Groovy Posted 13 juli 2022 Report Share Posted 13 juli 2022 Mooi zo met verlichting, maar de hele sectie waar de lampjes in moeten is weg. Hij staat in mijn rommelkamer, ik vind het niet erg dat hij niet verlicht is als hij aanstaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 juli 2022 Author Report Share Posted 13 juli 2022 Ben het 1042 naaldje aan het inspelen . Geen straf. Phondude nog iets aangepast . Mooi stabiel stereo beeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 On 13-7-2022 at 08:13, Groovy said: Mooi zo met verlichting, maar de hele sectie waar de lampjes in moeten is weg. Hij staat in mijn rommelkamer, ik vind het niet erg dat hij niet verlicht is als hij aanstaat. Er zou eigenlijk een verlichting aan en uit knopje op moeten zitten Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Waar zou dat knopje dan moeten zitten. Met de powerknop schakel je ook de verlichting in. Het ding is wel redelijk gebouwd zo te voelen aan het gewicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 juli 2022 Report Share Posted 16 juli 2022 On 5-7-2022 at 17:54, carl said: Ik heb haar Monitor Audio 2 te leen. Ik vind dat toch wel beter klinken dan mijn Cabasse. ik snap het eigenlijk niet zo want een paar jaar geleden ook geprobeerd. Tsja, MA's zijn veel frisser afgestemd dan de Cabasse's (en veel andere luidsprekers uit die tijd) en met het toenemen van de leeftijd hoor je minder hoog. Wellicht compenseert het frisse van de MA's daar iets. Probeer eens een EQ en lift alles boven de 9kHz progressief een beetje. Of ga naar de audicien, laat je oren meten en gebruik die gegevens om je set te compenseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 juli 2022 Report Share Posted 16 juli 2022 Een leuk kleine zaak bezocht in Eethen waar de eigenaar singeltjes en lp's verkoopt, mijn verzameling is weer wat gegroeid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juli 2022 Report Share Posted 16 juli 2022 2 hours ago, Seed7 said: Tsja, MA's zijn veel frisser afgestemd dan de Cabasse's (en veel andere luidsprekers uit die tijd) en met het toenemen van de leeftijd hoor je minder hoog. Wellicht compenseert het frisse van de MA's daar iets. Probeer eens een EQ en lift alles boven de 9kHz progressief een beetje. Of ga naar de audicien, laat je oren meten en gebruik die gegevens om je set te compenseren. Ik vind hem juist minder fris dan de Cabasse Seed. Maar mijn oren zullen zeker minder zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 16 juli 2022 Report Share Posted 16 juli 2022 4 hours ago, Groovy said: Een leuk kleine zaak bezocht in Eethen waar de eigenaar singeltjes en lp's verkoopt, mijn verzameling is weer wat gegroeid. En nog tegen goede prijzen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 juli 2022 Report Share Posted 16 juli 2022 Dat is wisselend van e3 tot wel e65. Afhankelijk van persing en zeldzaamheid. Een originele vroege persing is duurder dan bv de zoveelste van Elvis. Singles zijn ook zeker duurder geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 16 juli 2022 Report Share Posted 16 juli 2022 (edited) On 12-6-2022 at 17:27, Vinyl_Fuchs said: Heb je geen flexibele magneetpen of anders een magneet aan een touwtje (wel goed vastmaken)? Werkt natuurlijk niet bij een rvs-schroefje. Bijna goed: sommige rvs-soorten zijn namelijk wel magnetisch. Edited 16 juli 2022 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 16 juli 2022 Report Share Posted 16 juli 2022 Je hebt helemaal gelijk.. Maar zo heb je ook rvs wat op den duur wel roest. Grrrrrr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 juli 2022 Report Share Posted 17 juli 2022 Als je het combineert met gewone stalen bouten wel ja. Dat heet galvanische corrosie (is me op school ooit een keer verteld) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juli 2022 Report Share Posted 20 juli 2022 Mijn dochter had plannen omdat voor haar dochter leerplichtig wordt een reis naar Amerika te maken. Dit weekend vertelde ze me dat ze toch maar in Europa wilde blijven vanwege de dollarkoers. En inderdaad de euro is nu nagenoeg een dollar. Slecht nieuws voor ons audio liefhebbers want mooie spullen van Amerikaanse bodem worden zo toch wel een flink stukje duurder. Dus we moeten ons maar op andere markten richten - maar welke dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 juli 2022 Report Share Posted 20 juli 2022 5 minutes ago, carl said: Dus we moeten ons maar op andere markten richten - maar welke dan? Wij zijn de markt Maar als je leveranciers zoekt, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, de Balkanlanden etc. Er is meer op deze wereld dan dat land over het grote water. Als je toch in die regio wilt kijken dan is er altijd nog Canada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juli 2022 Report Share Posted 20 juli 2022 (edited) Canada is natuurlijk een erg interessant land Seed. Zo anders dan hun buurland. Toch maken ze in de US behalve troep nog wel leuke dingen van Schitt tot typische Hig End. Edited 20 juli 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juli 2022 Author Report Share Posted 20 juli 2022 Maar even in het topic waar het thuis hoort Bijna alle kabels komen van een rol Carl. Zodra je iets zelf maakt, hoe simpel ook, is het DIY. Bij buizen zijn er de nodige bewegingen, waarvan sommige vrij spectaculair vind ik. Zelfbouw betekent lang niet altijd goedkoper. Pas als het door je eigen handen gaat, krijg je meer "inzicht" hoe iets werkt. Als je dat inzicht eenmaal hebt -of zelfs maar een klein beetje- dan kun je langzaam de imperfecties van je eigen set wegwerken Daar kunnen "honderd duizend" woorden niet tegenop. Je moet het gewoon doen. Net als hardlopen, het was hier vanochtend 26...27C. Wel warm, maar vergeleken met gisteren, makkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juli 2022 Report Share Posted 20 juli 2022 Ik ben altijd wel een beetje jaloers geweest op jouw kennis en kunde Jack. Maar ja je kan niet alles beheersen in het leven. Ieder mens is in die zin wel beperkt. Houdt ons vooral op de hoogte van ontwikkelingen op buizen gebied! Bedoelde je buizen zelf of ook de schakelingen? Ik vind trouwens de Pass Kloon die Roger voor me heeft gemaakt extreem goedkoop gezien de kwaliteit. Ik had trouwens het geluk dat ik het eerste “commerciële” exemplaar kreeg. Roger heeft het veel te druk anders had ik hem misschien wel gevraagd een Pass versterker voor beneden voor me te bouwen (beneden wil ik geen buizen). Dapper hoor dat hardlopen. Mijn Nordic Walking groepje is niet doorgegaan. Ik heb trouwens last van covid vermoeidheden. Kan gewoon minder hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 juli 2022 Report Share Posted 20 juli 2022 2 hours ago, carl said: Toch maken ze in de US behalve troep nog wel leuke dingen van Schitt tot typische Hig End Ze zijn vooral veel vocaler. De "no nonsense" insteek van Schitt is niet bepaald nieuw, in Duitsland had je Audiolabor en tegenwoordig heb je o.a. Lindemann met de Limetree reeks en Abacus. Het verschil? Ze roepen niet zo hard dat ze "no nonsense" zijn, ze roepen niet zo hard made in Germany. Ze zijn duurder. Audiokwaliteit staat op een hoger niveau. Eigenlijk is die insteek wat de Japanners in de jaren 80 deden. Gewoon een goede prijs/kwaliteitsverhouding bieden. 1 hour ago, Tubejack said: Zelfbouw betekent lang niet altijd goedkoper. Ja. Een standaard pakketje in elkaar zetten is een, maar zodra je iets gaat ontwikkelen wordt het ineens prijzig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juli 2022 Author Report Share Posted 20 juli 2022 (edited) 1 hour ago, carl said: Ik ben altijd wel een beetje jaloers geweest op jouw kennis en kunde Jack. Maar ja je kan niet alles beheersen in het leven. Ieder mens is in die zin wel beperkt. Houdt ons vooral op de hoogte van ontwikkelingen op buizen gebied! Bedoelde je buizen zelf of ook de schakelingen? Ik vind trouwens de Pass Kloon die Roger voor me heeft gemaakt extreem goedkoop gezien de kwaliteit. Ik had trouwens het geluk dat ik het eerste “commerciële” exemplaar kreeg. Roger heeft het veel te druk anders had ik hem misschien wel gevraagd een Pass versterker voor beneden voor me te bouwen (beneden wil ik geen buizen). Dapper hoor dat hardlopen. Mijn Nordic Walking groepje is niet doorgegaan. Ik heb trouwens last van covid vermoeidheden. Kan gewoon minder hebben. Met een jaartje studie van der Veen, kom je een heel eind Carl. Daarmee maak je meteen ook deel uit van een netwerk van gelijkgestemden. Waarin ook top ontwerpers zitten zoals die van Grimm audio en vele andere. Daarmee wordt je wereld en het bereik binnen audio, veel groter dan die van Menno van der Veen zelf. Dingen zelf uitproberen wordt aangemoedigd. Er zijn ontwikkelingen op buizen gebied b.v. dikke penthodes als de KT-150 en KT-170. Maar ook klein signaal buizen zoals de gridframe ECC83 van JJ. Uiteraard zijn er ook tal van nieuwe schakelingen. Zoals allerlei versterkers via het TRANS principe. De documentatie daarvoor is vrij te verkrijgen. Verder is het lekker, om niet alleen je lijf maar ook je bovenkamer soepel te houden. Ik had gisteren met die hitte een probleem dat ik de software van een netwerkswitch niet kon upgraden. Onder Windows werkte het niet, via mijn iMac niet en via een Linux-laptop niet. Ik raak daar echt niet door ontmoedigd. Uiteindelijk heb een linux installatie servertje gemaakt (TFTP voor de kenners) en het werkt. Ik vond het met 30C gisteravond te warm om te Nordicwalken. Wat schijnt te helpen tegen vermoeidheid is koud af douchen...Brrrr ik zit op +/- 30 seconden.... Edited 20 juli 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 juli 2022 Report Share Posted 20 juli 2022 3 hours ago, Tubejack said: Ik vond het met 30C gisteravond te warm om te Nordicwalken. Wat schijnt te helpen tegen vermoeidheid is koud af douchen...Brrrr ik zit op +/- 30 seconden.... Hahaha, goed bezig! Ook met dat hardlopen trouwens, ik wilde dat ik geen blessures had zodat ik het weer zou kunnen..... Wel goed ook dat netwerk. Heb je nog wel eens contact met Buizenbart? Die had toch ook meegedaan met die projecten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juli 2022 Report Share Posted 20 juli 2022 3 hours ago, Tubejack said: Met een jaartje studie van der Veen, kom je een heel eind Carl. Als je een technische basis hebt Jack Op ander gebied heb ik dat dan weer wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juli 2022 Author Report Share Posted 20 juli 2022 2 hours ago, René N. said: Hahaha, goed bezig! Ook met dat hardlopen trouwens, ik wilde dat ik geen blessures had zodat ik het weer zou kunnen..... Wel goed ook dat netwerk. Heb je nog wel eens contact met Buizenbart? Die had toch ook meegedaan met die projecten? Ik loop relaxed René en niet té hard, dan hou je het lang vol. Dat netwerk is fijn. Je kunt alles vragen wat je maar wil en omgekeerd soms ook beantwoorden. Buizenbart mooie kerel, is een beetje van mijn radar verdwenen. Maar volgens mij is hij nog steeds met buizen bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juli 2022 Author Report Share Posted 20 juli 2022 2 hours ago, carl said: Als je een technische basis hebt Jack Op ander gebied heb ik dat dan weer wel. Je hoeft het alleen maar te omarmen, de rest kun je leren. Begin simpel. b.v. met een interlink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juli 2022 Author Report Share Posted 20 juli 2022 (edited) Je vergeet er bij te vertellen: "vind ik". Sommige buizen versterkers en dan met name SE (single ended) versterker zijn echt veel beter geworden. Maskeren veel minder details door de vaak sterke 2e harmonischen dat bij dit versterker type hoort Dus ook, met de bekende en de geliefde 300B buis. Daarnaast hebben sommige buizen versterkers een veel betere dempingsfactor, wat een strakker meer gedefinieerd laag kan geven. Het is inderdaad waardevol om te weten wat je hebt, want daarmee heb je een referentie. Ook push-pull versterkers zijn echt beter dan die van 20 jaar terug zoals mijn UL-40S2., Er komt meer mooi spul aan. Misschien al dit jaar. Edited 21 juli 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 juli 2022 Report Share Posted 21 juli 2022 (edited) Helaas is de hifi winkel weg. Daar kreeg ik zoiets wel mee om te proberen. Die verkooptechniek werkte bij mij wel En houdt ons op de hoogte van welke merken e.d. Edited 21 juli 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts