Jump to content

Luisterkamer maken

pjotr27
 Share

Recommended Posts

32 minutes ago, pjotr27 said:

Eenvoud is toch heel mooi?

Het verschil tussen eenvoud en simpel? Eenvoud kost inspanning om te bereiken, reductie. "Sorry, ik had geen tijd om een korte brief te schrijven ...

50 minutes ago, pjotr27 said:

Eenvoud is toch heel mooi? Luister eens naar Arvo Part, Spiegel im Spiegel ... Dat kan je bijna als beginner op een piano spelen, maar bedenk het maar.

Deze is nog simpeler Peter. Een paar akkoorden en een melodietje. Ik ken mensen die dat zo opschrijven.

Door akkoordtonen te verbinden ontstaat er een liedje. Dat was de eerste les op het Conservatorium.

Maar ieder zijn smaak.

Deze is nog eenvoudiger. Maar het klinkt geweldig, absoluut kippenvel met mijn set. Daar gaat het toch om? :)

Edited by Tubejack

41 minutes ago, Tubejack said:

Deze is nog eenvoudiger. Maar het klinkt geweldig, absoluut kippenvel met mijn set. Daar gaat het toch om? :)

Het gaat er om wat jij vindt Jack.

Ik houd van zware jazz en zwaar klassiek. Daar lopen anderen weer gillend bij weg.

2 minutes ago, Jongensdroom said:

Het gaat er om wat jij vindt Jack.

Ik houd van zware jazz en zwaar klassiek. Daar lopen anderen weer gillend bij weg.

Precies, ik, ga er regelmatig helemaal in op en mijn vrouw komt vaak mee luisteren :wub:

22 minutes ago, Tubejack said:

Precies, ik, ga er regelmatig helemaal in op en mijn vrouw komt vaak mee luisteren :wub:

Grappig, hier hetzelfde, mijn vrouw ging mee naar Kari Bremnes met weinig verwachting dat ze het leuk zou vinden. Na het concert wil ze iedere dag naar haar muziek luisteren…..

• 2 months later...

Mijn 2a3 geïntegreerde versterker speelt. Wow, wat een soundje... Met Linlai Elite buizen. Hashimoto trafos en veel oude onderden. Die buizen zijn toch wel heel mooi...Ik heb wat fotos gemaakt, die komen straks of morgen wel in het draadje... 

Edited by pjotr27
Foutje

On 8-5-2023 at 14:17, Jongensdroom said:

Er gaat niks boven een blije vrouw mannen.

Er gaat niks boven een blije man, vrouwen.

PS ik zou haar nog wel eens live willen horen.

Edited by carl

8 minutes ago, carl said:

Er gaat niks boven een blije man, vrouwen.

PS ik zou haar nog wel eens live willen horen.

Ze komt nooit in Nederland, heb ook geen idee wanneer ze weer in Duitsland speelt. Dit jaar denk ik niet meer. Ze is ook al 60+ dus heel veel optredens doet ze niet jaarlijks.

• 2 weeks later...

En mijn Aurel Bryan units zitten in de nieuwe kasten. Was nog hele klus. Nu lekker inspelen en dan gaat de oude set in de verkoop.

8 inch fieldcoil units inclusief voeding en niet zulke mooie kasten. Die zijn helaas zwaar beschadigd tijdens het vervoer naar Nederland.

Maar iemand die handig is met fineer maakt er snel weer plaatje van. Voor de prijs waar ik het voor verkoop kan je in ieder geval nergens fieldcoil units + voeding kopen... De foto is wel van de nieuwe kasten....

Aurel-Bryan.jpeg

Edited by pjotr27

6 minutes ago, Walt said:

Geen cable lifters nodig zo te zien! 

Nee, ik wacht nog op nieuwe voeding, met buis en per kant een losse voeding. Dan gaan de kabels links en rechts naar het meubel ipv naar het midden nu. 

38 minutes ago, pjotr27 said:

Nieuwe kasten zijn interessant design. Achterkant heeft heel veel gaatjes en aan de zijkanten onderin zitten grotere gaten. Nooit eerder gezien, complex om te maken..

Er zijn kasten met dergelijke constructies om in een cardioid patroon af te stralen. Kan dat hier ook het doel zijn?

03P_Cardioid.jpg

9 minutes ago, Seed7 said:

Er zijn kasten met dergelijke constructies om in een cardioid patroon af te stralen. Kan dat hier ook het doel zijn?

03P_Cardioid.jpg

Geen idee. Het is nu een soort transmission line met half open achterkant. Maar de 1e indruk is erg mooi. En daar gaat het mij om.

• 2 weeks later...

Sinds een week speel ik met een dac op proef gemaakt door een vriendje die tijd in China woonde. Met o.a. 6HC8 buisjes en een WE274B voedingsbuis. De interne dac is de oude Philips TDA1540P (2*) en de trafos zijn Japanse occ gegoten in hars. Het maakt mijn set af en dus blijft deze staan. 

• 8 months later...

Tijd lang niets ge-update in dit draadje. Intussen speelt mijn set voorbeeldig, met de 1540 dac en 2a3 amp. Mijn interlink van Pel is vervangen door een Siltech Crown. Komende maand gaat de interne bekabeling van de Aurel Bryan fieldcoil vervangen worden door zilveren kabel en dan is de set wel af. Na eind mei zijn luisteraars welkom, stuur me even een pm…

• 1 month later...

De zilveren bekabeling zit in de Aurel Bryan en ook mijn DAC. Wellicht ga ik ook nog een keer zilveren luidsprekerkabels maken, maar dat ga ik nog wel eens nader bekijken. Mijn 47 labs loopwerk is voorzien van nieuwe knopjes en doet het weer als vanouds. Ga komende weken maar eens cd loopwerk en vergelijken. Heb nu 47 labs, Shanling ET3 en Proceed PDT-2... Klinken allemaal net iets anders. Op dit moment vind ik de Shanling het mooiste, maar dat kan ook komen door i2s. Ben veel thuis de komende maanden, als mensen een keer willen komen luisteren, stuur me even een berichtje. Voor degenen die het niet weten, ik woon in Hoogeveen.