Henri-1 Posted 6 maart 2002 Report Share Posted 6 maart 2002 Hallo allen! Ik ben een 'herintreder' in de audio hobby. Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe versterker & cd-speler. Graag wil ik van jullie, kenners, horen wat de 'betere' merken zijn op het ogenblik. Dit is erg budget gebonden, het budget is ong. 1000 tot 1500 Euro. Nu speel ik met een Rotel versterker (RA 935 BX) & CD speler (RCD 930). Het gemis van een afstandsbediening is eigenlijk de hoofdreden om voor iets nieuws te gaan shoppen evenals de afwezigheid van een phono ingang op de Rotel. Heb erg veel viny liggen waar ik eigenlijk weer graag naar wil luisteren. De muzikale smaak loopt van 'heftige Disco', via 'de eerste House' naar 'de betere popmuziek'. Henri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 maart 2002 Report Share Posted 7 maart 2002 In die prijs categorie zitten een aantal betere merken, afhankelijk van je eigen smaak: -Marantz -Rotel -Denon -Anderen waar ik zo ff niet opkom. het ligt eraan wat je wilt natuurlijk, alleen muziek, of ook surround, etc. Zelf luisteren blijft het beste, niemand kan jou zeggen wat jij leuk vind!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 maart 2002 Report Share Posted 7 maart 2002 Is het een idee om alleen de CD speler in te ruilen voor een exemplaar met AB en een losse phonotrap aan te schaffen ? Voor hetzelfde geld mogelijk meer kwaliteit, toch......?????? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri-1 Posted 8 maart 2002 Author Report Share Posted 8 maart 2002 Ha Jitze, Bedankt voor de tip, maar het gaat er eigenlijk meer om dat ik het volume op afstand wil kunnen bedienen. Dus eigenlijk zoals dat met een aantal Marantz cd spelers kan. De Rotel amp stuurde tot pasgeleden een paar Tannoy profile 631's aan. Dat was echt een geslaagd huwelijk. Het lijkt mij nu toe dat de Rotel/Infinity kombinatie niet zo geslaagd is en graag zou ik een paar andere versterkers uitproberen. Maar ja, het oog wil ook wat (ook het oog van de vrouw) en dat betekent dat we eigenlijk geen zwarte apparatuur meer willen. Kharn: Dat is precies het lijstje wat ik nu in mijn hoofd heb, behalve dan Rotel omdat die 'alle kleuren leveren, als het maar zwart is'. Heb overigens info aangevraagd van Arcam, de Diva serie. Geen idee wat het kost en hoe het klinkt, maar het ziet er zeer fraai uit. Nog andere merken in deze prijsklasse? Henri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 maart 2002 Report Share Posted 9 maart 2002 Hallo Henri, Ik zou de Rotel versterker houden als ik je was. Dit is een prima versterker. De Rotel CD-speler zou ik dan inruilen op een Marantz (KI) CD-speler. De meesten Marantz modellen hebben standaard een regelbare uitgang. (volume) Op deze manier kun je inderdaad je volume regelen + de CD-speler met 1 AB. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 maart 2002 Report Share Posted 9 maart 2002 hmm, ik snap wat je bedoeld,Ruud Tja, klinkt inderdaad wellicht wat vreemd voor iemand die zelf om 't jaar weer iets anders heeft staan. Maar de Rotel 935 vindt ik in die prijsklasse nog steeds een erg goede neutrale,stabiele versterker. De 930ax CD-speler heb ik zelf ook gehad (welke niet,zou je zeggen ) en die is niet echt bijzonder te noemen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri-1 Posted 9 maart 2002 Author Report Share Posted 9 maart 2002 Ben weer even 'op jacht' geweest vanochtend en liep tegen Cambridge Audio aan. De verkoper vertelde mij dat de sound daarvan veel lijkt op mijn Rotel dozen. Ik ga zeer binnenkort eens luisteren. Bevalt het in de winkel, mag ik ze een weekendje thuis proberen. Het gaat overigens om de A500RC amp en D500SE cd speler. Is dat Cambridge Audio niet het merk dat 'lang' geleden een opzienbarende CD speler had, met een aparte dac? Is dat wat, dit merk? Hoe is de 'publieke opninie'? Bedankt weer! Henri, nog zoekende. PS: de Rotel spullen houd ik, wat kun je daar nou nog voor krijgen? Leuk voor op zolder! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 maart 2002 Report Share Posted 9 maart 2002 Op deze manier kom je wel door je budget heen, maar ik ben er niet van overtuigd dat je erop vooruit gaat.......kleinere stapjes kunnen veel lekkerder zijn..... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastfolkert Posted 9 maart 2002 Report Share Posted 9 maart 2002 Als een remote een "must" is, koop dan geen NAD (wel als je van een no-nonsense geluid houdt ). Ik weet uit ervaring dat de AB van een NAD alleen werkt als je binnen 2 meter, en recht voor het IR-oog van de versterker staat. FastFolkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
bennie Posted 12 maart 2002 Report Share Posted 12 maart 2002 Geldt voor de oudere NAD's met eenrecht hoekig Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastfolkert Posted 12 maart 2002 Report Share Posted 12 maart 2002 ....dacht het niet. Ik heb een C320 (rond oog) en een 450 remote, en dat werkt toch behoorlijk matig. Je moet er echt vrijwel recht voor staan, en niet te ver weg (<3 meter). Hij (zij?) klinkt overigens prima.... Groet, FastFolkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 13 maart 2002 Report Share Posted 13 maart 2002 Het lijkt wel de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling van een franse auto. Daar moet je ook zo ongeveer de afstandsbediening in het ontvangstoog drukken wil je de deuren openkrijgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 13 maart 2002 Report Share Posted 13 maart 2002 Geplaatst door JGCK:Het lijkt wel de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling van een franse auto. Daar moet je ook zo ongeveer de afstandsbediening in het ontvangstoog drukken wil je de deuren openkrijgen! Citroen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 13 maart 2002 Report Share Posted 13 maart 2002 Dat klopt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 13 maart 2002 Report Share Posted 13 maart 2002 Geplaatst door Henri:Ben weer even 'op jacht' geweest vanochtend en liep tegen Cambridge Audio aan. De verkoper vertelde mij dat de sound daarvan veel lijkt op mijn Rotel dozen. Ik ga zeer binnenkort eens luisteren. Bevalt het in de winkel, mag ik ze een weekendje thuis proberen. Het gaat overigens om de A500RC amp en D500SE cd speler. Is dat Cambridge Audio niet het merk dat 'lang' geleden een opzienbarende CD speler had, met een aparte dac? Is dat wat, dit merk? Hoe is de 'publieke opninie'? Bedankt weer! Henri, nog zoekende. PS: de Rotel spullen houd ik, wat kun je daar nou nog voor krijgen? Leuk voor op zolder! Ik heb zelf tijdelijk een Cambridge voorversterker in gebruik (mijn eigen voorversterker is terug naar de fabriek). Dit is een voorversterker van ongeveer 10 jaar geleden en ik moet zeggen dat die lang niet slecht klinkt. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 maart 2002 Report Share Posted 14 maart 2002 10 jaar geleden maakte Cambridge apparatuur in een totaal andere prijsklasse........ Zou een verschil kunnen maken. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts