Jump to content

Luisterbezoek RenéN bij Cock # zoveel......

René N.
 Share

Recommended Posts

Ja van muziek kun je soms vol schieten. Mannen houden niet zo van emoties, zoals Kraus lijkt te bewijzen. Ik weet nog wanneer het mij over kwam aan de luisterbar van een klassiek muziekwinkel. Bestaat ook niet meer. Het blijft een mooie plaat overigens. 

Ja, de luisterbar. Geduld hebben om een LP of CD aan te vragen bij de muziekhandelaar om te luisteren heb ik niet meer. Eigenlijk stom, want dan ga je thuis luisteren via YouTube, terwijl je ook even aan de bar kunt luisteren. Mmm. 

Onprettig: Wat kan er dan gebeuren Kraus, vertel je persoonlijke verhaal: ik ben er erg benieuwd naar? Heb je bij de Rozenkruizers of de Jehova’s gezeten? Een andere kerk of politieke partij? Of ben je onder de invloed van een audiohandelaar geweest, waar je nog last van hebt? 

De audiodemo’s zijn gewoon erg goed bij Cock. Leuke muziek altijd, heel mooi. Maar ik zal Cock niet verafgoden hoor Kraus. Wel heb ik respect voor zijn kennis en kunde. 

Ik wilde het en keertje anders doen dan er weer een uitgebreid verslag te maken. Maar dit is wel de essentie van het bezoek, en met name audiofreak enIvan10 lijken te begrijpen wat ik bedoel. Ik ben er geweest, heb zitten luisteren en dit zijn drie woorden die mijn bezoek in één keer goed samenvatten...... 

Wil je meer weten? Mono, Billie Holiday met de LP "Body and Soul", zóóóó verschrikkelijk levensecht, ogen dicht, horen hoe de muziek de achtergrond vult en steeds als zij weer invalt hoe dat er zó mooi overheen vloeit. Ik heb het nog nooit zó live-like gehoord. En mogen de tranen dan bij mij over de wangen lopen? Muziek is emotie, en bij emotie hoort kippenvel, en tranen. Oh nee, echte mannen laten dat niet gebeuren....

En nee Kraus, ik begrijp helemaal niets van jouw negatieve reactie....

Ik wil even met nadruk zeggen dat deze 'discussie' in het geheel niet over Cock gaat.

Maar wel over een geheel inhoudsloze en dus nietszeggende alsook volslagen overbodige 'recensie' die werkelijk 0,0 toevoegt aan een bestaande lange reeks. De woordkeuze en de vermelding van tranen (wenend scheurde de door emoties overmande bewonderaar zich los?) komen op mij bijzonder overdreven en onecht over. Ik hou niet zo van die slaafse bewondering.

@Ivan10. De verwijzing naar Rozenkruisers   en Jehova's etc acht ik beneden alle peil en je vermeende suggestieve nieuwsgierigheid een onaangename manier van verdacht maken.

16 minutes ago, René N. said:

Wil je meer weten? Mono, Billie Holiday met de LP "Body and Soul", zóóóó verschrikkelijk levensecht, ogen dicht, horen hoe de muziek de achtergrond vult en steeds als zij weer invalt hoe dat er zó mooi overheen vloeit. Ik heb het nog nooit zó live-like gehoord. En mogen de tranen dan bij mij over de wangen lopen? Muziek is emotie, en bij emotie hoort kippenvel, en tranen. Oh nee, echte mannen laten dat niet gebeuren....

Het is wel een mooi album uit 1957. Relaxed qua muziekinstrumenten. Op Qobuz in talloze variaties, tot 24bit 192Khz 

Dank, Kraus duidelijk. Misschien had je een persoonlijke ervaring met het fenomeen. Zou zomaar kunnen. Je valt dus gewoon over iemand zijn bewoordingen, en bent bang voor sektevorming. 

Strikt genomen zijn we natuurlijk al een sekte. Een betere hifi-apparatuur sekte en een muziek-sekte. Onze hobby onderscheidt ons al van andere hobbies. Laat staan een oud-format als een online forum. We moeten op sociale media als tik tok zitten! Met een dans en een traan erbij 🕺🥲

17 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Ik wil even met nadruk zeggen dat deze 'discussie' in het geheel niet over Cock gaat.

Maar wel over een geheel inhoudsloze en dus nietszeggende alsook volslagen overbodige 'recensie' die werkelijk 0,0 toevoegt aan een bestaande lange reeks. De woordkeuze en de vermelding van tranen (wenend scheurde de door emoties overmande bewonderaar zich los?) komen op mij bijzonder overdreven en onecht over. Ik hou niet zo van die slaafse bewondering.

Oké, dat is dan jouw interpretatie, dat je het overdreven en onecht vindt. Ik vond dat ik het zo voor een keertje kon verwoorden, ook wel humor, na alle uitgebreide verslagen die ik eerder heb gepost. En slaafse bewondering? Van Cock? Van zijn set? Of toch gewoon een beschrijving van de beleving van de muziek? Goed, klaar, jij hebt er niets mee, ook goed, het is jóuw mening.....

40 minutes ago, SMarcel said:

Blijft bij mij toch steeds weer de vraag opkomen.

Als dit het ultieme is wat er mogelijk is, waarom koopt niemand het dan?

Is dat een aanname of heb je inzicht in verkoopcijfers of zo? :huh: -_-

44 minutes ago, René N. said:

Ik wilde het en keertje anders doen dan er weer een uitgebreid verslag te maken. Maar dit is wel de essentie van het bezoek, en met name audiofreak enIvan10 lijken te begrijpen wat ik bedoel. Ik ben er geweest, heb zitten luisteren en dit zijn drie woorden die mijn bezoek in één keer goed samenvatten...... 

Ik snapte het direct. Maar ik dacht ook er tegelijk erbij......dat als iemand het leest en niet bij Cock is geweest er niets van snapt.
Overigens is het mij wel vaker overkomen in mijn audiohobby dat ik met verbijstering was verslagen en niets kon uitkramen na een demonstratie en emotioneel er door was gegrepen. Ik denk even aan een zeer korte demo bij Marco verleden jaar bij de nieuwe Blumenhofer 4X luidspreker en waar ik eigenlijk alleen maar kon uitkramen "WOW,wat goed !!!!!!!". Of bij KT88 thuis (RIP Sander) zijn gemodde Magnepans en daar Tommy van The Who hoorde zoals ik het nog nooit had gehoord en ik emotioneel bij de strot werd gegrepen en mij dagen van slag hield. Of het grote systeem The Statement bij Cock op de Kaasmarkt. Of bij Ruud thuis en zijn grote systeem hoorde met Aitos.Of bij Blumenhofer thuis en de "Wiki" hoorde. Of bij Sodejuu, jaren geleden en zijn B&W in combi met Bryston hoorde en gegrepen werd door de diepte in het geluidsbeeld. En zo kan ik er nog wel meer opnoemen, waar ik weinig woorden kon voor vinden en diep geraakt was. 

9 minutes ago, audiofreak said:

......dat als iemand het leest en niet bij Cock is geweest er niets van snapt.

Ik had ook heel even die gedachte, maar ach, één keertje op deze manier openen en het later (iets uitgebreider) uitleggen kan ook wel eens grappig zijn. Altijd maar meteen een uitgebreid verslag plaatsen, dat heb ik al zo vaak gedaan :rolleyes: B).

Overigens nog even een technische aanvulling, om maar even aan te geven dat er wel degelijk veranderingen verbeteringen zijn aangebracht in de set: er is ander kernmateriaal (FINEMET nanocrystalline) gebruikt in de voortrap, het stereo Kai element heeft ander kernmateriaal gekregen en dan was er natuurlijk dat nieuwe Kai mono element van Ikeda, nu ook met Boron cantilever in plaats aluminium.

En de gehele set is nu (ook intern) uitgevoerd met Nanotube folie. Behalve naar de luidspreker toe, maar ook dáár wordt alweer over nagedacht..... :D.

Edited by René N.