Tubejack Posted 16 januari 2023 Author Report Share Posted 16 januari 2023 (edited) 1 hour ago, Groovy said: Balen Jack. Ja zo heb je wat en zo heb je niet veel meer. Vergeet dus niet te genieten. Edited 16 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2023 Report Share Posted 16 januari 2023 Wij hadden dat jaren geleden ook. De verzekering (Interpolis) heeft alles keurig betaald. Ik heb toen wél een afbeelding van ingeslagen bliksem in de buurt rond het tijdstip meegestuurd. dat kon toen makkelijk bij buienradar. Ik weet niet of dat nu nog steeds kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 januari 2023 Report Share Posted 16 januari 2023 Ik ook met een nagenoeg nieuwe TV. Mijn Quad had alleen maar een zekering kapot. Bij een naburige flat waren alle TV’s kapot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 januari 2023 Author Report Share Posted 16 januari 2023 35 minutes ago, Hans van Liempd said: Wij hadden dat jaren geleden ook. De verzekering (Interpolis) heeft alles keurig betaald. Ik heb toen wél een afbeelding van ingeslagen bliksem in de buurt rond het tijdstip meegestuurd. dat kon toen makkelijk bij buienradar. Ik weet niet of dat nu nog steeds kan. Wat een goed idee Hans. De inslag is te zien op de kaart. NH onder midden. Het was een enorme klap. Veel harder, dan welk vuurwerk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 januari 2023 Author Report Share Posted 16 januari 2023 Nou één lichtpuntje, mijn CXC loopwerk, die met coax aangesloten was op de "ontplofte" Schiit dac doet het nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 januari 2023 Report Share Posted 16 januari 2023 Piep Jack. Hopelijk heb je alles weer snel op de rit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 januari 2023 Report Share Posted 16 januari 2023 Balen Jack...Hou er rekening mee dat er nog meer apparaten kunnen sneuvelen het komende jaar. Ze hebben dan toch een opdonder gehad maar spelen nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted 17 januari 2023 Admin Report Share Posted 17 januari 2023 On 12-1-2023 at 14:53, Tubejack said: Er zijn momenteel ....... 3 Members, 0 Anonymous, 845 Guests (See full list) De meeste "Guests" zijn inderdaad bots. Sommige indexeren het forum, de (meeste) anderen proberen zich te registeren, dat zijn Spambots. Die komen meestal niet ver omdat ze geen geldig e-mail adres hebben, een e-mail adres wat bekend is als Spam-adres. Of het IP-adres waarvandaan ze komen is bekend als Spam-IP-adres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 17 januari 2023 Report Share Posted 17 januari 2023 (edited) Je kunt ook een vraag stellen waarop het antwoord in Nederlands gegeven moet worden of eventueel een meerkeuzevraag. Welke kleur heeft sneeuw? A wit B paars C geel met als juist antwoord A. Dat werkt ontzettend goed om bots tegen te houden, maar ik vrees dat met de komst van dingen zoals ChatGPT dat steeds moeilijker zal worden. Edited 17 januari 2023 by Bloom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 januari 2023 Report Share Posted 17 januari 2023 2 hours ago, Bloom said: Welke kleur heeft sneeuw? Werkt de "honey pot" nog steeds? Een vraag die voor gebruikers verborgen is maar voor bots niet. Wordt die vraag beantwoord dan komt die er niet in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 17 januari 2023 Report Share Posted 17 januari 2023 Die vraag is zelf voor menselijke gebruikers onduidelijk denk ik. Voor mijn eigen zenaudio.be forum had ik als ik me goed herinner de vraag gesteld "wat is drie plus vier in kleine letters?" en als enige antwoord wordt daar "zeven" aanvaard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 januari 2023 Report Share Posted 17 januari 2023 34 minutes ago, Bloom said: Die vraag is zelf voor menselijke gebruikers onduidelijk denk ik. De mens ziet de vraag niet. De vraag in het formulier is middel javascript oid verborgen voor de mens maar niet voor de bot. (voor de liefhebbers, code) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 17 januari 2023 Report Share Posted 17 januari 2023 On 16-1-2023 at 17:38, Groovy said: Balen Jack. +1. Samen met woningbrand en diefstal de nachtmerrie van iedere audio- en muziekliefhebber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 januari 2023 Author Report Share Posted 17 januari 2023 (edited) 3 hours ago, Vinyl_Fuchs said: +1. Samen met woningbrand en diefstal de nachtmerrie van iedere audio- en muziekliefhebber. Vandaag met mijn Mac mini, naar zo'n kleine speciaalzaak geweest, waar ze nog service verlenen. Conclusie voeding stuk moederbord stuk. Hij heeft het 8 jaar volgehouden, kreeg geen nieuwe software releases meer (alleen veiligheid updates) Met 2 jaar moest ik toch wat anders. Deed het perfect. Gewoon zo'n apparaat waar je blij mee bent. Dat zullen jullie ook wel herkennen. Het goede nieuws is: "de nieuwe Mac Mini's zijn goedkoper en beter geworden!" Maar het blijft zonde. Mijn Schiit dac is waarschijnlijk niet meer te redden. Morgen met de TV naar de reparateur. Hopelijk betaald de verzekering wat terug. Edited 17 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 17 januari 2023 Report Share Posted 17 januari 2023 Hepelijk wel. Ik heb eigenlijk heel erg tevreden over mijn verzekeraar, maar ik heb specifiek m.b.t. bliksemschade geen ervaring. Gelukkig maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 17 januari 2023 Report Share Posted 17 januari 2023 vreselijk balen zoiets Jack. Ik vraag me wel of of je tegen zo'n blikseminslag in de omgeving toch beveiligd kunt zijn of is dat niet mogelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 januari 2023 Author Report Share Posted 17 januari 2023 (edited) 9 hours ago, Kraus vonBentinck said: vreselijk balen zoiets Jack. Ik vraag me wel of of je tegen zo'n blikseminslag in de omgeving toch beveiligd kunt zijn of is dat niet mogelijk? Je kunt het behoorlijk goed beveiligen. Met als 1e stap een zogenaamde overspanning beveiliging in de groepenkast. Dat moet een elektricien doen. En een fijnbeveiliging in je 230volt stekkerblok. O.a. BRENNENSTUHL met overspanningsbeveiliging (Hornbach) Echter bij ons kwam de inductie stroom via de Ziggo kabel binnen. Voorheen had ik de zelf de kabel direct geaard aan de aardelektrode, zie reactie hier onder. Een aantal woningen in onze wijk is via het lichtnet getroffen. Bij ons is dat beveiligd met bovenstaande middelen. Het had dus veel erger kunnen zijn.... Edited 18 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 januari 2023 Report Share Posted 17 januari 2023 Ik ben er wel scherp op en haal mijn stekker altijd uit het stopcontact wanneer onweer voorspelt wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari 2023 Author Report Share Posted 18 januari 2023 (edited) 8 hours ago, carl said: Ik ben er wel scherp op en haal mijn stekker altijd uit het stopcontact wanneer onweer voorspelt wordt. Op zich goed, maar dan moet je die van de TV, internet en radio er ook uittrekken. Onweer kan op vele manieren binnenkomen b.v. via het lichtnet. Wie haalt alle stekkers eruit? -ja ook die 230volt stekkers- op het moment dat je aan het zeilen bent in Griekenland? Dit was niet voorspelt. Het was slechts één flits en enorme dreun. Op deze pagina kun je zien hoe mijn Ziggo aansluiting voorheen was https://tubejack.nl/de-kabel/ Alleen voor radio en TV. Omdat we later ook snel internet wilde, is de aansluiting veranderd zonder randaarde. Als dat er nog had gezeten was er waarschijnlijk niets gebeurt. Inmiddels hebben we glasvezel voor snel internet en gebruiken we de Ziggo aansluiting, weer alleen voor de TV en radio. Iets van een kalf en een put. Deels mijn eigen schuld, ik heb er niet meer aan gedacht. Ik ga het weer veranderen zoals het op de foto's zat. Edited 18 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Ik had nog wat preciezer naar die inslag bij jullie in de buurt gekeken. Deze is ingeslagen in Amsterdam aan de andere kant van de haven. Best een afstand toch én flink wat water er tussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari 2023 Author Report Share Posted 18 januari 2023 2 hours ago, Hans van Liempd said: Ik had nog wat preciezer naar die inslag bij jullie in de buurt gekeken. Deze is ingeslagen in Amsterdam aan de andere kant van de haven. Best een afstand toch én flink wat water er tussen. Hoe zie je dat Hans? In mijn beleving was hij op het oude hoofdkantoor van Albert Heijn ingeslagen. Daar staat een flinke bliksem afleider. De verzeker heeft inmiddels uitbetaald. Heel redelijk maar je koopt er geen nieuwe spullen voor. Logisch wat het meeste was enkel restwaarde Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Dat hebben ze snel gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 Piep. Nou, fijn dat je een klein budget hebt ontvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 januari 2023 Report Share Posted 18 januari 2023 5 hours ago, Tubejack said: Op zich goed, maar dan moet je die van de TV, internet en radio er ook uittrekken. Onweer kan op vele manieren binnenkomen b.v. via het lichtnet. Wie haalt alle stekkers eruit? -ja ook die 230volt stekkers- op het moment dat je aan het zeilen bent in Griekenland? Dit was niet voorspelt. Het was slechts één flits en enorme dreun. Ik trek eigenlijk alleen het stekkerblok van de Hifi eruit Jack. De rest zie ik al collateral damage . Heerlijk gewandeld net - wat een weer zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari 2023 Author Report Share Posted 18 januari 2023 5 minutes ago, kappa7 said: Dat hebben ze snel gedaan We zijn verzekerd bij: Inshare, inderdaad lekker vlot geregeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts