Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... IV

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Hmmms🤔 Maar die schoepen veroorzaken juist die onderdruk en het slaan het gas eruit...En de schoepen worden het eerst opgevreten, is niet ergens anders...Toch? Is een beetje als een fles Spa rood, Je schud ermee en al het gas wil eruit bij het opendraaien.

1 hour ago, Roots said:

Hmmms🤔 Maar die schoepen veroorzaken juist die onderdruk en het slaan het gas eruit...En de schoepen worden het eerst opgevreten, is niet ergens anders...Toch? Is een beetje als een fles Spa rood, Je schud ermee en al het gas wil eruit bij het opendraaien.

Nee!

Google ff op cavitatie. Wiki legt het goed uit. 
groet,

Leobus

6 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Had er nog bijna "stelletje waswijven" bijgegeschreven. Gelukkig kon ik me inhouden. 😆

en dan heb je nog maar het halve verhaal mee gekregen, een echte huisman legt z'n platen na het wassen nog een paar uur op de bleek. Ozon desinfecteert, einde microbiologische tikjes.

On 7-12-2022 at 17:54, thingman said:

Als je dat echt niet snapt zit je zonder twijfel op het verkeerde forum. What's in a name...

Uhh beheerder is dit respectvol, ik snap het niet en daarom zit ik op het verkeerde forum..

Leg uit dan, waar zit het verschil in tussen signaal kabeltjes van een tientje en die van 2500 of duurder en alles daar tussen in?

Zo ook met speakerkabels. 

On 7-12-2022 at 17:57, Tubejack said:

Precies, het is toch geweldig, dat er zoveel keus is. Voor elk wat wils 🙋‍♂️ 

Wat precies..dat ik hier weg moet?  Voor elk wat wils, kom op het gaat echt nergens over. Ik gebruik studio opname kabeltjes, dus dat moet goed genoeg zijn😉

On 7-12-2022 at 18:00, Gydo said:

Ik heb de kabels 0€ betaald, het was van een klant die veel te lange kabels had besteld en die ik nadien voor hem heb ingekort. De overschot mocht ik houden van de klant, dus 0€.

Mooi. Iedereen mag het zelf weten, maar het is zó weggegooid geld en met dat geld zijn wel nuttigere dingen te doen. 

21 minutes ago, kweetniet said:

Mooi. Iedereen mag het zelf weten, maar het is zó weggegooid geld en met dat geld zijn wel nuttigere dingen te doen. 

Komaan man, ik heb ze 0 € betaald en nog heb je kritiek. Ik zou ze zelf nooit gekocht hebben, maar moet ik ze dan weggooien....

Als jij geen verschil hoort tussen verschillende kabels prijs je dan gelukkig, maar zit dan anderen niet af te zeiken.......

2 hours ago, Gydo said:

Komaan man, ik heb ze 0 € betaald en nog heb je kritiek. Ik zou ze zelf nooit gekocht hebben, maar moet ik ze dan weggooien....

Als jij geen verschil hoort tussen verschillende kabels prijs je dan gelukkig, maar zit dan anderen niet af te zeiken.......

Ik heb het helemaal niet over jou, ik zeg toch mooi!

Heb het over mensen die daar honderden of duizenden euro's aan uitgeven.

Weet je Kweetniet...Gezien je Infinity's en Bryston kom je weg van een ander forum, en daar horen ze inderdaad geen verschil tussen kabels.

Hier is het een virtueel High-End audio dorp...Sommige kennen elkaar heel goed, sommige elkaar niet. Moet ieder zelf uitmaken hoe en wat.

Ieder streeft ernaar om zijn eigen climax te bereiken. En dat heeft niets te maken met hoe duur het is, maar hoeveel erin jou portemonnee zit🙂

6 hours ago, kweetniet said:

Voor iemand die zichzelf “Kweetniet” noemt, kom je wel erg zelfverzekerd over.😉😀 En omdat je het effect van kabels nogal pertinent afwijst, vermoed ik dat deze zelfverzekerdheid niet gebaseerd is op ervaring. Misschien toch eens wat ervaring opdoen met kabels?
Je kan vast wel ergens wat lenen. En als je dan geen verschillen hoort; Lucky you.

groet,

Leobus

6 minutes ago, Roots said:

Snap ik Hans...Maar je verkoopt ze wel ondertussen 😇

Nee, ik niet. Wanneer ik wat experimenten over heb, mogen die er voor kostprijs uit maar verder geen handel.

Array verkoopt wél kabels volgens het principe wat ik jaren geleden verzon. Dat doen ze al zo'n 20 jaar. Maar daar heb ik verder geen bemoeienissen mee.

15 minutes ago, kappa7 said:

nee dat mag niet Hans. Ten strengste verboden 😇 🤣

Ik speel nu een paar dagen met andere luidsprekerdraadjes. Dat bevalt zo goed, dat ik nog geen moeite heb genomen om de andere weer eens terug te zetten. Hetzelfde materiaal, maar een andere constructie. Vandaag heb ik de gaffels binnen gekregen zodat ik ze makkelijker kan wisselen. Dat het anders klinkt is voor mij zeker, of het beter klinkt?

17 minutes ago, Hans van Liempd said:

Dat het anders klinkt is voor mij zeker, of het beter klinkt?

Dat blijft natuurlijk altijd de vraag maar als het voor jou iets doet wat je zoekt dan lijkt het mij een verbetering.

Soms kan dat het natuurlijk ook iets teveel zijn van het goede.

Gisteravond op de AVNM heb we een voorversterker vergelijk gehouden.

Dat was als volgt opgezet.

Er was een schakelkast gemaakt waarbij direct tussen 2 voorversterkers geschakeld kon worden.

De verschillen zouden dan dus direct hoorbaar kunnen zijn en het audio geheugen wat minder zwaar belast worden.

Voor mij was dat een behoorlijke verrassing aangezien ik er eigenlijk van uit ga dat een eindversterker neutraal moet zijn en dat de voorversterker een beetje het peper en zout is om de boel op smaak te brengen.

De verassing was groot aangezien alle aanwezigen eigenlijk geen of soms maar kleine verschillen hoorden.

Er was een aardige range van voorversterkers aanwezig van een 40 jaar oude Philips tot een perfect metende Topping pre.

Het verschil met de Philips was duidelijk maar de rest wat eigenlijk allemaal een ladder volume regelaar had zat zo dicht bij elkaar dat het eigenlijk onmogelijk was een winnaar aan te wijzen.

De verschillen die ik zelf heb waargenomen tussen de verschillende modellen zaten in de richting van iets meer of minder ruimte en homogeen stereobeeld.

Echter de verschillen waren zo klein.

De winnaar van de shout out was uiteindelijk een Accuphase C-260.

Deze had voor mij een iets beter stereo beeld, wat minder groot uit elkaar getrokken dan wat de Topping deed en een wat completer plaatje.

Echter na de shout-out de schakelkast verwijderd en er waren mensen die dat een groot verschil vonden.

Ik zelf eigenlijk niet maar hebben toen zonder gelijk getrokken volume ook nog de topping beluisterd en die was daarna weer beter.

Wat mij betreft laat dit zien hoe slecht ons audio geheugen is en hoe graag we ons laten bedotten.

Wel heb ik een ontzettend leuke avond gehad.

Wel ben ik er van overtuigt dat als ik de vergelijking hier thuis zou doen in mijn eigen set en ruimte ik makkelijker de verschillen zou kunnen vinden bij langer en rustiger luisteren.

Dan ook wel zonder schakel kast.

Nee de schakelkast is een constante.

De gemeten vervorming van de kast was niet te meten zo laag dus niet van invloed en voor beide voorversterkers gelijk.

Het omwisselen van de kabels naar de eind trap zou juist weer een te grote aanslag zijn op het audio geheugen.

Dat blijkt wel uit het 2e deel ton de kast er niet meer tussen zat.

Edited by kappa7

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...