Roots Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 Maar als de stroom constant is door het klasse A ontwerp heeft de accu toch juist geen rimpeltje meer..Dat is wat je zegt toch. Het is denk ik wat Cock zegt, en daarmee ook de extreem lage ruis van de ASR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 Kriebelt het al voor een ander element Fuchs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 maart 2022 Author Report Share Posted 5 maart 2022 (edited) Volgende zet wordt een carbon spacer aanschaffen voor mijn headshell. De standaard toonarm van mijn Denon blijkt niet onder te doen voor een lowrider met een Denon element van 15 mm hoog en is niet in hoogte (preciezer: laagte) verstelbaar. Kan helaas niet de hoogte vinden van het originele Denon JM-17 element. Weinig over bekend: vermoedelijk roemloos ten onder gegaan. Dus dat wordt meten en ook een "VTA-ruler" aanschaffen. Edited 5 maart 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 maart 2022 Author Report Share Posted 5 maart 2022 (edited) 7 minutes ago, Roots said: Kriebelt het al voor een ander element Fuchs? Nee. Wel voor een andere draaitafel. Element is net ingespeeld. Edited 5 maart 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 En vooral niet eerst vragen héh maar gewoon doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 maart 2022 Author Report Share Posted 5 maart 2022 De meneer die mij de voorversterker verkocht, is in bezit van een Van den Hul Grand Cru. En nog andere mooie spullekes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 maart 2022 Author Report Share Posted 5 maart 2022 5 minutes ago, Roots said: En vooral niet eerst vragen héh maar gewoon doen Ik had al een NA Hyperspace op het oog. Maar nu even niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 Nou...Ik heb wonderbaarlijk een EMT V d Hul boron op een JK acoustics prepre met 9 volt batterij voeding horen spelen en dat was echt kippevel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 Iets van een The Frog ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 maart 2022 Author Report Share Posted 5 maart 2022 (edited) Nee, ander beesie: Colibri. Maar hij had ook nog een Frog. Edited 5 maart 2022 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 maart 2022 Author Report Share Posted 5 maart 2022 Of bedoel dat je als suggestie voor mij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 Mwa..niet eens...Maar wel een V d Hul. Ik zou dat doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 maart 2022 Author Report Share Posted 5 maart 2022 Ik vraag me dan af: heeft van den Hul ook anderen opgeleid in het maken van elementen? Is toch al voorbij zijn pensioensleeftijd. En toch altijd stug door blijven gaan met het maken van mooie elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 5 maart 2022 Report Share Posted 5 maart 2022 Ja natuurlijk, maar dat wist je al..Jan Allaerts en zo nog een paar anderen. Er is maar 1 meester! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 5 maart 2022 Author Report Share Posted 5 maart 2022 Ik denk (weet wel zeker) dat ik niet zulke bedragen (>1000 euro: "out of my league") ga uitgeven aan een element. Onder de 500 euro is nog genoeg te beleven. Eerst maar eens zien wat een spacer van een paar tientjes brengt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 maart 2022 Author Report Share Posted 6 maart 2022 17 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Volgende zet wordt een carbon spacer aanschaffen voor mijn headshell. De standaard toonarm van mijn Denon blijkt niet onder te doen voor een lowrider met een Denon element van 15 mm hoog en is niet in hoogte (preciezer: laagte) verstelbaar. Kan helaas niet de hoogte vinden van het originele Denon JM-17 element. Weinig over bekend: vermoedelijk roemloos ten onder gegaan. Dus dat wordt meten en ook een "VTA-ruler" aanschaffen. Net even gemeten en de afstand tussen naald en plaat bedraagt met headshell waterpas net iets meer dan 5mm. En als ik dan het inveren van de naald meeneem, kom ik uit op 4mm qua maat van de spacer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted 19 maart 2022 Report Share Posted 19 maart 2022 On 26-2-2022 at 18:51, Vinyl_Fuchs said: Een enigzins luxe-probleem. Ik ben aan het overwegen om een nieuwe phonotrap te kopen, maar naarmate ik daarover internet op het internet naspeur, wordt mijn smaak alsmaar duurder. Bekend probleem bij mij. Eigenlijk ben ik best tevreden over mijn vintage Denon Sl 7d (budget, maar werkend en in nette staat) Even ter verduidelijking: zit momenteel een Denon DL A100 mc element in en ik gebruik momenteel een "budget" NAD PP2. Overpeinzingen: * Pro-ject DS2 Tube box met/ zonder Accubox S2 vs * Pro-ject Phono box RS2 met/zonder Power box RS Phono vs * EAT E-Glo petit met/ zonder SBooster voeding vs * Icon Audio PS1 MK2 vs * Hagerman Labs Trumpet MC vs * Phonodude MK3 Belangrijk buiten verbetering geluid: flexibiliteit qua instellingen, passend bij mijn overige apparatuur. Maar dan zit ik dus al snel op 699 tot in het uiterste geval 1800 euro. En dat voor een draaitafel van destijds €275 met mc-element van €300 Indien ik eens gek zou doen, is mijn wens een andere platenspeler: Notingham Analogue Hyperspace, EAT forte S, Acoustic Solid Wood Black/ Green Wonder (deze valt een beetje qua kleur uit de toon, maar wel eye-candy), etc. Maar dan zit ik al snel boven de €4000. En dat vind ik van den zotte m.b.t. budget. Bovendien ben ik bang dat mijn Atacama Equinox glasplaat bezwijkt onder zoveel gewicht. Vind helaas geen info m.b.t. diens draagvermogen Maar ik zit nu te denken aan een Clearaudio Concept Active MC. Ofschoon ik niet persé een andere draaitafel wil. De verstandige ik zou "gewoon" voor een Pro-ject DS2 gaan met misschien in de toekomst een andere voeding. Kan ik bovendien het geld sparen en er verstandigere dingen mee doen. Wat zouden/ kunnen jullie mij aanbevelen? Of je er verstandig aan doet om de draaitafel te vervangen op dit moment.......Zou beslist eerst de phono stage upgraden. Dit hoeft niet heel veel te kosten en een NAD PP2 overtref je al heel makkelijk. Zelf ben ik beslist niet gecharmeerd van Pro-Ject, maar je zou natuurlijk eens naar de plaatselijke audiotoko kunnen gaan met jouw draaitafel en daar iets uitproberen en luisteren. Misschien is dit merk wel jouw kopje thee. In de afgelopen 12 jaartjes aardig wat phono versterkers gehoord in diverse prijsklassen. Voor mij sprongen de volgende er uit, zowel qua geluid als ook in verhouding tot de centjes: -Musical Fidelity V90 LPS -Schiit Mani -Arcam Rphono Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 maart 2022 Author Report Share Posted 19 maart 2022 52 minutes ago, Francois said: Of je er verstandig aan doet om de draaitafel te vervangen op dit moment.......Zou beslist eerst de phono stage upgraden. Dit hoeft niet heel veel te kosten en een NAD PP2 overtref je al heel makkelijk. Zelf ben ik beslist niet gecharmeerd van Pro-Ject, maar je zou natuurlijk eens naar de plaatselijke audiotoko kunnen gaan met jouw draaitafel en daar iets uitproberen en luisteren. Misschien is dit merk wel jouw kopje thee. In de afgelopen 12 jaartjes aardig wat phono versterkers gehoord in diverse prijsklassen. Voor mij sprongen de volgende er uit, zowel qua geluid als ook in verhouding tot de centjes: -Musical Fidelity V90 LPS -Schiit Mani -Arcam Rphono Done. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 maart 2022 Report Share Posted 19 maart 2022 2 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Done. Wat is het geworden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 maart 2022 Author Report Share Posted 19 maart 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 maart 2022 Report Share Posted 19 maart 2022 Geld bespaard en niets gekocht?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 19 maart 2022 Author Report Share Posted 19 maart 2022 2 minutes ago, kappa7 said: Geld bespaard en niets gekocht?? Kijk maar bij mijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 maart 2022 Report Share Posted 19 maart 2022 ik zie geen foto's daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 20 maart 2022 Report Share Posted 20 maart 2022 20 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Kijk maar bij mijn set. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet. Ra Ra, wat is het? Ik heb gekeken. En nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 20 maart 2022 Report Share Posted 20 maart 2022 ASR Phonostage ! Erg mooi toestel ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts