Tubejack Posted 6 maart 2022 Report Share Posted 6 maart 2022 Het filmpje is interessant om te zien. Gelukkig zijn er meer landen die nog/weer buizen produceren https://hackaday.com/2020/08/06/just-who-makes-tubes-these-days/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2022 Author Report Share Posted 6 maart 2022 (edited) Wat een ongelooflijke ellende Jack. Heeft zo’n bedrijf de zaak net op orde en dan krijg je dit. En wat te denken van de werknemers. Had jij nog suggesties voor die 6fq7 vervanger. Edited 6 maart 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 maart 2022 Report Share Posted 6 maart 2022 2 hours ago, carl said: Ik heb net bij Tone Factory 4 Tungsol 6550 eindbuizen besteld (op zich zijn mijn KT 120 nog goed, maar je weet inderdaad niet wat die boycot gaat betekenen) Verder ben ik mijn buizen aan het uitmesten en ga Tone Factory vragen van de 7 KT 120 zo mogelijk 4 te matchen. Als dat die KT120 zijn die ik ook hier even heb gehad, dan weet je dat er 1 niet zo goed was. Die had ik ook gemerkt voor je. Tone Factory matched altijd hun buizen als je ze per paar of per 4 besteld, naar mijn weten. Dat hebben ze toen ook met mijn 4 stuks Tungsol KT150 en met het paartje Tungsol 6SN7GTB gedaan. Maar voor je eigen zekerheid kun je het even nachecken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 maart 2022 Report Share Posted 6 maart 2022 1 hour ago, carl said: Wat een ongelooflijke ellende Jack. Heeft zo’n bedrijf de zaak net op orde en dan krijg je dit. En wat te denken van de werknemers. Had jij nog suggesties voor die 6fq7 vervanger. Voor de 6fq7 heb ik geen vervanger. Ik heb net een bergje niet Russische buizen besteld, genoeg voor de komende jaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 maart 2022 Author Report Share Posted 6 maart 2022 1 hour ago, audiofreak said: Als dat die KT120 zijn die ik ook hier even heb gehad, dan weet je dat er 1 niet zo goed was. Die had ik ook gemerkt voor je. Gelijk weggegooid Onno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 maart 2022 Author Report Share Posted 7 maart 2022 Ik heb de Sylvania gevonden en kan kiezen tussen “paar” of “symmetrisch” . Wat is aan te bevelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 maart 2022 Report Share Posted 7 maart 2022 Linkje misschien van die Sylvania's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 7 maart 2022 Report Share Posted 7 maart 2022 5 hours ago, carl said: Ik heb de Sylvania gevonden en kan kiezen tussen “paar” of “symmetrisch” . Wat is aan te bevelen? Als je een paar doet zijn ze vaak ook symmetrisch. Een aantal buizen zijn triodes hetgeen betekent dat een buis twee helften heeft. Symmetrisch betekent dat beide helften binnen een marge hetzelfde meten. Het liefst heb je buizen in paartjes en symmetrisch. Tenminste zo bestel ik ze altijd. Anders even contact leggen met de verkoper hierover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 maart 2022 Report Share Posted 7 maart 2022 5 hours ago, carl said: Ik heb de Sylvania gevonden en kan kiezen tussen “paar” of “symmetrisch” . Wat is aan te bevelen? Gepaard en beide buis helften symmetrisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 maart 2022 Author Report Share Posted 7 maart 2022 Ik leer nog steeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 maart 2022 Author Report Share Posted 7 maart 2022 (edited) 3 hours ago, audiofreak said: Linkje misschien van die Sylvania's? https://www.tubeampdoctor.com/sylvania-6cg7/6fq7-nos/nib-usa?number=S6CG7-SYL Volgens mij kan je niet beiden opties kiezen. Edited 7 maart 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 maart 2022 Report Share Posted 7 maart 2022 @carl je kan ze mailen en dan vragen om men beiden kan doen, dus paren en symmetrisch. Kan dat niet, dan zou ik voor "paren' kiezen. Mits je natuurlijk 2 stuks nodig hebt in je versterker. Hier kan je mailen : https://www.tubeampdoctor.com/kontakt-shop/verkauf/auftragsabwicklung Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 maart 2022 Author Report Share Posted 8 maart 2022 Ga ik doen Onno. Inderdaad voor linker en rechter kanaal heb ik deze buis nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts