Sodejuu Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 Ik vond Frankrijk over de top (op het laatst). Blij toe dat het dat niet geworden is. Ik miste daar alleen nog de trekzak in, dan was het helemaal cliché-frans. Zwitserland was een remake van Nederland 2 jaar geleden. Dat Italiaans nummer heeft een geweldige bas-rif. De overall kwaliteit van de nummers viel me best mee (al was Ukraine niet mijn smaak). Griekenland en Lithouwen deden het goed, net als Finland en Zweden eigenlijk ook. Alleen UK en Duitsland waren echt zwak. De engelsman kon geen toon houden (liedje was niet eens zo fout) en de duitsers waren de melodie vergeten (eigen woorden van hun commentator). Sander Lantinga had gelijk dat er relatief gezien nog maar weinig troep tussen zat. Dat was tijdens de halve finales al afgevallen. Tip voor iedereen volgend jaar. ESC kijken op de BBC. Het commentaar van Graham Norton is geweldig. Het geeft een extra dimensie aan het evenement. Verder de complimenten aan de organisatoren. Ik vond het goed in elkaar zitten en goed gepresenteerd. Hier mag Nederland best trots op zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 (edited) 22 hours ago, Bloom said: En maar 3 punten van het Europese publiek voor Hooverphonic? Dat lijkt me totaal in tegenspraak met het aantal cd's dat die jaarlijks verkopen over heel Europa. Het probleem is mogelijk dat je logica verwacht waar dit niet bestaat. Wel zal het (over de gehele linie) hemeltergendtenenkrommend zijn geweest, muzikaal gezien, maar dat is dan weer wel logisch toch? Het verbaast me oprecht dat zoveel muziekliefhebbers dit soort beuzelarij bekijken en serieus nemen. Ce nést plus le ton qui fait la musique. Correction: ce n'était jamais le ton qui fasait la musique.... Edited 23 mei 2021 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 Tja, de gustibus et de coloribus non est disputandum, wisten de oude Romeinen al hé... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 Ik heb maar weinig gezien, maar die Engelsman had weer wel een krachtige en prettige stem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 mei 2021 Report Share Posted 23 mei 2021 Ach geniet een beetje van al die gekheid. Met familieleden wat zitten dollen per app. Dit waren onze favorieten. - Portugal “zwarte hoedserenade” - Zwitserland “stemgoochelaar” - IJsland “nerdpop uit het hotel” - Finland “numetal meebanger” - Bulgarije “meisje op het dak” - Oekraine “old school grunten” - Frankrijk “Edith Piaf ne pas dood” - Ereplaats Nederland “waar is de breakdown?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 8 hours ago, Ivan10 said: Ach geniet een beetje van al die gekheid. Met familieleden wat zitten dollen per app. Dit waren onze favorieten. - Portugal “zwarte hoedserenade” - Zwitserland “stemgoochelaar” - IJsland “nerdpop uit het hotel” - Finland “numetal meebanger” - Bulgarije “meisje op het dak” - Oekraine “old school grunten” - Frankrijk “Edith Piaf ne pas dood” - Ereplaats Nederland “waar is de breakdown?” Nederland deed het blijkbaar heel goed in de V.S. ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 Had de goede boodschap en dat telt daar zwaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 9 hours ago, Ivan10 said: Ach geniet een beetje van al die gekheid. Met familieleden wat zitten dollen per app. Dit waren onze favorieten. - Portugal “zwarte hoedserenade” - Zwitserland “stemgoochelaar” - IJsland “nerdpop uit het hotel” - Finland “numetal meebanger” - Bulgarije “meisje op het dak” - Oekraine “old school grunten” - Frankrijk “Edith Piaf ne pas dood” - Ereplaats Nederland “waar is de breakdown?” Humor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 29 minutes ago, carl said: Had de goede boodschap en dat telt daar zwaar Waarom denken die muzikanten toch dat we zitten te wachten op een boodschap,maak gewoon muziek zonder poespas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 Dylan deed dat indertijd ook en de boodschap kwam erg authentiek over. Tegenwoordig lijkt het allemaal wat meer gezocht en ook sterk gericht op de Amerikaanse situatie. Ik ga eens naar die Franse artieste kijken, nog niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i2Paq Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 21 minutes ago, Groovy said: Waarom denken die muzikanten toch dat we zitten te wachten op een boodschap,maak gewoon muziek zonder poespas. Precies. net als "filmsterren" die ergens een mening over moeten hebben. 14 minutes ago, carl said: Dylan deed dat indertijd ook en de boodschap kwam erg authentiek over. Tegenwoordig lijkt het allemaal wat meer gezocht en ook sterk gericht op de Amerikaanse situatie. Ik ga eens naar die Franse artieste kijken, nog niet gezien. Dylan deed het omdat het ergens over ging, tegenwoordig is het een modegril, of om te deugen naar de buitenwereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2021 Author Report Share Posted 24 mei 2021 Een oud Marantz setje 1030 versterker en 104 tuner verlost van 45 jaar vuil. Pure eenvoud, wat klinkt het lekker dit soort versterkertjes en tuners. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i2Paq Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 11 hours ago, carl said: Ik heb maar weinig gezien, maar die Engelsman had weer wel een krachtige en prettige stem. Ik heb er niets van gezien, het kan mij wmb. gestolen worden. Het lijkt wel of je gay of biseksueel moet zijn om er iets van te mogen vinden. iig. wordt die agenda enorm gepusht. Begin van de week bij De Vooravond, zat een bekende Nederlander te verkondigen dat hij met zijn zoon keek, "maar hij is niet gay hoor". Mijn broek zakte er van af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2021 Author Report Share Posted 24 mei 2021 26 minutes ago, Groovy said: Waarom denken die muzikanten toch dat we zitten te wachten op een boodschap,maak gewoon muziek zonder poespas. Nou ik luister momenteel naar NPO Radio 5. Alleen maar Nederlandse muziek. Vol boodschappen. Lekker hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 14 minutes ago, Tubejack said: Nou ik luister momenteel naar NPO Radio 5. Alleen maar Nederlandse muziek. Vol boodschappen. Lekker hoor. Nederlandstalig of Nederlands? Gruppo Sportivo was inderdaad erg goed en authentiek. Cherry Wijdenbosch ook, en wat te denken van wijlen Shaffy. Neerlands glorie. Maar die Hazesen, Albertsen en Vader Abrahammen zijn ook allemaal Nederlands, hoewel in het geheel niet talig. De keuze is in elk geval reuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2021 Author Report Share Posted 24 mei 2021 Nederlandstalig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 Als kinderen in de jaren 1980 en 1990 keken we vaak naar het Eurovisie Songfestival. Ook naar Wimbledon of het Circus Monaco – Monte Carlo, de Olympische Spelen. Vonden we allemaal leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 8 minutes ago, Ivan10 said: Als kinderen in de jaren 1980 en 1990 keken we vaak naar het Eurovisie Songfestival. Ook naar Wimbledon of het Circus Monaco – Monte Carlo, de Olympische Spelen. Vonden we allemaal leuk. Ja, toen vond ik het ook heel leuk. Net als "Alle 13 goed" en de platen van K'tell. Ben een jaar of 15 geleden gestopt met tv kijken en heb enkel nog een thuisbioscoop in de slaapkamer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 42 minutes ago, thingman said: Ja, toen vond ik het ook heel leuk. Net als "Alle 13 goed" en de platen van K'tell. Ben een jaar of 15 geleden gestopt met tv kijken en heb enkel nog een thuisbioscoop in de slaapkamer... Voor sportevenementen heb ik geen tijd. Voor Circus Monaco en Eurovisie maak ik graag een uitzondering. Alle 13 goed compilaties heb ik vaak in mijn handen gehad, maar nooit gekocht. Hadden die nu de laatste top 10 hits? Klopt veel tv kun je streamen. Maar helemaal zonder tv-zenders kan ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2021 Author Report Share Posted 24 mei 2021 http://muziek.gijs.info/Platen/alle13goed.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 Ik vind de foto’s op “alle 13” eigenlijk best steriel - ook toen al trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 mei 2021 Author Report Share Posted 24 mei 2021 (edited) 1 hour ago, carl said: Ik vind de foto’s op “alle 13” eigenlijk best steriel - ook toen al trouwens. Nou.... http://muziek.gijs.info/Cover.php?Nmbr=46 Edited 24 mei 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 7 hours ago, carl said: Dylan deed dat indertijd ook en de boodschap kwam erg authentiek over. Tegenwoordig lijkt het allemaal wat meer gezocht en ook sterk gericht op de Amerikaanse situatie. Ik ga eens naar die Franse artieste kijken, nog niet gezien. Vandaag is His Royal Bobness overigens 80 geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 Ik hoop dat nog te halen Toine Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 mei 2021 Report Share Posted 24 mei 2021 2 hours ago, carl said: Ik vind de foto’s op “alle 13” eigenlijk best steriel - ook toen al trouwens. Foei Carl en dat voor zo'n oude snoepert... ik herinner me nog dat ik sommige hoezen aan de muur hing, zo steriel waren ze. Ikzelf daarentegen... Playboy ging nog niet echt van het zakgeld toen, maar met zo'n plaat had je èn muziek èn iets leuks voor aan de muur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts