Vinyl_Fuchs Posted 1 maart 2022 Author Report Share Posted 1 maart 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2022 Report Share Posted 1 maart 2022 45 minutes ago, Ivan10 said: Je kunt dus bij Sodejuu langs. En bovenstaande phonotrap heeft Cock ook, dus die is ook te beluisteren als je wil. Ik dacht dat hij een eigen ontwerp phonotrap gebruikte ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 maart 2022 Report Share Posted 1 maart 2022 23 minutes ago, Tubejack said: Ik dacht dat hij een eigen ontwerp phonotrap gebruikte ? Ja zeker. Cock heeft veel apparaten staan, die hij nooit gebruikt. Veel is van vroeger om het Sonore product te benchmarken tegen de rest van de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 maart 2022 Report Share Posted 1 maart 2022 Duidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 maart 2022 Report Share Posted 1 maart 2022 Staan toch best wel leuke Phono-voorversterker Tweedehands - HiFi.nl te koop. Maar jij wil natuurlijk die stoere met dat fancy display. Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 maart 2022 Report Share Posted 2 maart 2022 20 hours ago, Roots said: Staan toch best wel leuke Phono-voorversterker Tweedehands - HiFi.nl te koop. Maar jij wil natuurlijk die stoere met dat fancy display. Fuchs Ik vind die PhonoDude mooi gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 2 maart 2022 Author Report Share Posted 2 maart 2022 7 hours ago, Tubejack said: Ik vind die PhonoDude mooi gemaakt. Yep. Die had ik ook al gezien op MP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 maart 2022 Report Share Posted 3 maart 2022 (edited) Overigens heb ik in mijn Puresound tijd nogal wat phonotrappen in huis gehad. Die zijn nog allemaal tweede hands te krijgen. Dus kijk daar eens. Als Roger nog een Pass Kloon heeft staan dan zou ik hem zeker proberen. Absoluut beter dan veel van die dure dingen die ik bij Puresound gereviewd heb. Die Goldnote zou ik niet kopen zonder zeker te weten dat die niet bromt in de thuissituatie. Ik kreeg het niet weg. Edited 3 maart 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 3 maart 2022 Author Report Share Posted 3 maart 2022 (edited) Ik ben stout geweest en eerlijk gezegd heb ik ook een beetje spijt. Na een paar jaren bewust de knip op mijn audiobeurs te hebben gehouden, heb ik gisteren een ASR Basis Exclusive gekocht. Toch wel een impulsaankoop. Waarom spijt?: * Ik kan mijn Sony SCD 555es (ofschoon ik die al langere tijd niet gebruikt heb, sinds de aanschaf van de Marantz ND8006) niet meer plaatsen in mijn mainset: de Sony weegt 17 kg door ArtSpeak mod. en de Marantz ND8006 8 kg. Met een max. draagvermogen van mijn Atacama Equinox van 20 kg durf ik het stapelen van beiden niet aan. * Als "tussenstap" was misschien een Hegel V10 (in mindere mate qua prijs) of eerder een Vincent PHO701 verstandiger geweest. Die passen optisch ook beter bij mijn mainset. Ook belangrijk voor een heel lichte autist zoals mij. * Is de ASR een verbetering: Ja, maar rechtvaardigt hij de meerprijs in mijn geval t.o.v. miin huidige NAD PP2: nee. Mijn hart zegt: yess. Mijn verstand zegt Ben ik blij: Ja. Ben ik euforisch: Nee. Zo snel ben ik dat nou ook weer niet. Hoe dan ook: een mooi staaltje Deutsche Manifaktur. Heb hem momenteel ingesteld op: unbalanced/ RCA, 100 ohm en 18 Db gain. Edited 3 maart 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 Ik maak het uit Fuchs.!..Heb je nou zonder ons eerst te raadplegen zomaar wat gekocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 maart 2022 Author Report Share Posted 4 maart 2022 9 minutes ago, Roots said: Ik maak het uit Fuchs.!..Heb je nou zonder ons eerst te raadplegen zomaar wat gekocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 Je weet waar het logeerbed is!....En nee, geen smoesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 (edited) 7 hours ago, Vinyl_Fuchs said: ASR Basis Exclusive Haha. Ja. Ik heb nog een ASR liggen, ooit van @Kraus vonBentinck overgenomen. Zou het dingske moeten uitgraven om te zien welk model. Gewoon Basis of MiniBasis? Nix exclusive. EDIT: mini basis Mooi bedrijf ook. In feite twee componenten in een paar uitvoeringen en een paar accessoires. Geen idioot breed pakket. Doen waar je goed in bent. Edited 4 maart 2022 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 8 hours ago, Vinyl_Fuchs said: * Ik kan mijn Sony SCD 555es (ofschoon ik die al langere tijd niet gebruikt heb, sinds de aanschaf van de Marantz ND8006) niet meer plaatsen in mijn mainset: de Sony weegt 17 kg door ArtSpeak mod. en de Marantz ND8006 8 kg. Met een max. draagvermogen van mijn Atacama Equinox van 20 kg durf ik het stapelen van beiden niet aan. Volgens Atacama moeten die glasplaten 22kg kunnen dragen. Geloof me, ze kunnen meer hebben. Ik heb ook zo'n Atacama Equinox rek, maar ik heb de glasplaten vervangen door composiet natuursteen (waar ze vensterbanken van maken). Daar stond mijn Fatbob op (39kg. de huidige draaitafel is iets lichter) en mijn eindversterker staat er ook gewoon in (45kg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 maart 2022 Author Report Share Posted 4 maart 2022 Ze kunnen zeker meer hebben, maar ik heb een ouder model met 20 kg draagvermogen. En dan zit ik al 25% overschrijding: ik hou best van een gokje, maar niet met glas en bijkomend risico op beschadiging van mijn audio-apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 Mooi gebouwd, zo te zien met Vishay elco's. Die gaan wel een jaar of 20 mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 maart 2022 Author Report Share Posted 4 maart 2022 (edited) BC Components/ Vishay. Edited 4 maart 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 34 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: BC Components/ Vishay. Die gebruik ik zelf ook veel. Het was Philips, die heeft zijn productie verkocht aan British Component. Nu is dat Vishay. De kwaliteit van die blauwe elco's is nog net zo goed als in het Philips tijdperk. Ze konden er wat van in Eindhoven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 maart 2022 Author Report Share Posted 4 maart 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 Waar zijn eigenlijk al die Elco's voor nodig als die al een accuvoeding heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 5 minutes ago, Roots said: Waar zijn eigenlijk al die Elco's voor nodig als die al een accuvoeding heeft? Elco's ontladen zich sneller (?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 maart 2022 Author Report Share Posted 4 maart 2022 14 minutes ago, Roots said: Waar zijn eigenlijk al die Elco's voor nodig als die al een accuvoeding heeft? Geen idee. Ik ben helaas geen electrotechnicus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 15 minutes ago, Seed7 said: Elco's ontladen zich sneller (?) Dat zou de enigste reden kunnen zijn idd...Maar zou dat echt invloed hebben bij zulk lage spanning en stroom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 (edited) Wat ik van Cock begrepen heb is het volgende: In het laag is een accu goed qua inwendige weerstand, maar in het hoog niet, van daar de elco’s. Edited 5 maart 2022 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 16 hours ago, Seed7 said: Elco's ontladen zich sneller (?) Een phono trap is meestal klasse A en die heeft ongeacht van het aangeboden signaal dezelfde stroom afname dus de snelheid van het ontladen zou geen issue moeten zijn. Wel is het zo dat je juist bij een klasse A trap de voedding belangrijker is. meer elco's achter elkaar hallen de rimpel er gewoon nog wat verder af. En zo is de ruis ook lager dan die van een accu overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts