Tubejack Posted 16 mei 2021 Author Report Share Posted 16 mei 2021 (edited) 1 hour ago, carl said: Denk je dat die beter klinkt Jack dan een nieuwe buis - zo niet zou ik het persoonlijk verkopen. Er is 33 keer op geboden. Diegene die dat deden denken vast van wel.... Ikzelf weet het nog niet. Zo'n buis moet altijd 100 uur of meer inspelen. Wat ik vandaag heb gehoord klinkt niet verkeert. Het lijkt wel een of er gaas anodes opzitten zo luchtig af en toe. Mocht over een tijd blijken dat nieuwe buizen toch beter klinken, dan doe ik hem zeker niet weg. Zoiets kom je misschien 1x in je leven tegen. Edited 16 mei 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2021 Author Report Share Posted 16 mei 2021 @carl ik denk dat het goed is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 16 mei 2021 Report Share Posted 16 mei 2021 3 hours ago, Tubejack said: Zeker, het Mullard buisje zit nu in mijn versterker. De kans dat je zoiets tegenkomt is zo klein. Gewoon lekker opbranden. Zekers. Bij een oude fles ga je ook niet wachten tot ie in prijs gestegen is. (Doen sommige wel als beleggingsvorm) Daar moet je van genieten m.i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2021 Author Report Share Posted 16 mei 2021 (edited) 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: Daar moet je van genieten m.i. Volgens mij ook. Ik kwam toevallig een mooie link tegen van een van de oude Mullard fabrieken. https://www.effectrode.com/knowledge-base/speed-efficiency-perfection-aims-that-have-built-a-mammoth-factory-in-16-years/ Edited 16 mei 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 16 mei 2021 Report Share Posted 16 mei 2021 Filmpje: https://youtu.be/GDvF89Bh27Y Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei 2021 Report Share Posted 16 mei 2021 1 hour ago, Tubejack said: @carl ik denk dat het goed is Ik kijk ook nooit naar de prijs als ik een fles wijn drink uit mijn kelder Jack. Het geld is al pakweg 6 jaar geleden uitgegeven. Dus helemaal met je eens - geniet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 mei 2021 Report Share Posted 16 mei 2021 Top Jack. Wat fijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 16 mei 2021 Report Share Posted 16 mei 2021 (edited) Waneer die oude buizen (maar ook bijvoorbeeld Black Gates condensatoren) zo goed klinken, waarom lukt het ons tegenwoordig dan niet om ze (na) te maken? Is de kennis weg? Hebben we bepaalde grondstoffen niet meer? Kunnen we het wel, maar is de vraag te klein? Edited 16 mei 2021 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei 2021 Report Share Posted 16 mei 2021 Dat is wel een goede Cor. Maar wie zou er een antwoord op hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 16 mei 2021 Report Share Posted 16 mei 2021 Buizen worden nog geproduceerd en dan m.n. in China. M.b.t. het antwoord die geeft Ove feitelijk zelf, behalve de grondstoffen kwestie dan. Ze zijn schijnbaar nog niet helemaal op het niveau van de roemrijke buizen uit het verleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2021 Author Report Share Posted 16 mei 2021 1 hour ago, Vinyl_Fuchs said: Filmpje: https://youtu.be/GDvF89Bh27Y Leuk filmpje, heb je ook alle informatie gevonden achter https://www.effectrode.com/knowledge-base/speed-efficiency-perfection-aims-that-have-built-a-mammoth-factory-in-16-years/ De oude gebouwen staan er nog. Tevens info tussen NOS en reissue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2021 Author Report Share Posted 16 mei 2021 22 minutes ago, Ove Rickland said: Waneer die oude buizen (maar ook bijvoorbeeld Black Gates condensatoren) zo goed klinken, waarom lukt het ons tegenwoordig dan niet om ze (na) te maken? Is de kennis weg? Hebben we bepaalde grondstoffen niet meer? Kunnen we het wel, maar is de vraag te klein? Veel chemische processen van o.a. Mullard zijn geheim. Die kennis is er niet meer. Verder is de vraag natuurlijk vele malen kleiner. Er zijn goede vervangers voor Black Gates o.a. van Nichicon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2021 Author Report Share Posted 16 mei 2021 (edited) Hier een aardig vergelijk http://www.audiodrom.net/en/special-edition-reviews/117-the-best-12ax7-tubes-for-almost-no-money Ik heb een tijdje met JJ 803S goldpin gespeeld. Wat hier staat klopt. Alleen ging hij binnen een jaar al defect. Ok daar is de prijs ook naar. Misschien gewoon pech... Edited 16 mei 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei 2021 Author Report Share Posted 16 mei 2021 52 minutes ago, Ivan10 said: Top Jack. Wat fijn! De bieding op Ebay is afgelopen en geëindigd op EUR 1.683,57. Raad eens wat het bouwpakket kost van mijn versterker.... € 1678...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 (edited) 15 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Filmpje: https://youtu.be/GDvF89Bh27Y Mooie film. Wat me vooral opvalt (naast de gebruikte Philips techniek), is dat die Engelsen toen veel slanker waren dan tegenwoordig. Edited 17 mei 2021 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 (edited) Geldt dat niet voor de gehele Westerse bevolking. Minder lichamelijk werk en overvloed aan eten/ drinken. Edited 17 mei 2021 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 mei 2021 Author Report Share Posted 17 mei 2021 19 hours ago, carl said: Denk je dat die beter klinkt Jack dan een nieuwe buis - zo niet zou ik het persoonlijk verkopen. Gisteravond en vanochtend een paar uur geluisterd. CD's klinken smooth, vrij van elke digitale vermoeidheid, stress, scherpte of wat dan ook. Alleen muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 En Jack is weer helemaal blij en ontspannen Ik ga de links nog bekijken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 Heb hier een klassieke scheurkalender, soms heb ik ook wat er genoemd staat, soms niet. Nu heb ik wat ik kon vinden in een playlist gezet op de Olive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 mei 2021 Author Report Share Posted 17 mei 2021 32 minutes ago, carl said: En Jack is weer helemaal blij en ontspannen Ik ga de links nog bekijken! Het was even vervelend, een stukkende buis die m.i. nog niet zo oud was. Maar het had kennelijk zo moeten zijn. Had je deze al gezien? https://6moons.com/audioreview_articles/tentlabs-se10/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 Voor sommige mensen wordt het een moeilijke week. Zij worden droevig van de alomtegenwoordigheid van een festival dat de Europese muziekcultuur viert met deuntjes die eigenlijk bedoeld zijn om een Bulgaarse campingdisco rond sluitingstijd zo snel mogelijk leeg te vegen. Zij houden niet van knipogen in hun muziek, en ook niet van te witte tanden. Nu het glitterfestijn een zaak van immens belang lijkt te zijn geworden, voelen zij zich een beetje eenzaam. De vrouw van sommige mensen vindt dat die mensen dan maar een weekje hun eigen platenkast opnieuw moeten alfabetiseren, liefst met hun muil dicht. Dat er ergere dingen zijn, bewijst zij door het nieuwe EK-lied van Martin Garrix en de helft van U2 aan te klikken, wat de zaken weliswaar in perspectief zet, maar ze er zeker niet beter op maakt. Als Bono galmt dat 'We are the people we've been waiting for', weten sommige mensen echt niet meer waar ze het zoeken moeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 @thingmanIk begrijp dat jij geen kaartje voor het festival heb kunnen bemachtigen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 30 minutes ago, Ove Rickland said: @thingmanIk begrijp dat jij geen kaartje voor het festival heb kunnen bemachtigen? Nou bemachtigen... men schijnt er zelfs nog ettelijke honderden over te hebben en die maar niet te kunnen slijten, doch dit terzijde... Het gegeven dat er weer eens iets een festival mag heten brengt velen vanzelfsprekend in blinde vervoering, dat is waar en logisch, maar een beetje muziekliefhebber behoort op dit vlak wel beter te weten lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 2 hours ago, thingman said: Als Bono galmt dat 'We are the people we've been waiting for', weten sommige mensen echt niet meer waar ze het zoeken moeten. Ja vreemde tekst, ook al legt ‘ie wel uit wie die mensen zijn. Blijft moeilijk om een goed voetballiedje te maken: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei 2021 Report Share Posted 17 mei 2021 2 hours ago, Ove Rickland said: @thingmanIk begrijp dat jij geen kaartje voor het festival heb kunnen bemachtigen? Wat ik ervan heb gezien moeten ze mij betalen om er naar toe te gaan Mijn vrouw wil altijd naar de puntentelling kijken. Dan ga ik ergens anders zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts