Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... IV

Tubejack
 Share

Recommended Posts

De filters staan nog niet op. vwr’s. Ik vind toch al dat ik afwijk van de regel  “een verandering per keer”. Ik was het inderdaad al lang van plan. Het filter is ooit samengesteld met alle componenten ergens op  de grond, dus buiten de kast. Ik schat dat dat wel 1 liter extra volume was op de 5 liter. Bovendien alle componenten ver van de dikke magneet van de middentoner en weinig onderlinge beïnvloeding door geringe afstand. Dat alles had ik in de kast wel.

Maar ik ga van de week de filterkasten wel op vwr’s zetten. Ben benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken.

groet,

Leobus

24 minutes ago, leobus said:

De filters staan nog niet op. vwr’s. Ik vind toch al dat ik afwijk van de regel  “een verandering per keer”. Ik was het inderdaad al lang van plan. Het filter is ooit samengesteld met alle componenten ergens op  de grond, dus buiten de kast. Ik schat dat dat wel 1 liter extra volume was op de 5 liter. Bovendien alle componenten ver van de dikke magneet van de middentoner en weinig onderlinge beïnvloeding door geringe afstand. Dat alles had ik in de kast wel.

Maar ik ga van de week de filterkasten wel op vwr’s zetten. Ben benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken.

groet,

Leobus

Bij mij deed het genoeg, ik ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen. Maar inderdaad eerst rustig deze veranderingen beluisteren... ^_^

Ik heb het loopwerk van mijn Garrard hf4 wat stiller gekregen.

Ik heb hem opnieuw in de sokkel gehangen zo vrij mogelijk,de boutjes en schroeven tbv de ophanging voorzien van rubbers zodat ze het metaal niet raken.
Volgende week krijg ik een mono buizenversterkertje  te leen,ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken.

10 minutes ago, Groovy said:

Ik heb het loopwerk van mijn Garrard hf4 wat stiller gekregen.

Ik heb hem opnieuw in de sokkel gehangen zo vrij mogelijk,de boutjes en schroeven tbv de ophanging voorzien van rubbers zodat ze het metaal niet raken.
Volgende week krijg ik een mono buizenversterkertje  te leen,ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken.

Zit de arm op dezelfde plaat als het plateau? Bij mij zit die arm daar los van, dus krijg je door het rubber bij de needle track een beweging daarin. Dat houdt mij dus tegen om dat ook te gaan doen, hoewel ik hetzelfde probleem heb. Maar misschien is het ene minder erg dan het andere, dus met ik het misschien ook maar gaan doen....

Vast ja,maar daar zit het hem niet.

Het gaat erom om de dt vrij van de sokkel te krijgen of juist keihard koppelen wat ik met de 301 deed,je merkt dan dat de motor geen of minder trillingen doorgeeft.
De 301 krijg je makkelijker stil,maar daar  is het plateau niet van ijzer zoals bij de hf4.
Als je het niet probeert dan zul je het nooit weten🙂

5 hours ago, Tubejack said:

Dit lijkt me een aardige LP: "Celeste Not your Muse"  maar welke moet ik bestellen? 

Ik wil die met de minste compressie, maar alle type nummers barcode etc zijn hetzelfde.

Wie weet het? 

https://dr.loudness-war.info/album/list?artist=celeste&album=

De bovenste "vinyl" van dat album lijkt me in werkelijkheid de cd te zijn. Die zijn vaak zwaar onderworpen aan de 'loudness wars' terwijl dat voor vinyl vaak niet zo is. Al zijn er altijd uitzonderingen.

2 hours ago, Bloom said:

De bovenste "vinyl" van dat album lijkt me in werkelijkheid de cd te zijn. Die zijn vaak zwaar onderworpen aan de 'loudness wars' terwijl dat voor vinyl vaak niet zo is. Al zijn er altijd uitzonderingen.

Dus het is gewoon een foutje in deze database? En staat 2 Vinyl en 1x CD

Deze Vinyl https://dr.loudness-war.info/album/view/183542

Deze Vinyl https://dr.loudness-war.info/album/view/183541

Edited by Tubejack

11 hours ago, Tubejack said:

Ik was met Qobuz nieuwe muziek te ontdekken en ineens was ze er.  🙋‍♂️

Ik kende haar wel van; Celeste - Stop This Flame.

Toch maar even het hele album luisteren want; Celeste - Not your Muse, klinkt erg goed!

3 hours ago, Tubejack said:

Het hele album klinkt lekker 🙂

Ook even geluisterd.

Wat beroerd opgenomen. Bovendien zing het mens als een hijgster.

Veel te hard opgenomen en belabberd laag. Ik begrijp niet wat jullie hier aan kwaliteit in horen. Ik heb een paar nummers beluisterd en was er al snel helemaal klaar mee.

20 hours ago, Tubejack said:

Ik was met Qobuz nieuwe muziek te ontdekken en ineens was ze er.  🙋‍♂️

Ik doe dat vaak ook zo Jack en daarnaast via muziek reviews. Dan zoek ik het gelijk op. Het grote voordeel van streaming.

Just now, Vinyl_Fuchs said:

Heb al langere tijd niet meer de rust om van mijn set te genieten. Geniet gelukkig wel van wandelen, mtb-en, gezin, tuin, werken en motorrijden. Komt wel weer. 

Van muziek te genieten bedoel je.... Maar wat jammer :(

30 minutes ago, Hans van Liempd said:

Veel plezier met die zooi..🙆‍♂️

Wow, gezellig hier nu ook de persoonlijke smaak niet meer aan het verzuurde oordeel van de oude garde ontkomt.

Nu snap ik ineens waarom ik onbewust al nooit mijn persoonlijke muzieksmaak durfde te delen. Gaat verder wel goed met je, Hans?

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...