Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 1 minute ago, Seed7 said: Niet iedere verandering is een verbetering. Ik zou daar gewoon eens een balletje opgooien, of eens met je rechtsbijstand praten. Wie is verantwoordelijk voor welk stuk kabel... In onze groepen kast heb ik een overspanningsbeveiliging laten monteren. Gelukkig maar, anders was een mogelijk meer defect geraakt. Onze netbeheerder Liander is verantwoordelijk voor de kabel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 2 hours ago, Ivan10 said: Mmmm. Zal eens kijken. Goed bezig Jack. Kijkt Schiit of er nog iets te redden valt? Zou wel fijn zijn. Goed? De kosten ervan gaan verder dan dat het ding gekost heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 (edited) 41 minutes ago, Roots said: Goed? De kosten ervan gaan verder dan dat het ding gekost heeft. Daar zit enige rek in. Edited 19 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 Schiit is echt niet heilig verklaart Jack...Er zijn nog veel DAC's out there...Die je allemaal al geprobeerd heb natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 (edited) 17 minutes ago, Roots said: Schiit is echt niet heilig verklaart Jack...Er zijn nog veel DAC's out there...Die je allemaal al geprobeerd heb natuurlijk. Heilig? Ach dat soort predicaten, worden door anderen toebedeeld. Ik hou me liever bij feiten. Een daar van is dat je waar voor je geld krijgt. Bij de Modius bijna 20 bits Alle dac's geprobeerd? Waarvoor? Ben je gek? Ik heb wel wat beters te doen. Edited 19 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 Nee...Als je wat beters te doen had kwam je erachter dat er nog zo veel meer is dan Schiit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 (edited) 16 minutes ago, Roots said: Nee...Als je wat beters te doen had kwam je erachter dat er nog zo veel meer is dan Schiit. Als of ik niet weet, dat er bijna dagelijks nieuwe Dac's op de markt komen. Maar het boeit me niet meer Roots. Edited 19 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 januari 2023 Report Share Posted 19 januari 2023 Dat is goed om te weten...Dus we zijn in blijde verwachting dat we nu die Schiit en Technics reclames niet meer hoeven te skippen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2023 Author Report Share Posted 19 januari 2023 (edited) 50 minutes ago, Roots said: Dat is goed om te weten...Dus we zijn in blijde verwachting dat we nu die Schiit en Technics reclames niet meer hoeven te skippen? Kwaliteit verkoopt zichzelf Roots, beide merken zijn zeer succesvol, met betaalbare techniek tot in de haarvaten van audio. Bovendien wie is "we"? welke groep vertegenwoordig je? Ik vind mezelf nog zeer gematigd. Maar als er meer mensen, mijn berichten storend vinden dan hoor ik dat graag. Maar mocht jij de enige zijn, die zich om e.e.a. reden stoort, dan weet je wat je moet doen he. Edited 19 januari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 20 januari 2023 Report Share Posted 20 januari 2023 Mooi!.Dan zijn we het daar over eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2023 Author Report Share Posted 20 januari 2023 5 hours ago, Roots said: Mooi!.Dan zijn we het daar over eens. Nogmaals wie is "we"? en als je dat niet weet, hou dan op met die onzin. Ik heb geen enkel commercieel belang bij wat dan ook. Dat zou ik ook niet eens willen. Iedereen op dit forum heeft zo zijn eigen voorkeuren. Alleen maar goed want er zijn vele manieren die leiden naar een bovengemiddeld eindresultaat. Waarom denk je dat ik met verschillende merken en type set's speel? Ze hebben allemaal sterke en minder sterke punten. In audio krijg je niks voor niets. Wel bijna als je oplet Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 januari 2023 Report Share Posted 20 januari 2023 4 hours ago, Tubejack said: Ze hebben allemaal sterke en minder sterke punten. In audio krijg je niks voor niets. Wel bijna als je oplet Volgens mij klopt dat wel wat je zegt Jack. Maar er zijn ook genoeg niet-techneuten die niet weten wat die krenten uit de pap zijn. En dat is het héél leuk als er tips gegeven worden wát die krenten dan zijn. En als dat dan een keertje érg vaak langs komt, soit. Dat is dan het enthousiasme Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2023 Author Report Share Posted 20 januari 2023 Altijd ideeën zat. Een van de volgende set-up's wordt v.n.l analoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 januari 2023 Report Share Posted 20 januari 2023 Een Philips ad 0160 t8 tweeter boven de breedband 9710m gezet, in een Luidsprekerkast. 20 liter inhoud. De tweeter met een bestaand filter op een condensator van 2,4 uf wat ik nog had liggen de 9710m filterloos. Klinkt lekker. Je moet wat met dat klote weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2023 Author Report Share Posted 20 januari 2023 1 hour ago, Groovy said: Je moet wat met dat klote weer Droge kleren aan en gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 januari 2023 Report Share Posted 20 januari 2023 Ook dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 januari 2023 Report Share Posted 21 januari 2023 Bijzonder leuk bezig Groovy. Foto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 januari 2023 Report Share Posted 21 januari 2023 (edited) Dank Ivan. De foto houd je tegoed Helaas staan ze weer in mijn hobby kamer. Zo nu en dan stel ik ze op, maar ik luister voornamelijk naar de Philips 12202 breedbanders. Edited 21 januari 2023 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 januari 2023 Report Share Posted 22 januari 2023 Vandaag was er in Hoogeveen een platen/cd beurs. Het was naast erg druk opmerkelijk hoeveel 20ers, 30ers er rondliepen die serieus geld uitgaven aan een nieuwe aanwinst. Als ik dat zie dan heeft audio/hifi echt wel een toekomst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 januari 2023 Report Share Posted 24 januari 2023 (edited) On 7-5-2022 at 14:25, Kraus vonBentinck said: dit komt een beetje in de buurt RME ADI-2 Pro FS Zag net dat ze iets nieuws hebben, de RME ADI-2/4 PRO FS SE ADC, 2x DAC met MM phonoversterker, DSP RIAA na de ADC, 5 band PEQ na de ADC, 7 bands PEQ voor de uitgangen en koptelefoonversterkers die nog een stapje verder gaan. Natuurlijk ook niet leverbaar, maar het komt akelig dicht bij wat ik zoek, misschien zelfs iets meer dan dat. Gelukkig is een niet bestaand budget oneindig rekbaar...... Getalletjes Edited 24 januari 2023 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 januari 2023 Report Share Posted 24 januari 2023 Zou RME nou echt zo goed zijn? Er rouleert nou al een tijdje een DAC van hen op het web....Iedereen wil m proberen maar komt vervolgens weer in de verkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 januari 2023 Author Report Share Posted 24 januari 2023 2 hours ago, Seed7 said: Zag net dat ze iets nieuws hebben, de RME ADI-2/4 PRO FS SE ADC, 2x DAC met MM phonoversterker, DSP RIAA na de ADC, 5 band PEQ na de ADC, 7 bands PEQ voor de uitgangen en koptelefoonversterkers die nog een stapje verder gaan. Natuurlijk ook niet leverbaar, maar het komt akelig dicht bij wat ik zoek, misschien zelfs iets meer dan dat. Wat een mooie DA en AD converter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 24 januari 2023 Report Share Posted 24 januari 2023 1 hour ago, Roots said: Zou RME nou echt zo goed zijn? Er rouleert nou al een tijdje een DAC van hen op het web....Iedereen wil m proberen maar komt vervolgens weer in de verkoop. Technisch vast perfect. Helaas gebruiken ze ESS dacs intern ipv vroeger AKM. Persoonlijk vind ik de ESS altijd een beetje naar klinken. Soort scherpte en niet zo muzikaal. Maar zeker voor de prijs is de RME best een mooie dac. Het moet dan wel je smaak zijn, wellicht de reden dat hij vaak snel weer verkocht wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 januari 2023 Author Report Share Posted 25 januari 2023 8 hours ago, pjotr27 said: Technisch vast perfect. Helaas gebruiken ze ESS dacs intern ipv vroeger AKM. Persoonlijk vind ik de ESS altijd een beetje naar klinken. Soort scherpte en niet zo muzikaal. Maar zeker voor de prijs is de RME best een mooie dac. Het moet dan wel je smaak zijn, wellicht de reden dat hij vaak snel weer verkocht wordt. Ik vind AKM ook wat mooier, wat warmer klinken dan ESS. Wellicht ligt het aan de implementatie van de chip en dan met name de analoge uitgang. Aan de andere kant in een studio wil je geen kleuring/sausje over de muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 januari 2023 Report Share Posted 25 januari 2023 20 minutes ago, Tubejack said: implementatie Dat dus. En natuurlijk heeft ieder component een "signatuur" en de mix er van ook. De "ophef" over het dac merk heeft voor mij altijd zoiets als tube-rolling. Als je wisselt klinkt het anders, als je wisselt en je past de schakeling exact aan klinkt het het zelfde. Voor het sausje heb je de parametrische EQ's. Of voor het verwijderen er van, bij elementen. Voor mij zijn de EQ's vooral interessant voor koptelefoonkalibratie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts