Jump to content

De Fraser 3024 ionisator

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Wellicht werkt het goed ,maar ik koop voor dat geld liever vinyl.
Buiten dat heb ik een flesje am record cleaner waar ik tevreden mee ben, mocht ik daar last van hebben.

Edited by Beheer
Spaties opgeschoond

maar voor veel vinylliefhebbers een nog wel behapbaar niet onoverkomelijk bedrag van een kleine €600,00

Wat is "veel", wat is "behapbaar", wat is "niet onoverkomelijk"? Wat een rare manier om te zeggen dat het domweg een duur ding is.

Jaren geleden heb ik eens van dat schuim waar ze electro-onderdelen op prikken als mat gebruikt. Dat ging prima, was dan ook niet zo'n "plastic" draaitafel maar gewoon van metaal (zamac plateau en een met aarde verbonden lager).

Vroeger, voor de tijd van vloerverwarming, had je zo'n langwerpig pottenbakkersding aan je cv radiator hangen om de lucht te bevochtigen. Misschien iets voor die specifieke winterdagen dat het knettert?

Op zich werkt ionistatie uitstekend. Ik heb jaren in een bedrijf gewerkt waar kunststoffolie geproduceerd werd. "Ontladingsstaven" en goede aarding waren standaard. Een rol folie van 1.6 x 2500m is een hele grote condensator (tussen de folie zat ook nog een laag papier gewikkeld). Die wil je niet opgeladen hebben.

2 hours ago, Seed7 said:

…. en een met aarde verbonden lager).

En daar zit volgens mij de crux Seed. Sinds ik het chassis aard nooit meer een probleem gehad.

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Produceren die dingen Ozon..? Dat lijkt me in een huiskamer niet gezond.

Ja. Daarom moet je ze in kleine ruimten af en toe een tijdje uit laten staan. Hoeveel ozon het produceert is niet zo snel te vinden. Ik verwacht minder dan op de "bleek" bij een zomerse dag.

34 minutes ago, Seed7 said:

Ja. Daarom moet je ze in kleine ruimten af en toe een tijdje uit laten staan. Hoeveel ozon het produceert is niet zo snel te vinden. Ik verwacht minder dan op de "bleek" bij een zomerse dag.

Ik weet dat dit voor industriële versie best veel is, en een afzuiging noodzakelijk.

28 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik weet dat dit voor industriële versie best veel is, en een afzuiging noodzakelijk.

Ah, ik dacht dat je op het ding van @Sodejuu doelde. Die is voor huiskamergebruik.

Die industriele in het artikel weet ik niet. In ieder geval niet iets om zomaar te plaatsen, zonder dit uit te zoeken.

18 hours ago, kappa7 said:

Euu nee in het geval van dubbel geïsoleerd mag dat niet eens.

Kijk maar eens naar de snoeren, hoeveel apparaten heb je waar randaarde opzit?

Dat zijn er niet heel veel.

Ehhh een versterker,  phono-versterker, draaitafel, FM tuner, DAB tuner een CD-loopwerk. Maar die zijn dan niet dubbel geïsoleerd dat mag inderdaad niet.   Ik heb niet gekeken of bij elk apparaat de aarde ook verbonden is. Maar bij een stuk of 3 zeker wel .

Edited by Tubejack

8 hours ago, Tubejack said:

Ehhh een versterker,  phono-versterker, draaitafel, FM tuner, DAB tuner een CD-loopwerk. Maar die zijn dan niet dubbel geïsoleerd dat mag inderdaad niet.   Ik heb niet gekeken of bij elk apparaat de aarde ook verbonden is. Maar bij een stuk of 3 zeker wel .

Mijn Oracle heeft zelfs een apart schroefje op het chassis om te aarden. De arm is natuurlijk apart geaard.