Jump to content

Overpeinzingen m.b.t. platenspeler/ phonotrap upgrade.

Vinyl_Fuchs
 Share

Recommended Posts

23 minutes ago, Tubejack said:

Ik dacht dat hij een eigen ontwerp phonotrap gebruikte ? 

Ja zeker. Cock heeft veel apparaten staan, die hij nooit gebruikt. Veel is van vroeger om het Sonore product te benchmarken tegen de rest van de markt. 

Overigens heb ik in mijn Puresound tijd nogal wat phonotrappen in huis gehad. Die zijn nog allemaal tweede hands te krijgen. Dus kijk daar eens. Als Roger nog een Pass Kloon heeft staan dan zou ik hem zeker proberen. Absoluut beter dan veel van die dure dingen die ik bij Puresound gereviewd heb. Die Goldnote zou ik niet kopen zonder zeker te weten dat die niet bromt in de thuissituatie. Ik kreeg het niet weg.

Edited by carl

Ik ben stout geweest en eerlijk gezegd heb ik ook een beetje spijt. Na een paar jaren bewust de knip op mijn audiobeurs te hebben gehouden, heb ik gisteren een ASR Basis Exclusive gekocht. Toch wel een impulsaankoop.

Waarom spijt?:

* Ik kan mijn Sony SCD 555es (ofschoon ik die al langere tijd niet gebruikt heb, sinds de aanschaf van de Marantz ND8006) niet meer plaatsen in mijn mainset: de Sony weegt 17 kg door ArtSpeak mod. en de Marantz ND8006 8 kg. Met een max. draagvermogen van mijn Atacama Equinox van 20 kg durf ik het stapelen van beiden niet aan. 

* Als "tussenstap" was misschien een Hegel V10 (in mindere mate qua prijs) of eerder een Vincent PHO701 verstandiger geweest. Die passen optisch ook beter bij mijn mainset. Ook belangrijk voor een heel lichte autist zoals mij.

* 

Is  de ASR  een verbetering: Ja, maar rechtvaardigt hij de meerprijs in mijn geval t.o.v. miin huidige NAD PP2: nee. 

Mijn hart zegt: yess. Mijn verstand zegt 🤔

Ben ik blij: Ja. Ben ik euforisch: Nee. Zo snel ben ik dat nou ook weer niet.

Hoe dan ook: een mooi staaltje Deutsche Manifaktur.

Heb hem momenteel ingesteld op: unbalanced/ RCA, 100 ohm en 18 Db gain.  

Edited by Vinyl_Fuchs

7 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

ASR Basis Exclusive

Haha. Ja. Ik heb nog een ASR liggen, ooit van @Kraus vonBentinck overgenomen. Zou het dingske moeten uitgraven om te zien welk model. Gewoon Basis of MiniBasis? Nix exclusive. EDIT: mini basis

Mooi bedrijf ook. In feite twee componenten in een paar uitvoeringen en een paar accessoires. Geen idioot breed pakket. Doen waar je goed in bent.

Edited by Seed7

8 hours ago, Vinyl_Fuchs said:

* Ik kan mijn Sony SCD 555es (ofschoon ik die al langere tijd niet gebruikt heb, sinds de aanschaf van de Marantz ND8006) niet meer plaatsen in mijn mainset: de Sony weegt 17 kg door ArtSpeak mod. en de Marantz ND8006 8 kg. Met een max. draagvermogen van mijn Atacama Equinox van 20 kg durf ik het stapelen van beiden niet aan. 

Volgens Atacama moeten die glasplaten 22kg kunnen dragen. Geloof me, ze kunnen meer hebben. Ik heb ook zo'n Atacama Equinox rek, maar ik heb de glasplaten vervangen door composiet natuursteen (waar ze vensterbanken van maken). Daar stond mijn Fatbob op (39kg. de huidige draaitafel is iets lichter) en mijn eindversterker staat er ook gewoon in (45kg)

34 minutes ago, Vinyl_Fuchs said:

BC Components/ Vishay.

Die gebruik ik zelf ook veel.  Het was Philips, die heeft zijn productie verkocht aan British Component. Nu is dat Vishay.  

De kwaliteit van die blauwe elco's  is nog net zo goed als in het Philips tijdperk. Ze konden er wat van in Eindhoven  🙋‍♂️

16 hours ago, Seed7 said:

Elco's ontladen zich sneller (?)

Een phono trap is meestal klasse A en die heeft ongeacht van het aangeboden signaal dezelfde stroom afname dus de snelheid van het ontladen zou geen issue moeten zijn.

Wel is het zo dat je juist bij een klasse A trap de voedding belangrijker is. meer elco's achter elkaar hallen de rimpel er gewoon nog wat verder af.

En zo is de ruis ook lager dan die van een accu overigens.