Jos Ferwerda Posted 6 maart 2002 Report Share Posted 6 maart 2002 Na de aankoop van een Bocama lavayette LA-224T voor 6 euro, heb ik vandaag voor maar 20 euro een Proton 520 versterker gekocht Deze verkeerd in nieuwstaat op een heel klein krasje op een van de draaiknoppen. Voor dat geld kan ik daar niet echt van wakker liggen. Zwart model, NAD look a like. Zelfde knoppen en "ontwerp" behalve dat deze dan een aluminium frontplaat heeft. Natuurlijk even opengeschroeft en daar werd ik nog vrolijker van. Zowel de linker als de rechter eindtrap hebben een complete eigen symmetrische voeding. Zelfde is ook zo bij de regeltrap en de voorversterker. Lekkere stabiele versterker!! Ik neem dus ook aan dat dit geen goedkope is geweest. Heeft iemand enig idee hoe duur deze is geweest? Is dit kwalitatief een goede versterker? Welke luidsprekers zijn hiervoor aan te bevelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 maart 2002 Report Share Posted 7 maart 2002 Zover ik het kan zien, is dit zeker een leuk merk, hellaas is hun website (www.protonaudio.com.tw) down. Op audioreview.com staan meerdere modellen, deze helaas niet. Schijnt idd. een samenwerking met NAD te zijn, zit dus wel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 9 maart 2002 Author Report Share Posted 9 maart 2002 Niemand evaring met dit merk? Tips!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 maart 2002 Report Share Posted 9 maart 2002 Ervaring heb ik er niet mee. Ik weet wel dat het Proton spul eind jaren '80 begin '90 naar westeuropa is gekomen. Vooral in Duitsland sloeg het merk behoorlijk aan. Het was/is uitstekend spul en was niet duur. Mijn aandacht ging toen naar de voorversterker. Deze was samen met een Hitachi model zeer goed uit de test gekomen en beide waren zeer aantrekkelijk geprijst. Ze kosten ca. 2/3 van een vergelijkbare Denon of Yamaha. Uiteindelijk heb ik toen voor een Technics SU-A60 gekozen, die was toch een tikkeltje beter, maar ook een stuk duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 12 maart 2002 Author Report Share Posted 12 maart 2002 Laat ik maar weer eens posten Het blijkt dat weinig mensen hier advies voor hebben. Hier wat details De versteker heeft naar mijn schatting ong. 25w per kanaal wat niet echt veel is. (heb geen handleiding). Ik was eigenlijk ook niet van plan zo hard muziek te gaan draaien dat ik mijn woonkamer uitrammel maar een beetje volume moet kunnen. Hiermee bedoel ik te zeggen dat ik wel een beetje een fatsoenlijke speaker wil, geen boekenplank model maar een zuil. En belangerijk is een warm en een ietwat scherp geluid. Mijn budget ligt rond de 400 euro. Was afgelopen zaterdag bij Jongman in Assen en daar hadden ze een stel Dali's AXS 5000 staan. Wie hem kent mag me vertellen of ie aan te raden is. bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiwatt Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 Hallo, Ik ben in het bezit van een proton aa1150 eindversterker. Deze versterker heb ik niet nieuw gekocht, hij is van 1988. Er zijn maar weinig mensen die ervaring hebben met dit merk. Persoonlijk vind ik deze eindversterker geweldig, zeer neutraal, stabiel en hele mooie watt meters. Ook deze versterker is helemaal gescheiden opgebouwd. Ik zoek er nog een leuke voortrap bij, liefst ook gescheiden opgebouwd. Graag reaktie! Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 www.protonaudio.com.tw.... Taiwan neem ik aan??? Is dit hetzelfde bedrijf als de autofabrikant Proton (komt ook uit Taiwan)? Zo ja, dan verbaast het me niks dat het een NAD lookalike is (niet dat daar wat mis mee is overigens), want hun auto's zijn ook (grotendeels) lookalikes. Van Mitsubishi's van 1 generatie terug, maar dan wat sportiever en vaak met een iets ander (gefacelift) uiterlijk... Het zou zo maar kunnen dat het hetzelfde merk is, want oosterse bedrijven maken vaak vanalles (Daewoo, Hitachi, Mitsubishi...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiwatt Posted 9 september 2002 Report Share Posted 9 september 2002 Volgens mij is het een merk uit de USA. Mijn versterker is voorzien van het zgn. DPD dynamic power on demand. Er zit dan ook een sticker op de versterker met het patentnummer geldend in de USA en Canada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 september 2002 Report Share Posted 9 september 2002 Voor de amerikaanse markt moeten er overal stickers op, dus dat zegt niet zoveel... Ik dacht alleen dat dat .tw stond voor taiwan en volgens mij komt het automerk Proton ook uit taiwan... Never mind... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 september 2002 Author Report Share Posted 18 september 2002 Geplaatst door hiwatt:Hallo, Ik ben in het bezit van een proton aa1150 eindversterker. Deze versterker heb ik niet nieuw gekocht, hij is van 1988. Er zijn maar weinig mensen die ervaring hebben met dit merk. Persoonlijk vind ik deze eindversterker geweldig, zeer neutraal, stabiel en hele mooie watt meters. Ook deze versterker is helemaal gescheiden opgebouwd. Ik zoek er nog een leuke voortrap bij, liefst ook gescheiden opgebouwd. Graag reaktie! Martin Hoi Martin, Mijn Proton heeft wel een voorversterker maar ik heb hem helaas verkocht. Het bleef me achterna zitten dat bij hogere volumes de versterker niet genoeg in zijn mars had en was ik dus genoodzaakt om hem te verkopen. Maar het geluid had ik iig niks op aan te merken, strak en neutraal geluid. Laag was ook een pluspunt van deze versterker. Tevens was dit dingetje van maar liefst 27watt rms per kanaal, ook in staat om 2ohm luidsprekers aan te sturen met een vermogen van 40 watt per kanaal! Maximale vervorming daarbij was 0.015% Succes met zoeken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts