Groovy Posted 26 mei 2021 Report Share Posted 26 mei 2021 Elvis in concert,live. Elvis, Easy Come, Easy Go. Effe googelen voor de nummers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 mei 2021 Report Share Posted 29 mei 2021 Iemand kwam een Sansui ta500 ophalen. Hij vond mijn spulletjes prachtig,met name de Garrard hf4 mono Hoe klinkt dat vroeg hij. Ik zette Vera Linn op met het nummer Lili Marlene,hij werd erg stil. De mensen die het ook bij Cock gehoord hebben zullen dat niet gek vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 mei 2021 Report Share Posted 29 mei 2021 Cool, Groovy! Wat leuk. Ja, mono klinkt bijzonder goed. Vandaag twee Elvis platen gescoord tweedehands. Waaronder Groovy’s suggestie: 1. Elvis in concert 2. On stage February 1970 Erg blij mee. Ook bijna een Vangelis China meegenomen - zoals gehoord bij Jack - alleen de LP zat vol met krassen. Volgende keer beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 29 mei 2021 Report Share Posted 29 mei 2021 Mooi,geniet ervan Ivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 mei 2021 Report Share Posted 30 mei 2021 (edited) Vandaag naar Delft geweest om een Thorens TD 321 op te halen. Beetje ongelooflijk verhaal. Onno stuurde mij een mail door gericht aan de schrijver van een artikel over de TD 320. Hij had zelf een TD 321 die hij niet meer gebruikte en hij vroeg me of ik interesse had. Wat moest ik nu weer met een TD 321 naast mijn TD 320. Gelukkig heb ik kinderen en mijn lieve oudste dochter wilde mijn TD 320 wel ruilen tegen haar (lees mijn) Dual 1219 . Dus ik heb de aanbieder maar geschreven dat ik er wel 300 voor wilde bieden, maar hem eigenlijk adviseerde de TD 321 op markplaats te zetten omdat ik verwachtte dat hij daar een hogere prijs zou krijgen (wel VVD er, maar toch een eerlijke). De reactie was dat hij niet aan 300 euro dacht ...... maar meer aan een goede fles Whiskey. Nu heeft mijn dochter in een cocktailbar gewerkt en ik heb haar gevraagd iets fatsoenlijks te kopen. Kortom vandaag in Delft geweest. Leuke kerel met Tannoy Kensington LS , een Rel Stentor en Musical Fidelity versterker en CD speler. Meer over mijn TD 321 onder analoog want ik wil een andere arm erop Edited 30 mei 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 mei 2021 Author Report Share Posted 30 mei 2021 21 hours ago, Ivan10 said: Ook bijna een Vangelis China meegenomen - zoals gehoord bij Jack - alleen de LP zat vol met krassen. Volgende keer beter. Jammer het is zo' n mooie LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juni 2021 Report Share Posted 3 juni 2021 Dacht... ja, dàcht vandaag maar eens mijn nieuwe Raspberry Pi4 aan de praat te krijgen. Heb daarvoor alles in huis, dàcht ik. Maarrr... die pi4 heeft mini HDMI poortjes, en daar kan mijn grote HDMI-kabel niet in. Dus geen beeld, en dan is het lastig configureren. Nou, pokke! Moet er weer een adapter bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 3 juni 2021 Report Share Posted 3 juni 2021 Ben je weer even op straat en kan je van de buitenlucht te genieten, als je zo een kabeltje op gaat halen, maar niet iedereen heeft die. Ik heb er hier ook een kabel, zo een nog niet zo een gebruikelijke poort, zal nu wel meer komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juni 2021 Report Share Posted 3 juni 2021 Gelukkig staan hier alle ramen open, en een adapterkabeltje heb ik besteld, en komt in de brievenbus. Als het niet regent doe ik altijd boodschappen lopend of fietsend in de binnenstad, en voor mijn 2 coronaprik is het wat verder fietsen. Hopelijk is het dan ook goed weer. Voor zo'n kabeltje struin ik niet de bekende plekjes af, want veel kans geef ik mezelf dan niet om met de juiste kabel thuis te komen. Moet je bij online bestellingen ook maar afwachten, maar meestal klopt het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2021 Report Share Posted 3 juni 2021 Wat er vandaag hier uit de lucht kwam was ongelooflijk. En ik zat er middenin op de fiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 juni 2021 Report Share Posted 3 juni 2021 10 hours ago, mumsoft said: Dacht... ja, dàcht vandaag maar eens mijn nieuwe Raspberry Pi4 aan de praat te krijgen. Heb daarvoor alles in huis, dàcht ik. Maarrr... die pi4 heeft mini HDMI poortjes, en daar kan mijn grote HDMI-kabel niet in. Dus geen beeld, en dan is het lastig configureren. Nou, pokke! Moet er weer een adapter bij. Echt waar? Bij mij zat dat verloopkabeltje er gewoon bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juni 2021 Report Share Posted 4 juni 2021 Bij mij niet. Hangt vast af van wat je besteld hebt. Power adapter, pi, kastje. That's it. Enfin, even pas op de plaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juni 2021 Report Share Posted 5 juni 2021 Mijn dagen zijn helaas niet meer zo audiofiel. Ik ben mijn achtergevel aan het renoveren en isoleren en van de week was het werkelijk een puinhoop met bovendien kleine waterschade. Er is nogal wat geslepen en we gaan vandaag maar stofvrij maken want dat stof dringt werkelijk overal door. In ieder geval heb ik binnenkort mijn phonokabel weer terug (gemaakt dan). Ik hoop dat ik dan het grootste deel van de ellende achter me heb inclusief een mooie achtergevel dan. Als iemand geïnteresseerd is, ik ga de achtergevel isoleren op zeer innovatie wijze met NASA techniek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 juni 2021 Report Share Posted 5 juni 2021 12 minutes ago, carl said: Mijn dagen zijn helaas niet meer zo audiofiel. Ik ben mijn achtergevel aan het renoveren en isoleren en van de week was het werkelijk een puinhoop met bovendien kleine waterschade. Er is nogal wat geslepen en we gaan vandaag maar stofvrij maken want dat stof dringt werkelijk overal door. In ieder geval heb ik binnenkort mijn phonokabel weer terug (gemaakt dan). Ik hoop dat ik dan het grootste deel van de ellende achter me heb inclusief een mooie achtergevel dan. Als iemand geïnteresseerd is, ik ga de achtergevel isoleren op zeer innovatie wijze met NASA techniek. Aerotherm/ -gel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juni 2021 Report Share Posted 5 juni 2021 (edited) Bluedec Fuchs. Met 2 centimeter heb je een vergelijkbare isolatiewaarde als een nagevulde spouwmuur. Mijn huis is uit 1922 en dat is beginjaren spouw. Die spouw was van oorsprong bedoeld tegen doorslag van de regen. De niet regenkant was vaak gewoon steens en dus koud. Bluedec is volgens mij een steenachtig materiaal (niet brandbaar) met hele kleine ruimten ertussen die gevuld zijn met lucht als isolator. Bovendien houdt het geluid tegen immers dempend (niet dat ik daar hier last van heb). Bij zo’n oud huis dus ideaal omdat je het uiterlijk nauwelijks verandert. Overigens optimaal geïsoleerd krijg je zo’n oud huis toch nooit. Maar als voormalig milieuman heb ik in ieder geval meer dan mijn best gedaan. Misschien in de toekomst nog iets met een warmtepomp. Maar mijn vrouw wil nu eerst op vakantie Edited 5 juni 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 juni 2021 Report Share Posted 5 juni 2021 Mijn audiorack heringericht zodat ik alles makkelijk kan bedienen. De ag 9014 buizenversterker klinkt lekker op de Cabasse proa 4 ohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2021 Report Share Posted 6 juni 2021 (edited) 19 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Aerotherm/ -gel? Bluedec en dat is hetzelfde als Aerogel Fuchs. Inmiddels meer vragen over gehad. Edited 6 juni 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 juni 2021 Report Share Posted 10 juni 2021 Meer inzichtelijk gemaakt zeg maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 juni 2021 Author Report Share Posted 10 juni 2021 1 hour ago, Groovy said: Meer inzichtelijk gemaakt zeg maar Leuk Groovy, ook veiliger voor kinderhandjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 juni 2021 Report Share Posted 10 juni 2021 Zeker,maar als die komen dan gaat de kap er voor alle zekerheid op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 12 juni 2021 Report Share Posted 12 juni 2021 Mag ik hier nog komen Terug in de tijd. Ik heb nu een setje Philips 22ah463 Full Range aan de buizenversterker hangen. Ik had het niet verwacht maar ze klinken echt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juni 2021 Report Share Posted 14 juni 2021 Waar haal je het allemaal vandaan Peter ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 14 juni 2021 Report Share Posted 14 juni 2021 On 6/12/2021 at 2:42 PM, Groovy said: Mag ik hier nog komen Terug in de tijd. Ik heb nu een setje Philips 22ah463 Full Range aan de buizenversterker hangen. Ik had het niet verwacht maar ze klinken echt goed. Moooi. Ben zelf ook van de vintage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 juni 2021 Report Share Posted 14 juni 2021 Leuk. Ze stonden bij mijn zoon,en hij deed er niets meer mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 juni 2021 Report Share Posted 18 juni 2021 (edited) On 5/20/2021 at 6:30 PM, leobus said: Dat van de Spec kan ik mij niet meer zo goed herinneren. Ergens heb ik nog het idee dat het daar ook minder was. Die had ook geen gigantisch vermogen. De Belcanto wel: 1000 watt. Maar of dat het is, weet ik niet. De Belcanto heeft een schakelende voeding en dat heeft geen enkele versterker hier in huis gehad. Volgens Dion Audio is de mindere “slamm” inherent aan klasse ab versterkers. Maar ik zou wel eens willen weten wat een vergelijkbaar concept met bijv. 200 watt zou doen. Maar helaas, dat heeft Dion Audio niet. groet, Leobus Ik heb al een paar keer overleg gehad met Dion Audio over een eventueel krachtigere versie van de versterker die hij hier gedemonstreerd heeft. Hij denkt wel iets te kunnen bouwen wat aan mijn wensen voldoet, dus ik ga volgende week met hem overleggen wat dat dan zal gaan worden. In principe heb ik dus besloten afscheid te gaan nemen van mijn Modwright en mijn Belcanto’s. Wordt spannend. De weg er naar toe is in ieder geval leuk en ik verwacht eigenlijk het eindresultaat ook. Wat ik tot nu toe van Dion Audio gehoord heb, komt qua prestaties echt in de high end range uit. (Wat dat dan ook moge betekenen.) groet, Leobus Edited 18 juni 2021 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts