carl Posted 30 oktober 2021 Report Share Posted 30 oktober 2021 (edited) Zoals jullie wel door hebben inmiddels ben ik helemaal kapot van platenspelers. Zeker na het vergelijk bij Marco weer erg geïnteresseerd in Vintage platenspelers. Nu ben ik een regelmatig bezoeker van de tweede hands site van www.boekwinkeltjes.NL Zo af en toe Google ik daar op hifi en koop dan wat oude meuk. Je moet het maar eens doen want je vindt daar erg leuke dingen zoals bouwbeschrijvingen van een Philips versterker kort na de oorlog. Nu zag ik daar van de week een van de eerste Hifi Choices. Dat was dan een boekje van Martin Collums uit 1977 met louter alleen platenspelers, armen en elementen uit die tijd: meer dan 100 producten inclusief achtergrondinformatie. Ik ben nog druk bezig aan het lezen en zal onder dit Topic af en toe verwijzen naar grote onbekenden. Het hoofdstuk conclusies heb ik al doorgenomen. Toch wel grappig hoor de topprodukten van toen zijn nog steeds populair. In het betaalbare segment komt Thorens daar heel goed uit. De High End van die tijd zal eigenlijk ook niet zo verbazen: LP 12 en Technics SP 10. Wat ik eigenlijk niet verwacht had, was de Micro Seiki DDX 1000 daar aan te treffen. Ik ga voor de bijl voor het uiterlijk. Wie heeft hem wel eens gehoord? Op internet vinden ze hem middelmatig klinken. Edited 30 oktober 2021 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts