Jump to content

De Genesis albums

Ivan10
 Share

Recommended Posts

Noem je favoriete Genesis album of track. Ben wat aan het schatgraven naar aanleiding van de biografie van Phil Collins, die ik recent las. Ben dus eigenlijk meer Phil Collins fan. De progrock Genesis uit de jaren 1970 met Peter Gabriel bekoord mij minder. Het klinkt allemaal erg druk. Maar een podiumpresentatie kreeg je er wel bij. 

Dit vind ik nog steeds een geweldig album, vooral omdat ik in die tijd wat op een elektrische gitaar wat probeerde "mee te pielen", zoals dat toen heette...

R-667372-1468330365-9609.jpeg.jpg

Genesis - Genesis

Vooral Home by the Sea, mooie opbouw en nog een beetje mee te spelen...

Maar echt goed vind ik wel de eerdere albums:

R-715057-1215980330.jpeg.jpg

Genesis - Foxtrot, de eerste kennismaking destijds met Genesis.....

R-1702230-1477671841-6194.jpeg.jpg

Genesis - Selling England by the Pound, pas later ontdekt

R-4383526-1363447018-5459.jpeg.jpg

Genesis - The Lamb lies down on Broadway

• Members

Seconds out. Veel grote Gabriel nummers gezongen door Collins, stiekum eigenlijk het beste (live) album. Vooral Suppers Ready is geniaal uitgevoerd! Een (twee?) jaar geleden geremasterd opnieuw uitgebracht, heb je ook maar iets met Genesis of Collins: kopen!

Album: A Trick of the Tail als totaal concept

Track: Firth of fifth van Selling England  (kippevel muziek)

Jammer dat alle video's met peter Gabriel zo ruk zijn

Na Peter Gabriel vind ik Ray Wilson de beste zanger (al was van de originele bezetting maar weinig over)

natuurlijk is "The Lamb" een goede derde album (leuke youtube ook dit)

Edited by Duck-Twacy

Ja Ray Wilson, is dat het ene album Calling all stations, dat ze gedaan hebben zonder Phil Collins. Want die wilde zich op zijn solo, acteer carrière of pensioen richten? Ja, het album dat geflopt is. Heb er denk ik heel kort naar geluisterd in de jaren 1990. Op zich een mooie stem. Misschien hadden ze daar een echt ouderwets progrock album mee moeten maken met animatie en al. Een nieuwe zanger introduceren is heel moeilijk. De fans zitten vaak emotioneel nog vast aan de oude frontman, dus dat moet je heel goed begeleiden. En ik denk dat deze Britten of twee Genesis-leden, daar wat makkelijk over hebben gedacht. 
Dank voor de mooie Youtube video’s leuk. Selling England klinkt goed.

46 minutes ago, Duck-Twacy said:

Doet Collins eigenlijk nog wat in muziek

Phil Collins is op tournee met Genesis. Zijn zoon zit achter het drumstel. Maar Phil zijn gezondheid is slecht door een val in de badkamer, alcoholisme en door het jarenlang eisen van perfectionisme van zichzelf. En persoonlijke stress vanwege zijn huwelijk. Daarbij is hij doof aan één oor en slechthorend aan de ander. Hij kan ook letterlijk geen drumstok meer vast houden. Een arm/hand kan de kracht niet meer aan. Drummen is geen optie meer. Zijn stem is wel erg aangetast vind ik. Maar mensen, die hem willen zien hebben nog een kans.

Anyway lees zijn biografie, leest lekker weg. Soms lijkt hij wel de Forrest Gump van de muziekindustrie. Altijd de underdog gevoeld en enorm veel gedaan. 

Edited by Ivan10