Admin Beheer Posted 19 augustus 2021 Admin Report Share Posted 19 augustus 2021 Jullie zullen het vast al gezien hebben, we hebben een aangepast thema gekregen: High-End. We gebruikten tot nu toe het standaard Invision thema wat je op veel andere forums tegen komt. Ik begreep dat er in het verleden meer blauw gebruikt werd en dit ik heb ik enigzins teruggebracht. Niet te veel omdat het anders richting het Stereoforum zou gaan. Nachtthema Omdat dit thema erg licht is heb ik ook een donker thema gemaakt: High-End at Night. Wisselen van thema Dit gaat vrij eenvoudig. Onderaan het forum vindt je nu een extra optie: Theme. Hier kun je het gewenste thema kiezen. Logo Omdat het forum hopelijk straks ook via de Invision Communty App. te gebruiken is hadden we een logo nodig. Ook hebben we nu een Favicon. Edit: Aangepast logo ivm. gelijkenis logo zoals verderop te lezen is. Hopelijk bevalt dit logo jullie. Link to comment
Geerdie Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 Dank. Op een grote TV is het standaard thema wel érg wit. Vooral 'savonds. Link to comment
Ivan10 Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 Komen we qua auteursrecht of copyright niet in de problemen met het logo van de High End Munich? Link to comment
Admin Beheer Posted 19 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 19 augustus 2021 2 hours ago, Ivan10 said: Komen we qua auteursrecht of copyright niet in de problemen met het logo van de High End Munich? Soms lijken dingen op elkaar, ons logo is toch echt helemaal zelf gemaakt. Link to comment
Ove Rickland Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 (edited) "Wij zijn een forum, geen commerciële partij." Dat is voor (schenden van) het auteursrecht in het geheel niet relevant. Edited 19 augustus 2021 by Ove Rickland Link to comment
Admin Beheer Posted 19 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 19 augustus 2021 18 minutes ago, Ove Rickland said: "Wij zijn een forum, geen commerciële partij." Dat is voor (schenden van) het auteursrecht in het geheel niet relevant. Het idee zat al langer in mijn hoofd en nu je mij er op wijst lijkt het er op. Maar dat is toeval. Link to comment
Sodejuu Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 Het teken in het logo is hetzelfde als van de High End München. Het lettertype is wel anders. Je kunt dus niet zeggen dat het een geheel eigen ontwerp is. Vraag gewoon na bij de High End Society of het teken gebruikt mag worden voor dit forum. https://verband.highendsociety.de/high-end-society.html . Het ergste wat kan gebeuren is dat ze geen toestemming geven. Niet vragen is iig vragen om problemen Link to comment
Admin Beheer Posted 19 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 19 augustus 2021 34 minutes ago, Sodejuu said: Het teken in het logo is hetzelfde als van de High End München. Het lettertype is wel anders. Je kunt dus niet zeggen dat het een geheel eigen ontwerp is. Vraag gewoon na bij de High End Society of het teken gebruikt mag worden voor dit forum. https://verband.highendsociety.de/high-end-society.html . Het ergste wat kan gebeuren is dat ze geen toestemming geven. Niet vragen is iig vragen om problemen Goed idee! Maar ik heb het anders opgelost en een Free Sound Wave image gebruikt en het logo aangepast. Link to comment
thingman Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 2 hours ago, Beheer said: Maar ik heb het anders opgelost en een Free Sound Wave image gebruikt en het logo aangepast. Dit lijkt me inderdaad een heel ander logo. Kan me niet voorstellen dat iemand daar dan over gaat vallen... Link to comment
kappa7 Posted 19 augustus 2021 Report Share Posted 19 augustus 2021 11 hours ago, Beheer said: Jullie zullen het vast al gezien hebben, we hebben een aangepast thema gekregen: High-End. We gebruikten tot nu toe het standaard Invision thema wat je op veel andere forums tegen komt. Ik begreep dat er in het verleden meer blauw gebruikt werd en dit ik heb ik enigzins teruggebracht. Niet te veel omdat het anders richting het Stereoforum zou gaan. Nachtthema Omdat dit thema erg licht is heb ik ook een donker thema gemaakt: High-End at Night. Wisselen van thema Dit gaat vrij eenvoudig. Onderaan het forum vindt je nu een extra optie: Theme. Hier kun je het gewenste thema kiezen. Logo Omdat het forum hopelijk straks ook via de Invision Communty App. te gebruiken is hadden we een logo nodig. Ook hebben we nu een Favicon. Edit: Aangepast logo ivm. gelijkenis logo zoals verderop te lezen is. Hopelijk bevalt dit logo jullie. Goed bezig zeg. Zeker de darkmode is erg prettig. Maar ook de algehele layout en een nieuw logo helemaal top. Link to comment
Ivan10 Posted 20 augustus 2021 Report Share Posted 20 augustus 2021 Het nieuwe logo is top. Een groef lijkt het wel. Link to comment
Roots Posted 21 augustus 2021 Report Share Posted 21 augustus 2021 Heerlijk relaxed voor de oogjes dat High-End at Night......Bedankt! Link to comment
Sodejuu Posted 21 augustus 2021 Report Share Posted 21 augustus 2021 2 hours ago, Roots said: Heerlijk relaxed voor de oogjes dat High-End at Night......Bedankt! Ja, hier staat ie ook al vanaf dat het mogelijk is in de nacht stand Link to comment
leobus Posted 22 augustus 2021 Report Share Posted 22 augustus 2021 Dat nieuwe logo doet mij sterk denken aan het logo van de “High end München.” Wel mooi hoor. groet, Leobus Link to comment
Ivan10 Posted 22 augustus 2021 Report Share Posted 22 augustus 2021 (edited) 5 hours ago, leobus said: Dat nieuwe logo doet mij sterk denken aan het logo van de “High end München.” Wel mooi hoor. groet, Leobus En als er een lichte boog in zou zitten zoals een CD spoor of LP groef? Het is al een keer aangepast, he. Edited 22 augustus 2021 by Ivan10 Link to comment
leobus Posted 22 augustus 2021 Report Share Posted 22 augustus 2021 Ik had wat reacties gemist. Ik zie nu dat meerderen hetzelfde hebben gezegd. Misschien hetzelfde lijnenspel, maar dan gekromd om een centraal punt? Voldoet dan aan LP en CD. groet, Leobus Link to comment
Roots Posted 22 augustus 2021 Report Share Posted 22 augustus 2021 Best wel frustrerend voor het beheer...Hij heeft toch echt eerder gevraagd om suggesties over het logo en hoe het eruit zou kunnen zien. Link to comment
audiofreak Posted 22 augustus 2021 Report Share Posted 22 augustus 2021 1 hour ago, Roots said: Best wel frustrerend voor het beheer...Hij heeft toch echt eerder gevraagd om suggesties over het logo en hoe het eruit zou kunnen zien. Inderdaad !! Het is een mooi logo. Twee verschillende logo's en NIET lijkend op elkaar. Mijn complimenten Beheerder!!! Link to comment
thingman Posted 22 augustus 2021 Report Share Posted 22 augustus 2021 45 minutes ago, audiofreak said: Inderdaad !! Het is een mooi logo. Twee verschillende logo's en NIET lijkend op elkaar. Mijn complimenten Beheerder!!! +1 Duidelijker kunnen we het ook niet maken... Link to comment
Admin Beheer Posted 23 augustus 2021 Author Admin Report Share Posted 23 augustus 2021 Bedankt voor de complimenten Zoals in de eerdere reacties al gemeld het het eerdere logo inderdaad veel weg van de beurs in München en vandaar het logo zoals het nu is. De suggestie om het meer op een groef te laten lijken vindt ik wel een goeie, ik zal eens kijken of hier wat mee aan te vangen is. Link to comment
Roots Posted 23 augustus 2021 Report Share Posted 23 augustus 2021 je zou ook terug kunnen gaan naar jou eerste München logo, en daar een amplitude van maken? Link to comment
Sodejuu Posted 23 augustus 2021 Report Share Posted 23 augustus 2021 Ik vind het huidige logo prima. Link to comment
René N. Posted 23 augustus 2021 Report Share Posted 23 augustus 2021 1 hour ago, Sodejuu said: Ik vind het huidige logo prima. Vind ik ook, ziet er gewoon prachtig uit Link to comment
Geerdie Posted 23 augustus 2021 Report Share Posted 23 augustus 2021 Psies. Nix meer aan doen. Link to comment
Recommended Posts