Tubejack Posted 5 januari 2023 Author Report Share Posted 5 januari 2023 (edited) 58 minutes ago, robx said: Meer flauwekulletjes als Schumann resonatortjes en Bybee dingessen (signal enhancers). Meer meer is meer beter. En bij jou? Ik speel al een tijdje in de woonkamer met een Optonica SO en SX-9100 vintage voor-en-eind versterker. Wat modificaties betreft, niks bijzonders. FM, DAB+ Ziggo digitaal, vinyl, CD, streaming. Elk medium speelt goed tot zeer goed. Nieuwste speeltje is een Nakamichi CR-3. Ik heb het deck wat aandacht gegeven, speelt nu ook mooi. Ik ben momenteel bandjes aan het opnemen. Labels, maak ik aan met J-card. Edited 5 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 januari 2023 Report Share Posted 5 januari 2023 enorm leuk die oude spullen! vaak nogal goed aan te horen he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 januari 2023 Author Report Share Posted 5 januari 2023 (edited) 12 hours ago, robx said: enorm leuk die oude spullen! vaak nogal goed aan te horen he? Zeker. Het is een mix van modern en vintage. Oja, Ik vergeet internet radio, dat heb ik natuurlijk ook... Edited 6 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 6 januari 2023 Report Share Posted 6 januari 2023 Vandaag op 'koptelefoonjacht' geweest. Prachtige gezien en uitvoerig beluisterd. Deze (T5 3de gen) is echt mjammie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 Voor mij altijd mooi om mensen met een passie voor in dit geval audio te zien. Misschien extreem, maar ik kan het wel waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 wat is er eigenlijk geworden van de draaitafel die de vinyl plaat met een laser uitlas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 januari 2023 Author Report Share Posted 7 januari 2023 21 minutes ago, robx said: wat is er eigenlijk geworden van de draaitafel die de vinyl plaat met een laser uitlas? Er zijn er meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 5 minutes ago, Tubejack said: Er zijn er meer Ik vraag me nog steeds af in hoeverre dit nu anders is dan wat Toshiba in de jaren 70 had? @robx De ELP laserdraaitafel wordt volgens mij nog steeds gebouwd. https://www.elpj.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 30 minutes ago, robx said: wat is er eigenlijk geworden van de draaitafel die de vinyl plaat met een laser uitlas? Zoiets wil je m.i. toch niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 januari 2023 Author Report Share Posted 7 januari 2023 12 minutes ago, Seed7 said: Ik vraag me nog steeds af in hoeverre dit nu anders is dan wat Toshiba in de jaren 70 had? @robx De ELP laserdraaitafel wordt volgens mij nog steeds gebouwd. https://www.elpj.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 1 hour ago, Tubejack said: Er zijn er meer Of de Strain Gauge Cartridge Systems | Soundsmith (sound-smith.com) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 januari 2023 Author Report Share Posted 7 januari 2023 1 hour ago, Roots said: Of de Strain Gauge Cartridge Systems | Soundsmith (sound-smith.com) Ik heb heb hem met een aantal forumleden gehoord. Fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 januari 2023 Report Share Posted 9 januari 2023 nou ja als het beter klinkt wil ik het wel )))) kijk .... interessant Jack. Ik dacht al ... geen drag door plaat-naald contact (wat Cock aanpakt met zijn dingest), geen resonanties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 januari 2023 Report Share Posted 9 januari 2023 Zo'n Strain Gauge heeft nog steeds een naald en de plaat wordt dus niet aanrakingsvrij afgetast. Maar i.p.v. spoeltjes heeft dit element rekstrookjes als opnameelement. Zoiets als wat in goede elektronische weegschalen zit. Deze heeft dus niks met een laserdraaitafel te maken. Maar het ding klonk inderdaad erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 januari 2023 Report Share Posted 11 januari 2023 On 9-1-2023 at 19:46, Hans van Liempd said: Zo'n Strain Gauge heeft nog steeds een naald en de plaat wordt dus niet aanrakingsvrij afgetast. Maar i.p.v. spoeltjes heeft dit element rekstrookjes als opnameelement. Zoiets als wat in goede elektronische weegschalen zit. Deze heeft dus niks met een laserdraaitafel te maken. Maar het ding klonk inderdaad erg goed. Dus is daar nog steeds de needle-drag van toepassing lijkt het.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 12 januari 2023 Report Share Posted 12 januari 2023 Gister met de oscilloscoop de kanaalscheiding van mijn element geoptimaliseerd. Met mijn oude scoop kon ik de waardes niet aflezen, waardoor ik alleen visueel de beste afstelling kon zoeken. Met weergave van de spanning kan ik nu exact vinden wanneer de kanaalscheiding optimaal is. Ik wist wel dat dit een nauwkeurig proces was, maar nu ik exacter kan meten blijkt des temeer hoe groot het effect van een kleine afwijking al is. Uiteindelijk uitgekomen op een kanaalscheiding van 30dB en kanaalgelijkheid van <0,5 dB verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 januari 2023 Report Share Posted 12 januari 2023 Mooi als je het element op zijn best kunt laten spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 januari 2023 Author Report Share Posted 12 januari 2023 Er zijn momenteel ....... 3 Members, 0 Anonymous, 845 Guests (See full list) Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 januari 2023 Report Share Posted 12 januari 2023 6 hours ago, Tubejack said: Er zijn momenteel ....... 3 Members, 0 Anonymous, 845 Guests (See full list) Bizar, waar komt dat vandaan om 15:00 uur des middags? Nu 8 Members, 0 Anonymous, 24 Guests (See full list), een wat normaler niveau.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 12 januari 2023 Report Share Posted 12 januari 2023 Volgens mij is dat een één of andere zoekbot die zoekt via verschillende wegen en dan samen uitkomen...Zoiets? denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 januari 2023 Author Report Share Posted 16 januari 2023 (edited) Niet zo'n leuke dag. Gisteravond om 20:55 flits met een extreem harde knal is de bliksem is hier ergens in de buurt ingeslagen. TV stuk, Mac mini stuk, en een digitaal Ziggo radio kastje. Vooral jammer, dat mijn Mac mini "opgeblazen lijkt". Het was zo'n fijn multi media station. Van de verzekering verwacht ik niet veel..... Mijn Schiit dac blijkt ook defect Edited 16 januari 2023 by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 januari 2023 Report Share Posted 16 januari 2023 Dat is balen als zo iets gebeurt. Verzekering is vaak dagwaarde en dat valt vaak tegen. Ik hoop dat het goed komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 januari 2023 Author Report Share Posted 16 januari 2023 7 minutes ago, kappa7 said: Dat is balen als zo iets gebeurt. Verzekering is vaak dagwaarde en dat valt vaak tegen. Ik hoop dat het goed komt. Dank je George. De bliksem/inductie spanning is via de Ziggo aansluiting binnen gekomen en heeft alles verwoest dat daar op aangesloten was. Ook apparatuur die via HDMI en USB was aangesloten is defect. Geluk bij een ongeluk, het had veel erger gekund. In de stoppenkast hebben we een extra overspanning beveiliging ooit laten aanleggen. De buren in de straat hebben ook schade, bij hen is het via het lichtnet binnen gekomen. Wat ik naast mijn Mac mini het meest jammer vind is mijn Schiit Modius dac. Daar zat een AKM 4493 dac chip in. Die klonk zo ontzettend mooi. Wordt helaas niet meer gemaakt. Gelukkig, heb ik nog wat mooie opnames op tape. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 januari 2023 Report Share Posted 16 januari 2023 Geef wel aan dat je de vlammen er uit zag slaan anders heb je kans dat het niet eens gedekt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 januari 2023 Report Share Posted 16 januari 2023 Balen Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts