Jump to content

Adres voor een mooi audiorack

TannoJ
 Share

Recommended Posts

Na veel gewissel met apparatuur de afgelopen jaren denk ik nu eindelijk mijn installatie compleet te hebben (voorlopig natuurlijk). Het lijkt mij mooi om alle componenten in een professioneel ogend rack te zetten. Weten jullie misschien een goed adres waar ik meerdere audioracks kan vergelijken? En moet ik bij het vergelijken nog ergens op letten?

Mvrgr John

PS: wat zijn triodebuizenversterkers fantastisch!

Hoi.

Mijn eigen rack heb ik in Putten op de Veluwe gekocht, bij Aldenkamp. Ze hebben best heel veel, de showroom staat vol, en leveren aan allerlei winkels. Je kunt er ook direct als particulier kopen.

Hun website is www.aldenkamp.com

Succes hoor.

• 2 weeks later...

Met het superclamprack wordt je ook helemaal doodgegooid op alle tweedehands audiosites. Heb even gekeken op superclamprack, daar ziet het er allemaal wel degelijk uit. Ding weegt alleen al 75 kilo. Op de site worden ook nog allemaal andere dingen aangeboden, zoals netkabel met benzoliet(?) afscherming.

Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van superclamprack.

Groet,

Sjoerd

Ben ook van plan om een Soundations Rack te kopen en wel de Soundations AV maar dan zwart met silver.

Zag alleen dat de diepte aan de binnenkant maar 45cm is, Wacht dus eerst even af welke versterker ik ga nemen (ga hem upgraden) voordat ik het rack bestel.

Zag overigens dat Naim een uiterst fraai rack heeft gemaakt. De NaimFrame genaamd.

Ik heb een PDF-je met de sepcificaties, dus als iemand intresse heeft mail me dan ofzo.

Geplaatst door Ome Henk:

Tot voor een tijdje terug ik ook niet, maar het ontwerp kom je bij veel doe-het-zelfers tegen...

Henk,

Op het eerste gezicht wel een bekend ontwerp: Draad-eindes M24 (of zo) met MDF tussenplaten kom je ook bij TNT-Audio tegen.

Ron heeft echter een geheel eigen filosofie en volgens hem zit het geheim van de superclamprack in het feit dat er drie lagen MDF op elkaar zitten, de middelste is grotendeels hol en gevuld met schelpenzand. Dat zand dempt alle trillingen en zet het om in minieme warmte. Door bovendien de planken strak om de hardware te zetten worden alle trillingen van een apparaat gedempt.

Het superclamprack heb ik tijdens een bijeenkomst van de audioclub Nunspeet goed kunnen bekijken en beluisteren. Prima rack, maar toch wel redelijk aan de prijs dus zelfbouwen loont onmiddelijk...

Maarten

Hoi Marcus,

Naim heeft inderdaad een zeer fraai rack op de markt gebracht met "de Fraim".

De prijs is echter belachelijk hoog.

Voor een rack met 3 glazen plateaus ben je al 1955,- euro/Hfl 4300,- kwijt.

Dit vindt ik persoonlijk echt absurd,maar volgens sommige Naimoholics die 'm inmiddels hebben gekocht is ie 't nog waard ook.... :rolleyes:

Groeten,

Alco

haha, ik snap wat je bedoelt Ome Henk,maar dan vergis je je.

Ik ben nog steeds een liefhebber van Naim audio. Als m'n vorige Naim Nait-2 m'n speakerkeuze niet zo had beperkt had ie er ook vast nog wel gestaan. (niet dat ik spijt heb van m'n Cyrus III aankoop hoor)

Maar de laatste paar jaren vindt ik Naim wel te duur worden. met name dus dat Fraim rack!

Ok, m'n eigen Naim CDX CD-speler is eigenlijk ook z'n geld(nieuwprijs 3900,-euro)niet waard,maarja welke is dat in die prijsklasse wel...

12 jaar geleden kocht je de beste geintegreerde Naim versterker voor tussen 1600 en 1800 gulden. Nu is de goedkoopste al over de Hfl 3000,-.

Maar goed 't ging om 'n rack.

Er is ook een verkoper bij Eringa Groningen die zelf zeer profesionele ogende rack's maakt. Ook niet goedkoop,maar vergeleken met de Naim Fraim een stuk betaalbaarder.

Hij heeft ook een eigen site,maar die weet ik niet meer. Wellich kun je Eringa-Groningen een keer bellen hierover,John.

Groet'n uut Ass'n,

Alco

wow 2000 euro voor een rack. Dat is wel van de gekke, dat is duurder dan mijn versterker en cd-speler bij elkaar.

Wat is de website van die gast in groningen?? wil daar ook wel is ff kijken.

Zit nog steeds zwaar te overwegen om die Soundations te kopen, maar eerst maar eens

een beter versterker kopen. Zag dat sommige versterker meer dan 50cm diep zijn, terwijl soundations maar 45 cm diep is aan de binnezijde. Word toch een lichtelijk probleempje dan.

Ik heb al een goed rack die alles kan hebben, ook qua gewicht en qua maten. Vind hem aleen niet zo mooi, maar wel super stevig en op zich niet erg duur. (Stand design modulair rack). Saai maar degelijk.

Hier dus een fototje van het rack wat ik heb. Is modulair uit te breiden.

StandesignfolderWEB.jpg

Voordeel vind ik ook, dat je gewoon de planken eruit kan halen, en MDF op maat kan laten zagen, likje verf erover en in het rack stoppen. Krijg je meteen een heel ander aanzicht.

Groeten

Marc

Rack zoals je op de foto ziet kost ongeveer 1500 piek schat ik.

Weet de prijzen niet meer exact, Maar ik was ongeveer 1200 gulden kwijt. voor 2 basis modules, 2 gewone modulen en 2 tv-planken (modules).

mooi systeem, maar moet wel je smaak zijn, dit was het enige wat ik toen kon betalen en wat aan al mijn wensen voldeed.