Jan.B Posted 9 maart 2002 Report Share Posted 9 maart 2002 Kan mij iemand vertellen wat ssc platen zijn , en wat is eventueel het effect op het geluid wat de speakers afgeven ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 maart 2002 Report Share Posted 9 maart 2002 Hoi Jan, De String Suspension Concept-basis zoals ze heten zijn mdf platen die op een bijzondere manier zijn opgehangen. Het plateau waarop het apparaat of speaker komt te staan hangt in een strak gespannen kabel in een frame. Hierdoor worden trillingen geabsorbeerd en niet doorgegeven naar de ondergrond. Meer over dit concept vind je HIER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan.B Posted 10 maart 2002 Author Report Share Posted 10 maart 2002 Bedankt voor de uitleg.Maar meestal roept een antwoord weer nieuwe vragen op.Mijn luidsprekers staan op een oude planken vloer zoals dit in veel oude huizen het geval is.De speakers staan nu op spikes die door de vloerbedekking heen prikken.Geven deze ssc-platen dan ook een verbetering? ( Goedkoop zijn ze niet ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 maart 2002 Report Share Posted 10 maart 2002 Hoi Jan, Met spikes koppel je de speakers aan de vloer. Dat is iets wat je bij een houten vloer eigenlijk niet moet doen. Met dempers of een SSC-basis ontkoppel je de speakers van de vloer. Dat is normaal gesproken de manier om het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 10 maart 2002 Report Share Posted 10 maart 2002 Geplaatst door Jan.B:Bedankt voor de uitleg.Maar meestal roept een antwoord weer nieuwe vragen op.Mijn luidsprekers staan op een oude planken vloer zoals dit in veel oude huizen het geval is.De speakers staan nu op spikes die door de vloerbedekking heen prikken.Geven deze ssc-platen dan ook een verbetering? ( Goedkoop zijn ze niet ) Ik heb sinds kort ook een planken vloer in huis. Om het resoneren tegen te gaan heb ik mijn luidsprekers op granieten onderplaten gezet. Deze staan op hun beurt met de spikes op de granieten onderplaat. Nergens last van Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOUW Posted 11 maart 2002 Report Share Posted 11 maart 2002 Zoals vermeld onder 'laatste upgrade' heb ik onder mijn speakers de pucks van 'Transrotor' geplaatst. Alle resonanties zijn verdwenen. Het geluid klint echt veel beter. Ik heb een houten vloer (laminaat). Toen ik een betere (zwaarder) tafel kocht voor mijn platenspeler was het geluid niet meer om aan te horen. Op advies van HAUDIO heb ik toen deze pucks aangeschaft, zowel voor onder mijn platenspeler als ook onder de boxen, en ja hoor niet alleen de resonanties weg maar ook een veel ruimtelijker geluid. Dit is ook te horen als de CD-speler zijn kunsten mag vertonen (overdag bij moeders). MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 maart 2002 Report Share Posted 11 maart 2002 Ook Master Base van Dynamic Solutions verzorgt een totale ontkoppeling van de ondergrond, met als resultaat een grotere helderheid........... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts