Jump to content

Welke versterker?

Jeroentje
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier maar wel een muziekfan althans ik houd van mooi geluid. Heb zo,n 1200 cd ,s  in verschillende genres.

Ik had 1 set B&W cdm-1 als front speakers en 1 set B&W cdm-1 als rear speakers. Nu heb ik de B&W cdm7NT gekocht als front en de B&W cdm1 NT als rear. Vond dit een mooie upgrade mede om de Nautilus tweeters. En het geluid is mooier / voller en warmer.

Mijn versterker is de Marantz PM 78 die nog nooit geen onderhoud heeft gehad. Nu twijfel ik over een andere versterker die (perfect) bij mijn luidsprekers past of, onderhoud dus nieuw elco,s e.d voor mijn Marantz? Wie oh wie kan een goed advies geven ? 

Die Marantz kan ook in klasse A lees ik. Als je dat vaak gebruikt hebt kan een elco vervanging best nuttig zijn.

Verder mooie amp, denk dat je onder de 1500 a 2000 euro geen betere kunt kopen (nieuw).

Snap alleen niet, je hebt het over rear speakers, maar dit is toch een stereo amp, of gebruik je hem met 4 speakers tegelijk (zou ik niet doen)?

Wil je toch een stap hoger, Rotel Michi bv (maar dan praat je over dik 5000 euro), Ms Kinki Studio, ach er is zo veel...

Edited by Duck-Twacy

7 hours ago, Duck-Twacy said:

Die Marantz kan ook in klasse A lees ik. Als je dat vaak gebruikt hebt kan een elco vervanging best nuttig zijn.

Verder mooie amp, denk dat je onder de 1500 a 2000 euro geen betere kunt kopen (nieuw).

Snap alleen niet, je hebt het over rear speakers, maar dit is toch een stereo amp, of gebruik je hem met 4 speakers tegelijk (zou ik niet doen)?

Wil je toch een stap hoger, Rotel Michi bv (maar dan praat je over dik 5000 euro), Ms Kinki Studio, ach er is zo veel...

Dank je wel voor je reactie, ik snap de verwarring over front & rear. Het ligt er een beetje aan waar ik zit in huis maar het meeste heb ik toch alleen de cdm7NT aan. De Marantz versterker onderhoud geven is indd de meest voor de hand liggende optie. 

Lijkt me ook voor de korte termijn een goeie weg. Je kan altijd over een jaar of wat een keer een upgrade kopen lijkt me. Wie weet loop je ooit tegen een aanbod op you cant refuse (bv een betaalbare jonge pass labs ofzo).