pjotr27 Posted 9 januari Author Report Share Posted 9 januari 6 hours ago, Roots said: Dat mis ik ook...Ik heb het hem eerder wel al voorzichtig gevraagd. Zijn het vlechtsels, twisters met teflon of katoen of zoiets...PVC, afscherming, afwerking hoe en wat? Ach, allemaal leuk voor techneuten....mij gaat het erom wat ik hoor. Dat is voor mij genoeg. Ik kan niet zien hoe het er van binnen in zit. Het enige wat ik weet (en ook belangrijk vind) is de materialen die hij gebruikt. Mooi draad, en in de stekkers de contactpunten van zilver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 januari Report Share Posted 9 januari On 7-1-2025 at 19:06, pjotr27 said: Hij heeft het erover dat je altijd vier aders moet gebruiken... Maar echt precies weet ik het niet.... Er zijn zeker 3 aders noodzakelijk, data + en data - en een massadraad. Veel DAC's zien wél graag de spanning van 5V vanuit de PC soms, om te weten dat de streamer aan staat, soms om (een deel van) de DAC te voeden. De stroomdraad zorgt voor de meeste ellende. De spanning komt immers uit de streamer waar vaak een schakelende voeding in zit. Dit is vaak te omzeilen met een lineaire voeding of zoals ik het hier doe een oplaadbare batterij van 5V. De Teac heeft alleen de spanning nodig om te kunnen werken, maar neemt verder geen vermogen. De twee data draadjes zijn ook gevoelig voor storingen van buitenaf of verlies door een afscherming die té dichtbij ligt. Daarom heb ik de data draadjes gevlochten en maak geen gebruik van afscherming. Twisten met twee draadjes zou ook prima kunnen, maar ik heb gekozen voor 6 dunne massieve draadjes in een vlakke vlecht. Dat voldoet uitstekend. Ik heb ervaren dat dunne massieve draadjes voor digitale signalen heb best klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 januari Report Share Posted 9 januari 14 hours ago, Roots said: het is hebreeuws...Maar Ruud bedoelde waarschijnlijk Sinnekinne. Neemt niet weg dat het waarschijnlijk mooie kabels zijn voor een nog mooiere prijs. Wat is Kinnesinne? Afgunst, na-ijver, jaloezie of kinnesinne is een negatieve, pijnlijke emotie die men voelt wanneer men een ander geluk misgunt dat men zelf ontbeert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 9 januari Author Report Share Posted 9 januari 16 hours ago, Roots said: Is ook wel zo. Vraag eens wat een XLR kost 50cm. Er zit nog geen XLR in het assortiment... Dus voorlopig niet leverbaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anathema Posted donderdag om 15:31 Report Share Posted donderdag om 15:31 5 hours ago, Ruud said: Wat is Kinnesinne? Afgunst, na-ijver, jaloezie of kinnesinne is een negatieve, pijnlijke emotie die men voelt wanneer men een ander geluk misgunt dat men zelf ontbeert. Om precies te zijn is 'kinnesinne' Jiddisch en niet Hebreeuws. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted donderdag om 19:01 Report Share Posted donderdag om 19:01 6 hours ago, pjotr27 said: Er zit nog geen XLR in het assortiment... Dus voorlopig niet leverbaar... Dat is jammer...Misschien dan toch maar zelf knutselen. Of wachten op de juiste kabel die op de 2ehands markt voorbij komt, maar dat kan nog jaren duren. Iig bedankt voor je inzet en goodwill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts