Jump to content

Luisterkamer maken

pjotr27
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, pjotr27 said:

Je kan ook een voeding per kant maken in 1 behuizing. Maar gescheiden voeding (links/rechts onafhankelijk) klinkt wel veel beter.

Ik vind het handig 2 losse voedingen, zo wordt de voedingskabel ook stukje korter. Ik kwam deze voedingen trouwens tegen op een Noorse site, daar vragen ze wel een paar keer de door mij betaalde prijs...

Hmmm, misschien moet ik dan ook maar een dubbele voeding gaan proberen. Goede tip dus! Ik moet sowieso nog wat aan andere voedingen doen (lineaire versies van muurwratten....). Waren dit trouwens  apparaat-onafhankelijke voedingen?

Deze voeding is op onze specificaties gebouwd, voor mijn fieldcoilunits heb ik tussen de 12v en 21v nodig met max 1.4a spanning. Mijn oude unit heeft 2 standen, 12.5V en 15V, de buizenvoeding is regelbaar tussen de 12 en 21v. Ik lees dat het tijd wordt dat ik een keer stukje naar het noorden rij, zover wonen we niet uit elkaar. 

31 minutes ago, pjotr27 said:

Deze voeding is op onze specificaties gebouwd, voor mijn fieldcoilunits heb ik tussen de 12v en 21v nodig met max 1.4a spanning. Mijn oude unit heeft 2 standen, 12.5V en 15V, de buizenvoeding is regelbaar tussen de 12 en 21v. Ik lees dat het tijd wordt dat ik een keer stukje naar het noorden rij, zover wonen we niet uit elkaar. 

Hahaha, ja, leuk, je bent welkom :rolleyes:.

• 4 weeks later...
2 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

De luisterruimte of de luidsprekers?😀

Tja, voor mij was de luisterruimte erg belangrijk bij aankoop van dit huis. Ik had niet zo'n hoog budget en wilde een losse ruimte op voldoende afstand van het woonhuis. Het heeft heel wat werk gekost, maar voorlopig is het een erg mooie ruimte. Nu komende week zonnepanelen installeren, dan kan de kachel tenminste langer aan zonder dat ik meteen leegloop...

De Avantgarde heeft trouwens 103 db rendement (voor 1 watt input)....Dat kan met een Sansui AU-719 dus heel erg hard...

Komende weken maar eens uitgebreid naar luisteren.

En dan komt ergens half juni mijn nieuwe Aurel Bryan kasten (nieuwe fieldcoilunits krijg ik eind mei).

Half juni vertrekken de Avantgardes naar zijn eigen baasje...(ergens in de Flevopolder)

9 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

Ik dacht dat jij helemaal qua bron digitaal was?

Ben ik ook, maar ik heb nog wel een paar honderd lp's. Wegdoen is ook weer wat. En investeren in een platenspeler zie ik niet zitten. Dus ga mijn lp's maar gebruiken als mooie wandversiering. Ik ben trouwens erg van de cd. Streaming heb ik niet zoveel mee, gisteren sloot ik mijn MacBook Pro (met Roon) via een mooie USB kabel aan op mijn dac, maar ik vond het vanaf de eerste noten helemaal niets. Bij Plato zag ik onlangs koop je voor weinig geld best mooie cd's, dus ik ga mijn collectie nog wel uitbreiden.

3 minutes ago, pjotr27 said:

Ben ik ook, maar ik heb nog wel een paar honderd lp's. Wegdoen is ook weer wat. En investeren in een platenspeler zie ik niet zitten. Dus ga mijn lp's maar gebruiken als mooie wandversiering. Ik ben trouwens erg van de cd. Streaming heb ik niet zoveel mee, gisteren sloot ik mijn MacBook Pro (met Roon) via een mooie USB kabel aan op mijn dac, maar ik vond het vanaf de eerste noten helemaal niets. Bij Plato zag ik onlangs koop je voor weinig geld best mooie cd's, dus ik ga mijn collectie nog wel uitbreiden.

Dat zou mijn 2de vraag zijn geweest. 😀

1 hour ago, kappa7 said:

Mooie warme ruimte.

Zou wel weer snel je eigen speakers terug zetten.

De muzikaliteit kan ik me wel wat bij voorstellen. zou ook eigenlijk nooit mijn keuze zijn zo iets. 

In 1e instantie denk je geweldig (Avantgarde). Maar alles heeft een beetje hetzelfde "sausje" qua klank. Ik laat ze even een maand staan, Kraus wil een keer komen luisteren. Daarna gaan ze weer in de folie en mogen ze naar de eigenaar... Ik had vanmiddag even na een paar nummers de Aurel Bryan aangezet en wist meteen waarom ik daar zo weg van ben. Maar er zullen vast mensen weg zijn van de Avantgarde....

9 minutes ago, Hans van Liempd said:

Dat ziet er prachtig uit. Gefeliciteerd.

Dank Hans, ik ben er ook erg blij mee, nog wat laatste zaken afwerken de komende maanden en dan genieten als al mijn nieuwe spullen uit Azie binnenkomen.

Maar voorlopig is het ook geen straf, de combi Sansui AU-719 met Proceed CDT3 en een simpele buizendac op Aurel Bryan (of Avantgarde) is toch wel genieten...