carl Posted 31 januari 2022 Report Share Posted 31 januari 2022 Mijn zoon heeft onlangs een Prima Luna 200 i gekocht. We hebben hem bij mij laten afleveren. Omdat hij een weekje hier komt studeren hebben we hem vandaag bij mij aangesloten op de set in de woonkamer. Normaal staat daar een Quad 34/304 op Cabasse Galiotes minimonitoren van pakweg 20 jaar oud. Inmiddels speelt mijn Auralic Mini met voeding van Analoque service op deze set. De versterker en de buizen spelen natuurlijk nog in allemaal, maar het lijkt nu al een duidelijke verbetering op de Quad 34/304. Op een of andere manier heeft het geluid veel meer body zonder dat daardoor details wegvallen of vergroot worden. Het geluid klinkt allemaal veel directer. Vanavond de Thorens 321 maar even uitproberen. Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 31 januari 2022 Report Share Posted 31 januari 2022 Leuk Carl! Wat was je kwijt aan Neerlands trots de PrimaLuna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 31 januari 2022 Report Share Posted 31 januari 2022 PrimaLuna is altijd mooi spul. Geproduceerd in China, maar met Nederlands ontwerp. Leuk Carl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 januari 2022 Author Report Share Posted 31 januari 2022 (edited) 4 hours ago, Ivan10 said: Leuk Carl! Wat was je kwijt aan Neerlands trots de PrimaLuna? 3 hours ago, pjotr27 said: PrimaLuna is altijd mooi spul. Geproduceerd in China, maar met Nederlands ontwerp. Leuk Carl! Ik 1800 euro en mijn zoon de rest Ivan Volgens mij zit de Prima Luna nu net iets boven de 3000 euro. We hebben hem net gekocht voor de prijsstijging die eraan zat/zit te komen. Alle respect voor die Herman van Dungen, Pjotr. Edited 31 januari 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 januari 2022 Author Report Share Posted 31 januari 2022 Kennelijk is het een co ontwikkeling met Kevin Deal - kennelijk een buizen Guru optima forma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 31 januari 2022 Report Share Posted 31 januari 2022 Mooie buizenversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 januari 2022 Author Report Share Posted 31 januari 2022 Hij krijgt ook nog een beter element voor zijn Thorens TD 160. Dat heb ik nog over. Woensdag even naar Roger voor de technische kant van de zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 1 februari 2022 Report Share Posted 1 februari 2022 Yep. Prima Luna lijkt me een goede, verstandige keuze als het om buizenversterkers gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 februari 2022 Author Report Share Posted 1 februari 2022 Of die 100 % neutraal is weet ik niet Fuchs. In ieder geval hebben mijn Cabasse Galiotes nog nooit zo goed geklonken in de huiskamer. Het is dat ik wat andere uitgaven heb dit jaar want anders ging ik op zoek naar een 300 B versterker. Hoewel op zoek gaan kan altijd - alleen is het geld gelimiteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 februari 2022 Report Share Posted 1 februari 2022 Jaaaa dat is leuk een 300B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 februari 2022 Report Share Posted 1 februari 2022 (edited) 57 minutes ago, carl said: Of die 100 % neutraal is weet ik niet Fuchs. In ieder geval hebben mijn Cabasse Galiotes nog nooit zo goed geklonken in de huiskamer. Het is dat ik wat andere uitgaven heb dit jaar want anders ging ik op zoek naar een 300 B versterker. Hoewel op zoek gaan kan altijd - alleen is het geld gelimiteerd. Een 300B versterker is wel wat anders dan de Prima Luna versterkers. Dan kom je uit bij bijvoorbeeld Trafomatic of Line Magnetic. Bij een Prima Luna versterker kunnen de volgende buizen in : 6L6G, 6L6GC, 7581A, EL34, EL37, 6550, KT66, KT77, KT88, KT90, KT120. Maar geen 300B buizen. Wat betreft je Cabasse Galiotes luidsprekers klinken die nu zo goed op de Prima Luna van je zoon of op een andere versterker (300B) ?? Wan t dat is mij nu niet duidelijk. En je weet Charles, ik hou van duidelijkheid Edited 1 februari 2022 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 februari 2022 Report Share Posted 1 februari 2022 2 hours ago, carl said: Of die 100 % neutraal is weet ik niet Fuchs. In ieder geval hebben mijn Cabasse Galiotes nog nooit zo goed geklonken in de huiskamer. Het is dat ik wat andere uitgaven heb dit jaar want anders ging ik op zoek naar een 300 B versterker. Hoewel op zoek gaan kan altijd - alleen is het geld gelimiteerd. Dan sla je toch die zeilvakantie in Griekenland over Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 februari 2022 Author Report Share Posted 1 februari 2022 Ook wel leuk met mijn kleindochter van drie en de rest René Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 februari 2022 Report Share Posted 1 februari 2022 6 minutes ago, carl said: Ook wel leuk met mijn kleindochter van drie en de rest René Weet ik Carl, ik zat je maar te plagen . Maar het gaat zó vaak over geld bij jou....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 februari 2022 Author Report Share Posted 1 februari 2022 (edited) 2 hours ago, audiofreak said: Dan moet je beter de topics volgen Onno Mijn zoon woont midden in de stad (Plein 44) en daar kan je door de week heel moeilijk parkeren en dus hebben we de Prima Luna van ongeveer 30 Kilo maar bij mij laten afleveren. Omdat mijn zoon hier toch een paar dagen logeert, hebben we hem gelijk maar aangesloten op de Cabasse Galiotes in onze huiskamer. Het weekend zal de versterker wel naar mijn zoons appartement overgaan. Hij heeft daar van die oude Kefs van mijn broer (klinken op zich erg goed). Maar die buizen klinken hier in de huiskamer zo goed dat een iets anders dan de Quad 34/306 ineens wel leuk lijkt. Heb je wel eens bij Elekit gekeken? PS Mijn zoon speelt veel met een TD 160 en Roger gaat daar morgen een beter element inzetten. Op draaitafelgebied vind er hier een soort partnerruil plaats. Edited 1 februari 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 februari 2022 Author Report Share Posted 1 februari 2022 8 minutes ago, René N. said: Weet ik Carl, ik zat je maar te plagen . Maar het gaat zó vaak over geld bij jou....... Nu ik mijn huis klaar heb, blijk ik nog wat andere wensen te hebben René. Maar zoals ik op school geleerd heb, is economie de wetenschap van het doen van keuzes. Mijn sterke punt overigens Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 februari 2022 Report Share Posted 1 februari 2022 34 minutes ago, carl said: Dan moet je beter de topics volgen Onno Mijn zoon woont midden in de stad (Plein 44) en daar kan je door de week heel moeilijk parkeren en dus hebben we de Prima Luna van ongeveer 30 Kilo maar bij mij laten afleveren. Omdat mijn zoon hier toch een paar dagen logeert, hebben we hem gelijk maar aangesloten op de Cabasse Galiotes in onze huiskamer. Het weekend zal de versterker wel naar mijn zoons appartement overgaan. Hij heeft daar van die oude Kefs van mijn broer (klinken op zich erg goed). Maar die buizen klinken hier in de huiskamer zo goed dat een iets anders dan de Quad 34/306 ineens wel leuk lijkt. Heb je wel eens bij Elekit gekeken? PS Mijn zoon speelt veel met een TD 160 en Roger gaat daar morgen een beter element inzetten. Op draaitafelgebied vind er hier een soort partnerruil plaats. Ik lees echt wel goed. Jij hebt het over een 300B versterker en daar reageer ik op. Omdat dit topic gaat over Prima Luna en ik de relatie met jou genoemde 300B versterker niet snap vraag ik daarnaar. Vervolgens geef je weer antwoord zonder mijn directe vraag te beantwoorden. Met uiteindelijk het over een Elekit versterker te hebben. Dat is niet om meer duidelijkheid te scheppen, maar meer onduidelijkheid te geven. Oftewel desinformatie. Ik zou zeggen lees zelf eens goed je eigen topic door en wellicht zie en lees je mijn verwarring en snap je mijn normaal gestelde vraag op jou mistige postings. Kom niet bij mij aan dat ik niet goed lees, Charles. Dan heb je mij over de zeik als jezelf niet goed leest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 februari 2022 Report Share Posted 1 februari 2022 3 hours ago, carl said: Of die 100 % neutraal is weet ik niet Fuchs. In ieder geval hebben mijn Cabasse Galiotes nog nooit zo goed geklonken in de huiskamer. Het is dat ik wat andere uitgaven heb dit jaar want anders ging ik op zoek naar een 300 B versterker. Hoewel op zoek gaan kan altijd - alleen is het geld gelimiteerd. Hier ging het dus over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 2 februari 2022 Report Share Posted 2 februari 2022 Ter verdediging van Carl. Hij rept hier niet over een Prima Luna 300b, maar over een 300b versterker. Hieromtrent bestaat voor mij geen verwarring. En m.b.t. (SET) buizenversterkers: er is zoveel mooi spul verkrijgbaar. Maar ja: pecunia of buitengewone diy-capaciteiten vereist. Vindt de Trafomatic Audio buizenversterkers persoonlijk wel echt eyecandy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 2 februari 2022 Report Share Posted 2 februari 2022 Voorlopig hier nog tevreden met mijn gereviseerde Nat Audio set. Ook Servisch trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 2 februari 2022 Report Share Posted 2 februari 2022 8 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Ter verdediging van Carl. Hij rept hier niet over een Prima Luna 300b, maar over een 300b versterker. Hieromtrent bestaat voor mij geen verwarring. En m.b.t. (SET) buizenversterkers: er is zoveel mooi spul verkrijgbaar. Maar ja: pecunia of buitengewone diy-capaciteiten vereist. Vindt de Trafomatic Audio buizenversterkers persoonlijk wel echt eyecandy. Ja joh, ik vind het allemaal prima wat je en wie je wilt verdedigen. Het is Charles die de verwarring veroorzaakt. En verder vind ik het wel best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2022 Author Report Share Posted 2 februari 2022 On 31-1-2022 at 14:20, carl said: Mijn zoon heeft onlangs een Prima Luna 200 i gekocht. We hebben hem bij mij laten afleveren. Omdat hij een weekje hier komt studeren hebben we hem vandaag bij mij aangesloten op de set in de woonkamer. Normaal staat daar een Quad 34/304 op Cabasse Galiotes minimonitoren van pakweg 20 jaar oud. Inmiddels speelt mijn Auralic Mini met voeding van Analoque service op deze set. De versterker en de buizen spelen natuurlijk nog in allemaal, maar het lijkt nu al een duidelijke verbetering op de Quad 34/304. Op een of andere manier heeft het geluid veel meer body zonder dat daardoor details wegvallen of vergroot worden. Het geluid klinkt allemaal veel directer. Vanavond de Thorens 321 maar even uitproberen. Ben benieuwd. Voor Onno 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2022 Author Report Share Posted 2 februari 2022 (edited) 14 hours ago, carl said: Of die 100 % neutraal is weet ik niet Fuchs. In ieder geval hebben mijn Cabasse Galiotes nog nooit zo goed geklonken in de huiskamer. Het is dat ik wat andere uitgaven heb dit jaar want anders ging ik op zoek naar een 300 B versterker. Voor Onno 2 Conclusie: op basis van deze twee inzendingen is toch duidelijk dat ik zo enthousiast ben over de Prima Luna van mijn zoon op mijn set in mijn huis dat ik zelf wel een buizen wil uitproberen in mijn set in mijn huis. Geen woord Spaans bij. Edited 2 februari 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 2 februari 2022 Report Share Posted 2 februari 2022 Carl wist je dat er voor jou Galiotes bijpassende monoblokken zijn? Wel zeer zeldzaam denk ik. Cabasse Galiote - Le forum Audiovintage Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2022 Author Report Share Posted 2 februari 2022 (edited) Is dat geen actieve versie Roos. Bij die van mij zit een bass compensator, enigszins vergelijkbaar met de Kube van Kef. Ik denk dat er toch iets mis mee is want soms hoor ik een kraakje. Maar nogmaals het is fantastische LS en zeker met die Prima Luna. Ziet er ook geinig uit. Edited 2 februari 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts