carl Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 1 minute ago, Tubejack said: Voorheen gingen we (forumleden) naar Audio Selectief in Sneek voor draaitafels, elementjes etc. Henk had wel verstand van draaitafels. Leuke dingen op zijn shows gehoord bijvoorbeeld van Simon York. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 juli 2022 Author Report Share Posted 23 juli 2022 1 minute ago, carl said: Henk had wel verstand van draaitafels. Leuke dingen op zijn shows gehoord bijvoorbeeld van Simon York. Kijk die man wist klanten te binden (of niet natuurlijk) Bovendien het voordeel van pick-up elementjes dat je om de zoveel jaar wat nieuws wil of nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 Buiten het centrum vallen de huren wel mee hoor. De huizenprijzen in Nijmegen zijn ook behoorlijk hoog dus er is principe wel een koopkrachtig publiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 juli 2022 Author Report Share Posted 23 juli 2022 7 minutes ago, carl said: Buiten het centrum vallen de huren wel mee hoor. De huizenprijzen in Nijmegen zijn ook behoorlijk hoog dus er is principe wel een koopkrachtig publiek. Hier vlakbij Amsterdam zijn de huizen ook duur. Toch redden zelfs goedkope winkels het niet. We hebben geen enkele audio zaak meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 Mijn Accuphase komt van AudioExpert uit Den Bosch. Peter, de eigenaar ervan is hem persoonlijk komen brengen...Is toch even 4 uur rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 2 hours ago, Tubejack said: Kijk die man wist klanten te binden (of niet natuurlijk) Bovendien het voordeel van pick-up elementjes dat je om de zoveel jaar wat nieuws wil of nodig hebt. Hij was wel behoorlijk opgelucht toen hij WAO kreeg Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 juli 2022 Author Report Share Posted 23 juli 2022 (edited) 45 minutes ago, carl said: Hij was wel behoorlijk opgelucht toen hij WAO kreeg Jack. Heb het verder niet gevolgd Carl, voor mijn gevoel was ik "net geweest". Toen was hij helaas overleden. Ga nu weer audiofiele dingen doen Edited 23 juli 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 6 hours ago, carl said: Op mijn werk bij de provincie maakte ik altijd een rondje brug Marc. Volgens mij zitten ze daar. Inderdaad een mooie en sympathieke site. Daar wil ik ook wel een keer langs in het najaar. Ik heb nog wat plannen. Overigens Bender overtuigt mij niet zo. De laatste keer dat ik daar was luisterde ik in een “staande golf” in combinatie met veel onzin. Je hebt overigens ook nog King audio. Ken ik verder niet. Ik ben inmiddels al wel bij de “Audiohaven” geweest. Het is een schip. Dat schip ligt in de haven naast het fabrieksterrein van de Kleefsewaard. Ze zitten dus niet bij de brug. Van de brug richting Westervoort over de Westervoortse dijk gaan en dan vlak voor het industrieterrein rechts af slaan. Toe nu toe hadden ze Audionote en AVM spullen staan. Ook Falcon speakertjes. Aardige gasten en goede koffie daar. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 Ik ga er zeker een keer kijken Leo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 Vinyl op een boot lijkt mij nogal een uitdaging eerlijk gezegd. overigens vind ik het niet erg om een stukje te rijden voor een goede zaak. Hier in het noorden is het ook niet bepaald dik bezaaid met audio zaken. Ik probeer het zelf nog wel eens te combineren met andere zaken, wanneer ik dan in de buurt ben ook even bij de lokale audio zaak langs. Zo kwam ik laatst voor een sollicitatie in Hoorn, waar ik dus even bij Hans Audio ben binnengestapt. Altijd leuk om de zaak achter de website te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 On 20-7-2022 at 10:07, Seed7 said: Wij zijn de markt Maar als je leveranciers zoekt, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, de Balkanlanden etc. Er is meer op deze wereld dan dat land over het grote water. Als je toch in die regio wilt kijken dan is er altijd nog Canada. Waarom staat Nederland niet in dit rijtje (en Griekenland)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 Just now, Ove Rickland said: Waarom staat Nederland niet in dit rijtje (en Griekenland)? Denemarken, Noorwegen, omdat het eigenlijk te veel is om op te noemen. Er is in Europa meer dan in dat VS gebeuren, je moet er wel wat meer zoekwerk voor doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 23 juli 2022 Report Share Posted 23 juli 2022 2 hours ago, Seed7 said: Denemarken, Noorwegen, omdat het eigenlijk te veel is om op te noemen. Er is in Europa meer dan in dat VS gebeuren, je moet er wel wat meer zoekwerk voor doen. Blijkbaar toch lastig om je eigen land (ook) te noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 8 hours ago, Ove Rickland said: Blijkbaar toch lastig om je eigen land (ook) te noemen. Haha, neen hoor. @carlzoekt het duidelijk over de grens, wat van ver komt is lekker. In Nederland is meer als genoeg te vinden. Klein en groot, een paar zeer innovatieve en een paar "klassiekers". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 Vanaf spotify opnemen op band,leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 (edited) Het is zeker niet zo dat ik per definitie graag in de VS koop Seed. Bij mij had het meer te maken dat ik een goede audioadviseur in de buurt had met deze merken. Bovendien lees ik de Stereophile Overigens merken als PASS, Ayre, Audio Research, Schitt en noem maar op zijn redelijk actief bezig (Amerikaanse LS heb ik het verder niet zo mee). Europese bedrijven lijken me vaak toch meer veredelde eenpitters. Dat heeft zijn nadelen: is het product over een jaar of 5 bijvoorbeeld nog te repareren? Overigens ook zijn voordelen hoor. Overigens houd ik me aanbevolen voor leuke NL producten Seed. Edited 24 juli 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 7 minutes ago, carl said: Europese bedrijven lijken vaak toch meer veredelde eenpitters. Je bedoeld dat ze geen deel uit maken van Harman (= Samsung) of Thympany of een van de andere audio conglomeraten? De audiowereld drijft op die eenpitters. Hier de historie van de Deense eenpitters. Leuk leesvoer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 Daar heb je zeker een punt Seed, maar toch weer niet allemaal. Ik ga eens even lekker lezen - bedankt. Betere kost dan de archiefkast van mijn broer - die bewaart werkelijk alles! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 3 minutes ago, carl said: Daar heb je zeker een punt Seed, maar toch weer niet allemaal. Er zijn altijd uitzonderingen en bedrijven die het redden nadat de stichter de geest heeft gegeven. Vooral in Duitsland door de grootte van de markt en de bedrijfsstructuur en cultuur: T+A, Visaton, Burmester, Nubert, Canton, Behringer, Schoeps, Sennheiser (heeft Neumann en K&H). De lijst daar is lang. Wat gaan de "blijvertjes" in Nederland worden? Hypex, van Medevoort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 Ik zal weer eens op de site van van Medevoort kijken Seed. Niets is natuurlijk eeuwig maar een 30/40 jaar moet een klein/middelgroot bedrijf toch mee kunnen. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld pakweg in 1950 begonnen en mijn broer heeft het indertijd voortgezet en is gestopt in 2020. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 Als je bijvoorbeeld naar Quad kijkt was het merk best innovatief met mensen als Peter Walker en Mike Albinson. Op een bepaald moment verzandde ze echter in de idee, dat hun producten niet verbeterd konden worden. Dat was het begin van het einde natuurlijk. In principe is er natuurlijk altijd ruimte voor productontwikkeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 Een goed product, een goed verhaal, passie/ authenciteit/ talent/ kennis van de maker, nog een stukje exposure (bij de juiste koopkrachtigen), natuurlijk nog niche afzetmarkt en een beetje geluk. En klaar is Kees. Zo is Nederland ook enkele messenmakers rijk. Waaronder deze jonge Limburger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 En op audiogebied vind ik de spullen van Hay Kockelmans wel interessant. Was even onder radar, maar weer volop in "business". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 1 hour ago, carl said: Niets is natuurlijk eeuwig maar een 30/40 jaar moet een klein/middelgroot bedrijf toch mee kunnen. Da's een beetje wat ik bedoel met bijvoorbeeld de Duitse bedrijfscultuur. Familiebedrijf-achtig van opzet. Daniela Manger die het stokje van haar vader heeft overgenomen, Abaccus audio een vader-zoon bedrijf. Kijk dan eens naar Mark Levinson of Dan d'Agostino, toe aan hun 3e of 4e bedrijf? Opzetten, aan het draaien krijgen en verkopen. Volgende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 juli 2022 Report Share Posted 24 juli 2022 ASR niet te vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts