carl Posted 9 juli 2022 Report Share Posted 9 juli 2022 Weet iemand hoe zo’n klein stekkertje voor een hoofdtelefoon heet. Het moet passen op een I pad e.d. Mijn zoon vroeg me die op zijn Sennheiser te solderen. Dat kan ik nog wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 juli 2022 Report Share Posted 9 juli 2022 3,5 mm jack ? https://www.kabelshop.nl/Nedis-3-5-mm-jack-plug-Nedis-Stereo-Verguld-Mannelijk-CAVC22900BKG-i15049-t9793.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 9 juli 2022 Report Share Posted 9 juli 2022 Er zijn er zelfs die nog optisch zijn ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2022 Author Report Share Posted 9 juli 2022 Ik ga eens even meten Roots, maar ik denk dat je gelijk hebt - bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 9 juli 2022 Report Share Posted 9 juli 2022 Weet je zeker dat de iPad een 3,5mm jack heeft? Waarschijnlijk zit er aan de sennheiser een 6.5 mm jack? Ik zou de voorkeur geven aan een verloopsnoertje. Daarvan zijn er vele te koop via amazon.de. Het is aan te bevelenje even heel goed te orienteren want wat de hoofdtelefoonaansluitingen betreft is de boel volop in beweging en zijn er naast de oude 3,5 en 6,5mm jacks tegenwoordig 2,5 en 4,4mm aansluitingen waarbij het mogelijk is om een geschikte hoofdtelefoon gebalanceerd aan te sluiten via mini-xlr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2022 Author Report Share Posted 9 juli 2022 Het is een vrij goedkope Senheiser van onder de 100 euro Kraus en misschien wel meer dan 10 jaar oud. Bij het stekkertje is de draad beschadigd en daardoor stoort hij. Mijn zoon heeft er erg veel plezier van. Makkelijk om een nieuw stekkertje erop te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 juli 2022 Report Share Posted 17 juli 2022 10 jaar geleden kon je voor 100 euro nog best een knappe Sennheiser kopen (HD424 ofzo). De laatste jaren zijn de prijzen onderhevig aan de gekte van de markt (een positieve prijselasticiteit). Wat je op een iPad nodig hebt weet ik niet, lees iets over een dongle https://thegadgetbuyer.com/where-do-i-plug-in-headphones-on-my-ipad/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juli 2022 Author Report Share Posted 17 juli 2022 Ik heb er inmiddels eentje en als de kleinkinderen weg zijn zal ik die solderen. En inderdaad die simpele Senheisers waren erg goed. Ik gebruik er een bij kijken van films op de I pad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 mei 2023 Report Share Posted 3 mei 2023 Wauw een reactie 9 maanden later. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 3 mei 2023 Report Share Posted 3 mei 2023 Beter laat dan ooit, Kappa. Heb zelf een AKG koptelefoon met beide stekkers en 3 en 6 meter kabel. Alleen draadloos is nog flexibeler in gebruik. Toegegeven ik gebruik hem/ haar hoogst zelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 3 mei 2023 Report Share Posted 3 mei 2023 Ja ja onderschat Carl zijn soldeer skills niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 mei 2023 Report Share Posted 3 mei 2023 Dat doe ik zeker niet, gaat vast goed komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts