Kraus vonBentinck Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 Scherpe waarnemers, die Nederlandse audiofielen. Als ze in de USA half zo oplettend waren had men die Chinese ballonnen veel eerder gezien. Het draadrek houdt het inderdaad goed. Het was oorspronkelijk een Ikea-rek (Peter) maar is in de Kraus-versie geheel verzaagd en veranderd. De bloemen zijn voor mijn vrouw die halsoverkop naar de spoedeisende hulp moest en een week in het ziekenhuis moest blijven. Net op tijd er weer uit voor haar verjaardag. Volgens het ziekenhuis was ze tegen een meestal onschuldig virus (geen corona, vaak verspreid door kinderen, er zijn massa's virussen) opgelopen. Dat leidt tot ontsteking van het hart, geeft supersnelle maar erg inefficiente hartslag (140+), leidt tot vocht achter longen, daardoor vreselijk benauwd. Het zag er heel alarmerend uit maar in het ziekenhuis knapte ze na snelle diagnose en medicatie binnen een paar uur al weer wat op. Mocht pas naar huis nadat zuurstofgehalte op eigen kracht weer hoog genoeg was. De luisterkamer is hier een souterrain( 6x4,5 x2,20 hoog) Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 Jeemig, dat is wel schrikken als dat gebeurd..... Mooi dat het zo goed is afgelopen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 Gatverdamme Kraus wat eng! Mijn ruimte is 620 maal 400 maal 250. Lijkt dus wel op elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 Hier net iets groter, 710 * 420 en hoogte varieert.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 30 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Scherpe waarnemers, die Nederlandse audiofielen. Als ze in de USA half zo oplettend waren had men die Chinese ballonnen veel eerder gezien. Het draadrek houdt het inderdaad goed. Het was oorspronkelijk een Ikea-rek (Peter) maar is in de Kraus-versie geheel verzaagd en veranderd. De bloemen zijn voor mijn vrouw die halsoverkop naar de spoedeisende hulp moest en een week in het ziekenhuis moest blijven. Net op tijd er weer uit voor haar verjaardag. Volgens het ziekenhuis was ze tegen een meestal onschuldig virus (geen corona, vaak verspreid door kinderen, er zijn massa's virussen) opgelopen. Dat leidt tot ontsteking van het hart, geeft supersnelle maar erg inefficiente hartslag (140+), leidt tot vocht achter longen, daardoor vreselijk benauwd. Het zag er heel alarmerend uit maar in het ziekenhuis knapte ze na snelle diagnose en medicatie binnen een paar uur al weer wat op. Mocht pas naar huis nadat zuurstofgehalte op eigen kracht weer hoog genoeg was. De luisterkamer is hier een souterrain( 6x4,5 x2,20 hoog) Gelukkig goed afgelopen, Kraus. Oftewel audio/ luxe is maar bijzaak. Wel een leuke bijzaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 13 minutes ago, carl said: Gatverdamme Kraus wat eng! Mijn ruimte is 620 maal 400 maal 250. Lijkt dus wel op elkaar. Alleen andersom. De kamer van Kraus is 6 m breed. De set speelt dus in de breedte en staat tegen de lange muur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 (edited) Net zoals bij jouw Hans. Laten we maar hopen dat het bij mij wel lukt in de lengte. Maar ik ga ervan uit dat RivaSono zijn vak verstaat. Edited 13 februari 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 55 minutes ago, pjotr27 said: Hier net iets groter, 710 * 420 en hoogte varieert.... Wat een luxe-problemen. Het zij jullie gegund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 februari 2023 Report Share Posted 13 februari 2023 (edited) 8 hours ago, audiofreak said: Mooie kast en ruimte, Charles! Ik vraag mij wel oprecht af of je wel rekening hebt gehouden met dat die kast op gegeven ogenblik ook vol zit. En dan? 8 hours ago, Kraus vonBentinck said: Tja, zo kun je je ook overal zorgen over maken. Is de kast vol (dat gaat overigens niet gebeuren) dan: A zet Carl platen op de grond B doet Carl oude platen weg C koopt Carl er nog een kast bij D zet platen in een andere ruimte .........Z Bouwt weer een nieu Het is maar hoe je iets leest en interpreteert, Kraus. Je 'oprecht iets af vragen' is geen 'zorg of je zorgen erover maken'. Anders had ik wel geschreven dat ik een zorg had of bezorgd was of mij zorgen maakte. Maar dat schreef ik dus niet. Lezen en interpreteren blijft soms lastig. Och, dat heb ik ook weleens. Edited 13 februari 2023 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 februari 2023 Report Share Posted 20 februari 2023 Leuk klusje, een paar vu meters gemonteerd op een klein simpel zelfbouw mengpaneeltje, het ding werkt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 Die zet je dan op de versterker? Plaats eens een fotootje Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 (edited) Niet echt duidelijk, in het echt mooier. Aangesloten op de Luxman naar het cassettedeck. Edited 21 februari 2023 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 (edited) Leuk hoor. Ik ben trouwens vergeten te melden dat ik afgelopen zaterdag geluisterd heb naar een TD 125/met Audiomods arm en een Denon 103 element. Het is ongetwijfeld een kwestie van smaak, maar ik vind die combinatie toch wat grof klinken. Ik vermoed dat het het Denon element is. Edited 21 februari 2023 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 (edited) Denon 103 met witte body, die zijn gewild bij verzamelaars. Foutje met witte body is de 301. Edited 21 februari 2023 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 Ik heb een 304 gehad en die klonk dan wel weer verfijnd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 7 minutes ago, carl said: Ik heb een 304 gehad en die klonk dan wel weer verfijnd. Ik de 103, klonk wel goed vond ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 Ik heb de 103D gehad en de 304...De 103D was veel muzikaler dan de 304. De 304 had wel meer resolutie en klonk dun. Altijd spijt van gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 Het is wel weer een tijd terug hoor Roots. Voor de DL 304 had ik Linn K 9 (grote verbetering) en na de DL 304 een Benz Glider (heel goede prijs/kwaliteitsverhouding). Aan Benz ben ik toen blijven plakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 februari 2023 Author Report Share Posted 21 februari 2023 25 minutes ago, Groovy said: Ik de 103, klonk wel goed vond ik. Ik vind hem lekker klinken. zowel in mijn Thorens als Technics. Wat anders, net de nieuwe Qobuz app gedownload en geïnstalleerd op mijn iMac. Flitsend snel, eigenlijk heb je Je hebt helemaal geen andere software nodig. Er is ook een versie gecompileerd voor de M1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 (edited) Ik had hier laatst een Pioneer PL-112D en een Dual 510 staan voor een beurtje. Allebei waren voorzien van een Shure M75 waar ik een nieuwe elliptische naald in heb gezet en na het afstellen even beneden aangesloten. De Dual klonk toch beduidend minder dan de Pioneer en ook qua soliditeit en afstel mogelijkheden wint de Pioneer. De Dual klonk vrij dun en saai, waar de Pioneer al best wel leuk muziek maakte. Ik denk zelfs dat met wat tweaken de Pioneer best een hele leuke beginnerstafel kan zijn! daarna even dezelfde plaat op de Feickert, die speelt gelukkig in een hele andere klasse Edited 21 februari 2023 by Duclaasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 februari 2023 Report Share Posted 21 februari 2023 22 minutes ago, carl said: Aan Benz ben ik toen blijven plakken. Weet je, the Ace is een prachtig element...Ze begonnen meen ik met een rubi cantilever (480euro). Toen gingen ze over naar een boron? Prijs verdubbelde zowat. Wat later een aluminium cantilever en ze werden steeds maar(veel) duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 februari 2023 Report Share Posted 22 februari 2023 Volgens mij heeft de Ace nog steeds of anders weer een Boron cantilever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2023 Report Share Posted 22 februari 2023 Ik heb twee Rubies gehad: de S en de Z. Die klonken echt anders en ik vind de Z echt veel beter klinken. Die blijft dus maar op de Graham arm zitten. Op de Jelco arm wil ik wel vreemd gaan. Hebben we het nog een keer over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 22 februari 2023 Report Share Posted 22 februari 2023 19 hours ago, Duclaasie said: Ik had hier laatst een Pioneer PL-112D en een Dual 510 staan voor een beurtje. Allebei waren voorzien van een Shure M75 waar ik een nieuwe elliptische naald in heb gezet en na het afstellen even beneden aangesloten. De Dual klonk toch beduidend minder dan de Pioneer en ook qua soliditeit en afstel mogelijkheden wint de Pioneer. De Dual klonk vrij dun en saai, waar de Pioneer al best wel leuk muziek maakte. Ik denk zelfs dat met wat tweaken de Pioneer best een hele leuke beginnerstafel kan zijn! daarna even dezelfde plaat op de Feickert, die speelt gelukkig in een hele andere klasse Kan ik helemaal onderschrijven. Een Pioneer PL12 en de latere PL112 klinken levendig. Daardoor heb je klankmatig al snel een aansprekend resultaat. Wel heb je helaas wat last van motor geluid dat doorsijpelt. Vooral voor vinyl geldt dat hoe beter de draaitafel, zich dat ook wel door vertaald in het eindresultaat. Hetzelfde geldt voor de phonopré. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 22 februari 2023 Report Share Posted 22 februari 2023 Dat motor geluid vond ik eerlijk gezegd nog wel meevallen. Wel mis ik de mogelijkheid om zoals bij Thorens de azimuth van de motor te kunnen verstellen. Door veroudering van de opgangrubbers kan de motor wat scheef hangen, waardoor het toerental niet helemaal lekker klopt. overigens is het afstellen van het subchassis echt een verademing ten opzicht van een Thorens TD draaitafel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts