Muggie Posted 3 maart 2022 Report Share Posted 3 maart 2022 Iemand die echt een wall of sound wil en nu met goedkope goed klinkers zit. Wat moet je adviseren? De mede klinkers zijn niet van toepassing. Ben zelf Sansui fan geworden en zelfs meer Kenwood hoe dieper je de jaren ingaat. Na dat ben ik meer buizen ingegaan. Heb vandaag de trein genomen om een 33kg transformator te kopen. https://www.google.com/search?q=rft+trenn+stelltrafo+lts+006&client=firefox-b-d&sxsrf=APq-WBtthpplMqxG6v7-N2TEfMfVlZQXkQ%3A1646329595722&ei=-_4gYojWK4X6kgWFrJ34Ag&oq=rft&gs_lcp=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&sclient=gws-wiz Mijn vraag is? Wat is de beste starter set voor een ongekleurde vriendin? Mijn kleur is buizen maar waar moet je mee starten op budget? Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 Ik zeg Sonos/ Heos of iets soortgelijks. Lekker onbekommerd genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 maart 2022 Report Share Posted 4 maart 2022 Buizen hebben vaak weinig vermogen. Dat betekend dus luidsprekers met een hoog rendement. En dan moet je heel erg opletten of je koopt een kleurdoos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 maart 2022 Report Share Posted 6 maart 2022 Als starter zou ik zo iets aanbevelen. https://www.hifiklubben.nl/lyngdorf-tdai-1120-muzieksysteem-met-bluetooth/lyngtdai1120bk/ Bron versterking en roomcorrectie in een apparaat. Met ook een HDMI ingang zo dat ook de tv kan worden aangesloten. Door als extra gebruik de maken van de sub kan je ook met dit kastje een behoorlijk volume neer zetten. Gaat het alleen maar om max vermogen dan een PA versterker gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 maart 2022 Report Share Posted 6 maart 2022 (edited) 42 minutes ago, kappa7 said: Met ook een HDMI ingang De lyngdorf is misschien een beetje over de top, maar voor een redelijk bedrag heb je een AudioVideoReceiver van Onkyo, Yamaha, Denon etc. Hebben veel ingangen en uitgangen. Hoewel ze voor homecinema bedoeld zijn doen ze het prima in stereo en je kunt al die versterkers in zo'n ding voor bi-ampen gebruiken. Er zijn er zelfs die nog een phonoversterker aan boord hebben. Ook een hele trits aan streamingdiensten wordt ondersteund. Het trieste is dat bijna niets leverbaar is. Edited 6 maart 2022 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 maart 2022 Report Share Posted 6 maart 2022 Ja en nee, de streamer software van de lyngdorf is wel iets anders dan de interface die ik hier op mn Onkyo receiver heb, je hebt hier gewoon een compleet systeem staan wat goed bruikbaar is. Ook de DSP gaat heel veel verder dan de genoemde merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts