Vinyl_Fuchs Posted 26 februari 2022 Report Share Posted 26 februari 2022 (edited) Een enigzins luxe-probleem. Ik ben aan het overwegen om een nieuwe phonotrap te kopen, maar naarmate ik daarover internet op het internet naspeur, wordt mijn smaak alsmaar duurder. Bekend probleem bij mij. Eigenlijk ben ik best tevreden over mijn vintage Denon Sl 7d (budget, maar werkend en in nette staat) Even ter verduidelijking: zit momenteel een Denon DL A100 mc element in en ik gebruik momenteel een "budget" NAD PP2. Overpeinzingen: * Pro-ject DS2 Tube box met/ zonder Accubox S2 vs * Pro-ject Phono box RS2 met/zonder Power box RS Phono vs * EAT E-Glo petit met/ zonder SBooster voeding vs * Icon Audio PS1 MK2 vs * Hagerman Labs Trumpet MC vs * Phonodude MK3 Belangrijk buiten verbetering geluid: flexibiliteit qua instellingen, passend bij mijn overige apparatuur. Maar dan zit ik dus al snel op 699 tot in het uiterste geval 1800 euro. En dat voor een draaitafel van destijds €275 met mc-element van €300 Indien ik eens gek zou doen, is mijn wens een andere platenspeler: Notingham Analogue Hyperspace, EAT forte S, Acoustic Solid Wood Black/ Green Wonder (deze valt een beetje qua kleur uit de toon, maar wel eye-candy), etc. Maar dan zit ik al snel boven de €4000. En dat vind ik van den zotte m.b.t. budget. Bovendien ben ik bang dat mijn Atacama Equinox glasplaat bezwijkt onder zoveel gewicht. Vind helaas geen info m.b.t. diens draagvermogen Maar ik zit nu te denken aan een Clearaudio Concept Active MC. Ofschoon ik niet persé een andere draaitafel wil. De verstandige ik zou "gewoon" voor een Pro-ject DS2 gaan met misschien in de toekomst een andere voeding. Kan ik bovendien het geld sparen en er verstandigere dingen mee doen. Wat zouden/ kunnen jullie mij aanbevelen? Edited 26 februari 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 februari 2022 Author Report Share Posted 26 februari 2022 (edited) Eigenlijk ben/ was ik een beetje klaar met grotere uitgaven m.b.t. audio buiten de nodige revisies van mijn vintage-apparatuur. Consuminderen i.p.v. consumeren voor mijn eigen financiële bestwil. Maar ja, soms wordt dat koopzinvlammetje weer aangewakkerd. Edited 26 februari 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 februari 2022 Report Share Posted 26 februari 2022 Weet je, draaitafels zijn heel leuk en de techniek ervan is echt geweldig...Maar hoeveel platen heb je eigenlijk, en ben je bereid om al die platenbeurzen af te gaan op zoek naar die plaat die je altijd al wilde. En die mag je dan kopen voor dubbel de prijs die die ooit koste. Ik zou gewoon je centjes sparen en een hele mooie DAC kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 februari 2022 Author Report Share Posted 26 februari 2022 Net iets meer dan 600 LP's en ik ben van plan om analoog en digitaal te blijven genieten in genieten in de toekomst. En inderdaad ik hou van techniek. Qua dac en streaming voldoet de Marantz ND8006 voor mij voorlopig. P.s. ik heb nog nooit een platenbeurs bezocht. Misschien wel een keer leuk om te doen, maar MP/ internet en een goede, lokale platenboer kunnen gemakkelijk aan mijn vinylbehoeften voldoen. Ofschoon ik al eeuwig niet meer naar vinyl geluisterd heb en ook geen vinyl meer aangeschaft heb. Ga zometeen maar eens ouderwets een plaatje draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 26 februari 2022 Report Share Posted 26 februari 2022 Èn een draaitafel èn een phonotrap èn een element lijkt me voldoende om vrijwel elk budget op te blazen. Misschien verstandig om iets in dat lijstje te schrappen? Als ik de voorkeur voor vintage beluister kan ik me voorstellen dat je eens op je gemak op zoek gaat naar een mooie Micro-Seiki (yummie) bijv of een fraaie Denon met een mooie houten plint, dan wordt ook de keuze voor een bepaald element wat makkelijker. Een uitgebreid instelbare phonotrap is eigenlijk altijd een must. 11 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Ofschoon ik al eeuwig niet meer naar vinyl geluisterd heb en ook geen vinyl meer aangeschaft heb. Ga zometeen maar eens ouderwets een plaatje draaien. Wat een vreemde keuze voor je forum "handle" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 26 februari 2022 Report Share Posted 26 februari 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 februari 2022 Author Report Share Posted 26 februari 2022 Jullie lezen niet zorgvuldig. Ik zal het anders vragen. Welke phonotrap optie raden jullie aan? Of is de Clearaudio Concept Active MC te overwegen als alternatief voor Denon SL 7D met een verhoudingsgewijs dure, toekomstige phonotrap. M.b.t. mijn nickname: maak je maar niet ongerust. Mijn vinylliefde is niet weg. Moet er alleen weer de tijd voor vrijmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 februari 2022 Report Share Posted 26 februari 2022 Ik heb die ervaring niet..Sorry. Maar als ik in een zoektocht ben koop ik altijd 2ehands voor de prijs die ik er altijd weer voor terug kan krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 februari 2022 Author Report Share Posted 26 februari 2022 Bij duurdere audio-aankopen ben ik in het verleden altijd verstandig geweest en heb ik 2dehands gekocht. Nieuw was zowieso financieel niet mogelijk geweest. En bij vintage apparatuur: spreekt voor zich. Maar soms is nieuw aanschaffen ook leuk. Mijn verstand zegt momenteel dat ik voor een nieuwe, zwarte Pro-ject DS2 ga met een bijpassende Pro-ject Accubox S2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 26 februari 2022 Report Share Posted 26 februari 2022 Mijn vriendin zegt altijd: als je het kan en je wil het graag moet je het gewoon doen.... Maar dan niet klagen achteraf heh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 26 februari 2022 Report Share Posted 26 februari 2022 Als het gaat over budget en wat verstandig is dan ben je zelf de enige die je verstandig van advies kan dienen (of je vrouw). Hier krijg je bij een budget van elk willekeurig bedrag altijd adviezen die het budget minimaal 50% overtreffen dus daar heb je niks aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 februari 2022 Author Report Share Posted 27 februari 2022 Goldnote PH 10 incl. PSU 10 voeding en Analogue Audio AA Phono kunnen ook op de shortlist. In het zwart uiteraard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 Ik zeg niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 februari 2022 Author Report Share Posted 27 februari 2022 Zeg maar wel iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 Is jou voorversterker gebalanceerd Fuchs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 februari 2022 Author Report Share Posted 27 februari 2022 6 minutes ago, Roots said: Is jou voorversterker gebalanceerd Fuchs? Nee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 Dan heeft het toch geen zin om een gebalanceerde phono preamp te kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 februari 2022 Author Report Share Posted 27 februari 2022 (edited) Je doelt op de Gold Note? Heeft beide: gebalanceerd en ongebalanceerd. Edited 27 februari 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 Bij de Gold Note kan ik zo snel niet zien of het echt gebalanceerd is, de Analog Audio iig wel. Ik bedoel...Je koopt eigenlijk wel een dubbele versterker dan, die je toch niet gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 februari 2022 Author Report Share Posted 27 februari 2022 (edited) Kijk maar even voor Analogue Audio AA Phono. Niks gebalanceerd. Edited 27 februari 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 Je kan het zien aan de print layout. Een echt gebalanceerde heeft 4 versterker lijnen in plek van 2. Dan wordt de min van de cinch plug geisoleerd van massa en heeft die min ook zijn versterkertje zeg maar....Volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 5 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Zeg maar wel iets. Koop de duurste die je, je kunt permitteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 27 februari 2022 Author Report Share Posted 27 februari 2022 Dan doe ik liever een platenspeler-upgrade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 De beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 februari 2022 Report Share Posted 27 februari 2022 1 minute ago, Vinyl_Fuchs said: Dan doe ik liever een platenspeler-upgrade. Er is m.i. niks mis met die draaitafel en element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts