Jump to content

Luisterkamer maken

pjotr27
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, leobus said:

Kijk, meningen kunnen verschillen. Ik heb een aantal cd’s van haar, maar vind die engelstalige de minste. Waarschijnlijk omdat ik de nummers daarop al in het Noors ken. En de eerste indruk blijft dan hangen.
Haar mooiste CD vind ik de life CD “Reise”. Echt geweldig wat zij en haar band life kunnen laten horen. (Draai de engelstalige nummers daarop dus nooit)

Overigens zingt zij ook mee op de CD “The man from God knows where” . Ook KKV label. Ook zo’n juweeltje.

groet,

Leobus

Dag Leo, ik kan deze CD helaas niet vinden op Qobuz

2 hours ago, Tubejack said:

Dag Leo, ik kan deze CD helaas niet vinden op Qobuz

Ik heb zelf geen Qobus of Tidal. Ik had gewoon de CD. Helaas ben ik die kwijt geraakt in een computer bij een audiowinkel. Ik had mijn CD’s allemaal een schuine rand gegeven en daardoor kon het uitdrukmechanisme van de computer geen vat meer krijgen op de rand van de CD.

Een vriend had hem nog wel, dus snel op de harde schijf met al mijn muziek gezet.

Maar jammer dat hij niet op Qobus te vinden is. Als ik google, kom ik de cd wel tegen en hij lijkt streambaar met Spotify.

groet,

Leobus

On 19-4-2023 at 14:56, Auke12 said:

Om Kari Bremnes wat te leren kennen zou ik het Engelstalige album NORWEGIAN MOOD willen aanraden. Maar bijna alles is prachtig.

Dat in nou juist het album dat je in de winkel moet laten liggen (by far de meest waardeloze). Al het andere van Kari Bremnes is wel de moeite waard. Wil je haar goed leren kennen. Wil je een echt goed album van haar, kies dan "Reise" .

(sorry voor de herhaling. Ik had niet alles gelezen en als ik "Norwegian Moods" voobij zie komen, gaan de haren op mijn rug rechtop staan. Wat een waardeloos album t.o.v. de rest van Kari)

Edited by Sodejuu

Haha, ieder zijn eigen meug. Ik vindt hem prachtig. Het was mijn kennismaking met Kari Bremnes. Ik vermoed dat veel mensen Kari door dit album hebben leren kennen. 

Ze heeft nog een Engelstalig album,die vindt ik wel een stuk minder.

Net een set Dynaudio Ocos binnen gekregen. Meteen flinke lengte, (5.50m) en voorzien van originele plugjes en verloop naar zwart/rood. Erg blij mee. Maar eens nadenken wat ik met mijn andere luidsprekerkabels ga doen. Heb nu nog 3 andere sets liggen, waaronder Pel Audio...

Net terug van het concert van Kari Bremnes. Pff, wat kan die goed zingen en wat een sound maakt de band. De cd/lp opnames zijn al goed maar live is nog een hele stoot beter. Bijna twee uur genoten, kijk voor een indruk maar eens op YouTube naar Sa fullt av ja Kari Bremnes

Edited by pjotr27
Foutje

Ik vind dit een geweldig nummer. Ik ken audiofielen  "ahum muziekliefhebbers"  die muziek "uit een doosje" -zo noemen ze dat dan - niks vinden. Dat is toch "makkelijk muziek maken" of "het is toch geen echte muziek" zoiets hoor je dan. :o Ik ben er dol op :wub: Veel beter dan die "tingeltangel zooi" met 3 of 4 muzikanten, die wel kunnen spelen maar samen geen muziek maken" :wacko:

43 minutes ago, Tubejack said:

Ik vind dit een geweldig nummer. Ik ken audiofielen  "ahum muziekliefhebbers"  die muziek "uit een doosje" -zo noemen ze dat dan - niks vinden. Dat is toch "makkelijk muziek maken" of "het is toch geen echte muziek" zoiets hoor je dan. :o Ik ben er dol op :wub: Veel beter dan die "tingeltangel zooi" met 3 of 4 muzikanten, die wel kunnen spelen maar samen geen muziek maken" :wacko:

Ze speelde dit gisterenavond ook. Met slechts vier muzikanten (drum, gitaar, Bas, synthesizer) zetten ze een geluid neer wat ik zelden zo goed live gehoord heb. Mijn vrouw (helemaal geen fan van haar muziek), was zwaar onder de indruk. Alleen het Duitse publiek, wat zijn die stijf…blijven allemaal braaf zitten….

On 21-4-2023 at 14:01, pjotr27 said:

Net een set Dynaudio Ocos binnen gekregen. Meteen flinke lengte, (5.50m) en voorzien van originele plugjes en verloop naar zwart/rood. Erg blij mee. Maar eens nadenken wat ik met mijn andere luidsprekerkabels ga doen. Heb nu nog 3 andere sets liggen, waaronder Pel Audio...

Leuk om te lezen Pjotr. Vergelijkbare lengte als van mij. Kan je nu al gelijk zeggen dat dit de beste kabel voor je is?

Lastig om zo even aan te geven, in mijn huidige set ja, maar wellicht met de bestelde buizenversterker weer niet. Ik heb naast de Ocos ook nog setje Pel Audio, Vicol en oude litze kabel. Alles ligt niet echt in de weg, dus later nog eens uitgebreid testen. Voorlopig blijft de Ocos eraan zitten…

• 2 weeks later...

Komende dinsdag naar Indonesië, over twee weken ben ik weer terug, met als het goed is nog mooiere fieldcoil units (die zijn klaar en neem ik mee).  Intussen een paar zware stenen onder de luidsprekers en de Ocos kabel er continue op. Ik ben nog steeds enthousiast over mijn soundje. Het klinkt zo heerlijk ontspannen... 

On 28-4-2023 at 07:03, Tubejack said:

Prachtig.  Is dit in Paradiso opgenomen? 

Voor mij als musicus, is het een zeer simpele melodie, met heel veel ritmische herhalingen. Ik versta er geen bal van, maar het zou een slaapliedje kunnen zijn.

De instrumentale begeleiding(het arrangement) is wel smaakvol gedaan. Als je dit mooi vindt, kun je ook eens naar Barry White luisteren.

Ik heb het uitsluitend over dit nummer.