Jump to content

Luisterkamer maken

pjotr27
 Share

Recommended Posts

12 hours ago, jepe! said:

Ik heb mogelijk interesse in een usb a —> B kabel. Zeg maar van 75 cm. Wat zou zoiets kosten?

Wel leuk dat er op dat gebied kleine ondernemertjes actief zijn. 

4* 3 aders van 0.7 mm, 92% zilver, 8% goud, lengte 75 cm komt rond de 175 euro (beetje afhankelijk van de koers). 

48 minutes ago, pjotr27 said:

4* 3 aders van 0.7 mm, 92% zilver, 8% goud, lengte 75 cm komt rond de 175 euro (beetje afhankelijk van de koers). 

Dat is 1,15 mm kwadraat per geleider. Lijkt mij vrij veel voor een usb kabel. Mijn kabel is 0,2 mm kwadraat per geleider. En die doet het uitstekend. Ook 75 cm.

groet,

Leobus

2 hours ago, pjotr27 said:

Dank dat je meteen moeite hebt genomen naar prijzen te vragen. 4 geleiders is natuurlijk als er data en stroom doorgaan. Zijn er neem ik aan 2 voor stroom en 2 voor data? Bv van streaker  naar dac daar moeten toch alleen data doorheen, dus 2 geleiders? Of zie ik dat verkeerd?

2 hours ago, leobus said:

Dat is 1,15 mm kwadraat per geleider. Lijkt mij vrij veel voor een usb kabel. Mijn kabel is 0,2 mm kwadraat per geleider. En die doet het uitstekend. Ook 75 cm.

groet,

Leobus

Zou best eens kunnen. Dit is waar de maker mee kwam...kan ook best eens vragen naar 1 ader 0.7 mm...

14 minutes ago, jepe! said:

Dank dat je meteen moeite hebt genomen naar prijzen te vragen. 4 geleiders is natuurlijk als er data en stroom doorgaan. Zijn er neem ik aan 2 voor stroom en 2 voor data? Bv van streaker  naar dac daar moeten toch alleen data doorheen, dus 2 geleiders? Of zie ik dat verkeerd?

Hij heeft het erover dat je altijd vier aders moet gebruiken...  Maar echt precies weet ik het niet.... 

1 minute ago, pjotr27 said:

Zou best eens kunnen. Dit is waar de maker mee kwam...kan ook best eens vragen naar 1 ader 0.7 mm...

15 minutes ago, jepe! said:

Hij heeft het erover dat je altijd vier aders moet gebruiken...  Maar echt precies weet ik het niet.... 

Trouwens dit is gewoon de prijs die ik hem betaal, hoef er verder niets aan te verdienen. En mee in de koffer is geen enkel probleem...

1 hour ago, pjotr27 said:

Trouwens dit is gewoon de prijs die ik hem betaal, hoef er verder niets aan te verdienen. En mee in de koffer is geen enkel probleem...

Misschien vergis ik mij mbt een usb kabel die alleen voor stroomvoorziening wordt gebruikt. Ben zelf niet technisch. 
Erg aardig wat je aanbied en bij ambachtsman in Indonesië kopen heeft ook iets sympathieks.

Hoe bevallen de kabels die hij voor jou maakte uiteindelijk?

12 minutes ago, jepe! said:

Misschien vergis ik mij mbt een usb kabel die alleen voor stroomvoorziening wordt gebruikt. Ben zelf niet technisch. 
Erg aardig wat je aanbied en bij ambachtsman in Indonesië kopen heeft ook iets sympathieks.

Hoe bevallen de kabels die hij voor jou maakte uiteindelijk?

Ik heb intussen een interlink, en een I2S kabel van hem. Heb een Spdif besteld en zal vast meer gaan kopen. Ik vind het prachtig en in ieder geval hele normale prijzen…. Net voor een forumgenoot ook 2 interlinks besteld (ga er komende week heen). Zijn kabels zijn in mijn set met afstand het beste van wat ik heb gehoord. 

Ze zijn zo dankbaar dat ik iets bij hen wil bestellen, export is voor kleine ondernemers in Indonesie onmogelijk door de absurde regelgeving. En ik neem het gewoon mee in de koffer…

Ik luister veel klassiek, en steeds op zoek naar een geluid dat violen minder schel doet klinken. Ik had ooit brugjes van denk ik puur zilver, dat maakte het hoog heel aangenaam. Verzilverd vind ik vaak te scherp.

wel leuk en ook aardig dat je dit voor anderen doet en daarmee dat bedrijfje in Indonesië helpt.

Edited by jepe!

1 hour ago, Duclaasie said:

Hebben ze ook een website? En wordt er louter met zilver gewerkt, of ook met koper?

Nee geen website en uitsluitend kabels met zilver. Wellicht komt er wel iets van een website, maar dan gehost vanuit Nederland. In Indonesië is dat lastig te realiseren. Hij komt trouwens uit een familie die zilveren sieraden maken en is audio liefhebber. 
Het is leuk om hem te helpen, tips te geven wat zijn bedrijf helpt. En daarnaast zijn de bedragen die hij vraagt even heel anders en uiterst aantrekkelijk. Zelfs als ik het officieel zou verkopen in Nederland .

1 hour ago, jepe! said:

Ik luister veel klassiek, en steeds op zoek naar een geluid dat violen minder schel doet klinken. Ik had ooit brugjes van denk ik puur zilver, dat maakte het hoog heel aangenaam. Verzilverd vind ik vaak te scherp.

wel leuk en ook aardig dat je dit voor anderen doet en daarmee dat bedrijfje in Indonesië helpt.

Helemaal wat ik wil. Mooie klassieke muziek en violen die echt als viool klinken…

Met alle respect hoor...Je hebt vele bedrijfjes opgezet daar..Wat goed is natuurlijk ook voor hun..Het is mooi dat je meerdere keren per jaar naar daar vliegt en er maanden verblijft en ondertussen hier je handeltje drijft....Maar dat had ik weer niet mogen zeggen natuurlijk.

33 minutes ago, Roots said:

Met alle respect hoor...Je hebt vele bedrijfjes opgezet daar..Wat goed is natuurlijk ook voor hun..Het is mooi dat je meerdere keren per jaar naar daar vliegt en er maanden verblijft en ondertussen hier je handeltje drijft....Maar dat had ik weer niet mogen zeggen natuurlijk.

Ja hoor, je mag van mij alles zeggen. Mensen die mij kennen weten dat het mij niet gaat om mijn verdiensten, mijn Indonesië activiteiten kosten mij meer als het oplevert. Maar dat is echt niet erg, we nemen ons geld niet mee als onze tijd er hier opzit. Als ik mensen kan helpen zo, geeft dat me veel meer voldoening als alles zelf vergaren.. 

19 hours ago, Roots said:

Kinnesinne 

1 hour ago, Roots said:

:D het is hebreeuws...Maar Ruud bedoelde waarschijnlijk Sinnekinne.

Neemt niet weg dat het waarschijnlijk mooie kabels zijn voor een nog mooiere prijs.

Klopt helemaal, zonder grote marketing budgetten, dure verpakkingen en iemand die eenvoudig leeft, zie je dat de prijs ineens wel heel erg aantrekkelijk wordt. En het is een handige jongen, hij is nu bezig met pluggen van hout met zilveren contactpin… 

IMG_0176.jpeg

3 minutes ago, Roots said:

Waarom help je die man dan niet om een merk op de markt te zetten...En aan een eigen website waar ze kunnen bestellen. Gij grote weldoener.

Jij snapt het, maar eigen website voor hem werkt niet vanuit Indonesië…. En als ik het officieel ga doen, komt er in ieder geval invoerrechten, verzendkosten wat marge en nog eens 21% btw bij…. En dan wil de consument een mooie verpakking, levenslang garantie, een gebruiksaanwijzing….. 

Voor forumvrienden neem ik zo af en toe wel een paar kabels mee, dat mag zolang het maar onder een bepaald bedrag blijft….en hij is daar heel blij mee.

Toch mis ik wat de filosofie achter die kabel is. Over die Array kabel is bijvoorbeeld echt nagedacht door Hans. Ik heb hem enige dagen geleden ingezet als SPDIF kabel. Gehoormatig lijkt dat wel goed te werken. Maar ook die ga ik natuurlijk terugzetten.