Jump to content

Welk element voor Thorens TD 150

wab
 Share

Recommended Posts

Ik kan binnenkort een oude (1971) Thorens TD 150 overnemen voor weinig. Na een uurtje lezen op internet ben ik er achter gekomen dat het een goed loopwerk is maar dat de arm niet erg goed is. Volgens sommigen is de combinatie ook nogal kieskeurig wat betreft element.

Heeft iemand tips voor een leuk elementje wat op deze speler goed tot zijn recht zou komen? Ik wil ongeveer EURO 70,- uitgeven aan het element, of verdient de Thorens meer (of minder)?

Alvast bedankt!

Dit loopwerk kan absoluut meer verdragen wat betreft element, je zou bijv. kunnen denken aan een high output MC van Ortofon, Benz Micro of Goldring..........

Groet Jitze

Die arm wil ik later misschien nog wel een keer vervangen, maar voorlopig blijft de Thorens arm.

Maar goed, dit schiet natuurlijk niet op zo. Weet iemand een zaak in Arnhem/nijmegen of binnen een uur daarvan met de trein waar ze veel kennis van platenspelers hebben en een aantal elementen op voorraad?

Het heeft naar mijn mening geen zin om uit te kijken naar een element van 70 euro. Ga voor een iets hogere prijsklasse. Rond 300 gulden vindt je leuke elementen bij Rega of bij clearaudio. Die klinken tenminste muzikaal.