. Edited 15 augustus 2021 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 11 minutes ago, Arden said: Ja, ik bedoel van den Hul. Officieel repareert hij geen ''vreemde'' merken meer, maar voor mij is hij dat tot nog toe wel blijven doen. Duurt soms wat langer, 3-4 weken ipv 2 weken, maar vooralsnog is dat altijd beter dan bij welke concurrent ook... Dat laatste kan ik niet goed beoordelen, maar ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden was over zijn retip van mijn Benz Micro Wood. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 On 8/12/2021 at 8:12 PM, carl said: Inderdaad erg fraai Jack. De audiogoden zijn mij ondertussen niet al te gunstig gezind vandaag. Na mijn vakantie in België de zaak weer aangesloten. Een kanaal van mijn Oracle met Benz Ruby Z doet het niet. Het zou het MC kanaal van de Pass Kloon kunnen zijn. De Pass Kloon doet het wel weer prima op mijnTD 320 met de Nagaoka MP 200 (klinkt trouwens erg goed). Dat is zoals bekend een MM. De versterker is het zeker niet want daarop heb ik een CD spelertje aangesloten en die doet het meer dan prima. Ik vrees eerlijk gezegd dat mijn Benz Ruby Z element beschadigd is. Ik zal Roger eens vragen of die het element kan doormeten. Heeft die Pass Kloon niet een extra voortrap voor MC? Probeer m eens met een ander MC element Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 augustus 2021 Members Report Share Posted 15 augustus 2021 1 hour ago, marc said: Dat laatste kan ik niet goed beoordelen, maar ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden was over zijn retip van mijn Benz Micro Wood. Ik doel daar mee op de looptijden. Bij Benz (als ze al repareren), kan dit zeer lang duren, hetzelfde voor Soundsmith: buiten al de douane perikelen kan dit ook zo maar een half jaar of langer duren. Kijk alleen maar naar Carl zijn verhaal met dit avontuur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 43 minutes ago, Plaatjesdraaier said: Heeft die Pass Kloon niet een extra voortrap voor MC? Probeer m eens met een ander MC element Klopt dat heeft die. Even de ingang wisselen kan natuurlijk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 1 hour ago, Plaatjesdraaier said: Heeft die Pass Kloon niet een extra voortrap voor MC? Probeer m eens met een ander MC element Ik heb geen andere MC. Maar ik vermoed dat Roger het element wel kan doormeten. Ik kan de arm er simpelweg van afhalen. Ik ga woensdag bij hem langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 41 minutes ago, kappa7 said: Even de ingang wisselen kan natuurlijk ook. Dat had ik al gedaan George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 augustus 2021 Report Share Posted 15 augustus 2021 1 hour ago, Arden said: hetzelfde voor Soundsmith: buiten al de douane perikelen kan dit ook zo maar een half jaar of langer duren. Die Corona perikelen zijn natuurlijk wel exceptioneel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 augustus 2021 Members Report Share Posted 16 augustus 2021 20 hours ago, carl said: Die Corona perikelen zijn natuurlijk wel exceptioneel. Ik vind het nog steeds een non-argument, alles en iedereen die zijn zaakjes niet helemaal op orde heeft, gooit het al anderhalf jaar op Corona. Peter Lederman doet al die reparaties zelf. Dat douane afhandelingen en leveringen iets vertraging hebben, daar kan ik nog inkomen omdat op dit moment de hele wereld on-line koopt, dat rechtvaardigt nog steeds de blijkbaar geaccepteerde enorme vertragingen niet. Dat men het misschien wat drukker heeft, ja daar kan ik inkomen, maar wederom, hoezo maanden ipv weken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 21 hours ago, carl said: Ik heb geen andere MC. Maar ik vermoed dat Roger het element wel kan doormeten. Ik kan de arm er simpelweg van afhalen. Ik ga woensdag bij hem langs. Huh? je hebt toch ook die Ampearl? Die heeft toch ook een MC ingang. Kun je het daar toch mee checken. Maar wellicht begrijp ik het wel verkeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2021 Author Report Share Posted 16 augustus 2021 De Ampearl heeft alleen een MM ingang Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 augustus 2021 Report Share Posted 16 augustus 2021 7 hours ago, Tubejack said: De Ampearl heeft alleen een MM ingang Okee. Dat wist ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 augustus 2021 Report Share Posted 17 augustus 2021 On 16-8-2021 at 11:52, Arden said: Ik vind het nog steeds een non-argument, alles en iedereen die zijn zaakjes niet helemaal op orde heeft, gooit het al anderhalf jaar op Corona. Peter Lederman doet al die reparaties zelf. Volgens zijn site kan hij geen volle uren meer draaien Marco. Dat betekent dus stagnatie in productie. Dat zal wel voor meer “eenpitters” gelden op allerlei terrein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 augustus 2021 Report Share Posted 17 augustus 2021 (edited) 21 hours ago, audiofreak said: Okee. Dat wist ik niet. Naar mijn idee zit het in het element. Theoretisch zou het echter ook nog in de armbedrading kunnen zitten. Eerst morgen Roger maar eens naar laten kijken. Met een schuin oog kijk ik nu ook naar andere elementen. Liefst een die zowel op mijn Graham past en op mijn Jelco 750 d. Dat geeft in noodgevallen wat meer ruimte Edited 17 augustus 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 17 augustus 2021 Report Share Posted 17 augustus 2021 Ik zou dan meteen voor een Van den Hul gaan Carl. Die Benz elementen zijn blijkbaar geen lang leven beschoren. En dan je Graham 2.2 verkopen en meteen voor een Phantom gaan incl extra armbuis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 17 augustus 2021 Report Share Posted 17 augustus 2021 On 20-5-2021 at 21:44, Vinyl_Fuchs said: Hier alleen maar android/ windows: pas toe aan mijn 2de smartphone en 2de tablet en beide van Samsung. Waarbij ik de tablet het belangrijkste vindt. Laptop/ desktop gebruik ik nagenoeg niet meer. Bij mij gaan ze kapot als ze te langzaam worden of geregeld vastlopen. Dan wil ik er nog wel eens "tikkie" op geven (wat op den duur dan einde oefening betekent). Gelukkig doe ik dat bij mijn andere spullen niet. Mijn oudste heeft als enigste binnen ons gezin een Apple apparaat (tablet) Mij werkt de tegendraadse bediening van Apple op mijn gemoed. Net wat je gewend bent. Mijn geliefde Tab S2 9.7 is niet meer. Noodgedwongen een S7+ 12.4 besteld als vervanger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts