thingman Posted 16 december Report Share Posted 16 december Nou, daar kunnen we t mee doen. Een uitbrander, een paar vage "beschuldigingen" (discussies op vierk.mm) en weg zijn we weer. Altijd fijn, die verhelderende bijdragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 16 december Report Share Posted 16 december 1 hour ago, dozo said: On 13-12-2024 at 18:49, Roots said: Wrijf het er nog maar eens in...Als we van jou postings een forum moeten hebben zijn we iig snel klaar. Weet je, "vroeger" op het oude forum heb ik veel gepost. En ja Kraus is ook wel eens bij mij op bezoek geweest, evenals Ruud. Veel respect voor mede forum leden. Tegenwoordig? 1 bende van betweters met oeverloos gezwam.( op een paar oudgedienden na die ook minder en minder posten). Eindeloze discussies op, inderdaad, een vierkante mm om je gelijk maar te halen. Kan het alleen maar met Kraus eens zijn. af en toe eens lezen of er wat nieuws staat is mooi genoeg. Zo, en nu weer een maandje niks. Hoi Dozo, Wat wens je hier te vinden inhoudelijk? Kun jij bijdragen aan wat je hier mist? Ik denk dat als je positief informatie toevoegt je juist een aanwinst bent en vanzelf ook positieve respons krijgt. En helaas vliegt, of vliegen erbij tijd en wijle best wel eens mensen uit de bocht, toch zijn mensen ook in staat excuses te maken, het gaat om beleefd met elkaar om gaan, bericht na bericht. Gaat het je voldoening geven om dit forum maand na maand onder het tapijt te vegen?, het lijkt me daarentegen leuker als je iedere maand vertelt wat je op audiogebied bezig gehouden en verrijkt heeft. Naar wat voor muziekstijlen luister jij? En hoe ziet jouw installatie er vandaag de dag uit?, en hoe ben je daarzo op uitgekomen? Ik hoor graag van je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 december Report Share Posted 16 december Heeft dit met gekleurde LP's te maken?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aurelius70 Posted 16 december Report Share Posted 16 december Ik heb een aantal gekleurde Plaaten in de collectie. Ze zijn van wisselende kwaliteit. Ik laat ze daarom ook niet staan. Als er wel een tik in zit,dan is die tik Voor mij hinderlijk als het daar maar blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buizerd Posted 16 december Report Share Posted 16 december Ik heb een aantal Japanse Red Wax persingen uit de jaren 60, die klinken heel mooi na ultrasoon gereinigd te zijn. Ze zijn transparant rood gekleurd maar verschillen met de gemiddelde hedendaagse gekleurde vinyl(her)uitgaves in het feit dat het eerste persingen zijn. Die eerste Red Wax oplage waren "prestige" persingen voorafgaand aan de algemene "consumenten" persingen, gemaakt van een speciale matrijs voor een kleine serie om de geluidskwaliteit zo hoog mogelijk te houden. Ik heb ook een witte DGG persing van Trevor Horn, best leuk om te zien, maar wat is de meerwaarde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 december Report Share Posted 16 december On 27-4-2022 at 14:50, Seed7 said: Om zwarte platen te maken wordt koolstof, grafietpoeder gebruikt. Dat kan tot extreem fijne deeltjes vermalen worden. Bovendien heeft grafiet een smerende werking. Met name dat laatste hebben de andere pigmenten niet en daar zit de winst. IK heb een groene Hotel California en heb ook altijd daarom het idee gehad dat zwart beter is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 16 december Report Share Posted 16 december Ik heb ook het idee dat gekleurd vinyl sneller statisch wordt en tikt. Ook als je het meermaals wast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts