carl Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Zeker leuk om te lezen https://www.stereophile.com/content/analog-corner-267-reed-muse-3c-turntable-reed-3p-tonearm Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Heb je hem al besteld Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Wanneer je een dergelijk machine nodig hebt om muziek af te spelen, ben ik blij dat ik van het analoge ben afgestapt. Bovendien blijven krassen krassen en slechte persingen slechte persingen. Die dan bovendien weer veel te duur worden verkocht. Hype... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juli 2022 Author Report Share Posted 14 juli 2022 Marco heeft hem wel eens een keer gedemonstreerd na een demo van een Garrard. Vond hem toen wel erg goed klinken hoor. Leuke dingen zijn trouwens altijd duur of juist heel goedkoop In die zin heb ik mijn vrouw wel erg goedkoop “verworven” oeioei oppassen ze zit tegenover me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 (edited) 20.000 voor (alleen) een draaitafel en arm is wel serieus geld. Het kan echt wel goed klinken met (veel) minder. Persoonlijk zou ik niet zonder analoog kunnen, ondanks soms een tikkie. Ik geloof heilig in de kwaliteit van analoog. En waarom? Omdat mijn oren me dat vertellen en ik luister niet met een oscilloscope. Overigens staat er op het wereldwijde web een heel uitgebreid verslag over een muzikant die meewerkt aan een experiment en wiens muziek men in de studio digitaal én analoog opneemt. Vervolgens vergelijkt men de vinyl lacquer met het digitale. Edited 14 juli 2022 by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 58 minutes ago, Mediator said: 20.000 voor (alleen) een draaitafel en arm is wel serieus geld. Het kan echt wel goed klinken met (veel) minder. Persoonlijk zou ik niet zonder analoog kunnen, ondanks soms een tikkie. Ik geloof heilig in de kwaliteit van analoog. En waarom? Omdat mijn oren me dat vertellen en ik luister niet met een oscilloscope. Overigens staat er op het wereldwijde web een heel uitgebreid verslag over een muzikant die meewerkt aan een experiment en wiens muziek men in de studio digitaal én analoog opneemt. Vervolgens vergelijkt men de vinyl lacquer met het digitale. Ik heb heb een Reed draaitafel gehoord op de X-Fi in 2015. Wel met een andere arm, type weet ik niet. Het was een fantastische demo van A10. Platen draaien doe ik omdat ik het leuk vind en omdat het rust brengt. Je bent eerder geneigd de hele kant af te spelen. Niet alleen vanwege de kwaliteit. Daar is mijn set-up nog te bescheiden voor. Maar ik weet dat het kan. CD's draai ik omdat Qobuz niet alles heeft en omdat ik de CD soms beter vind klinken dan Qobuz, via dezelfde dac. Een oscilloscope is een handig meet apparaat waar je o.a. pick-up elementen mee kun afregelen. Verder kun je zo'n digitaal/analoog testje zelf thuis doen. Ik hoor soms nauwelijks verschil tussen die twee. Zo vloeiend kan digitaal ook klinken. Geen enkel probleem. Horen doe je met je oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 4 hours ago, Hans van Liempd said: Wanneer je een dergelijk machine nodig hebt om muziek af te spelen, ben ik blij dat ik van het analoge ben afgestapt. Bovendien blijven krassen krassen en slechte persingen slechte persingen. Die dan bovendien weer veel te duur worden verkocht. Hype... Ach, ook op CD heb je slechte opname's waar soms veel geld voor wordt gevraagd. Ik vind dit eigenlijk geen argument. Of ben je van de "download" en streaming? Daar heb ik weer weinig mee. Geef me dan maar een mooie draaitafel en dat "tikje" neem ik wel voor lief. Nog mooier klinkt trouwens tape. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 1 hour ago, Tubejack said: Ik heb heb een Reed draaitafel gehoord op de X-Fi in 2015. Wel met een andere arm, type weet ik niet. Het was een fantastische demo van A10. Platen draaien doe ik omdat ik het leuk vind en omdat het rust brengt. Je bent eerder geneigd de hele kant af te spelen. Niet alleen vanwege de kwaliteit. Daar is mijn set-up nog te bescheiden voor. Maar ik weet dat het kan. CD's draai ik omdat Qobuz niet alles heeft en omdat ik de CD soms beter vind klinken dan Qobuz, via dezelfde dac. Een oscilloscope is een handig meet apparaat waar je o.a. pick-up elementen mee kun afregelen. Verder kun je zo'n digitaal/analoog testje zelf thuis doen. Ik hoor soms nauwelijks verschil tussen die twee. Zo vloeiend kan digitaal ook klinken. Geen enkel probleem. Horen doe je met je oren. Ik zal die test eens proberen op te zoeken. Het was heel uitgebreid. Moraal van het verhaal was dat een vinyl lacquer een enorm potentieel blootlegt van analoog. Het verschil was gewoonweg groot. Thuis testen kan, maar ben je gebonden aan de opname en is onduidelijk naar wat je zit te luisteren. Dat heeft men in die test omzeilt door zelf de opname te maken en die te vergelijken. De hele opzet was gedegen en goed doordacht. Maar goed dit wisten wij toch al op dit forum. Al in de jaren vijftig van de vorige eeuw kon men goede opnames maken en had men goede apparatuur waar ook de huidige veeleisende audiofiel genoeg aan zou hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 (edited) Ik heb die test gelezen, was er ook niet een filmpje bij? Mooi hoor, maar wat heb ik er aan?, als ik dergelijke media niet kan kopen? Thuis ben je afhankelijk van vinyl, cd of streaming. Dáármee testen, lijkt me veel zinniger. Test b.v. tussen die Reed en digitaal met Mola Mola. Dat is digitaal momenteel wel zo'n beetje top. Twee in sommige moderne apparatuur zit techniek van de jaren 30...40. Edited 14 juli 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juli 2022 Author Report Share Posted 14 juli 2022 (edited) 6 hours ago, pjotr27 said: Heb je hem al besteld Carl? Ik zei, leuk om te lezen Pjotr Overigens als ik naar de prijzen kijk tegenwoordig vind ik het nog wel meevallen. Roger zegt dat de arm erg mooi is. Edited 14 juli 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Voor 4300,- mag ik hopen dat die arm mooi is. Wel leuk dat je bij Reed vrij veel keuze hebt in afwerking enzo van de arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Het is ook wel een beetje onzinnig toch om zoiets te kopen..Je bent dan voor een 40K klaar met arm en element, en dan heb je alleen nog maar een draaitafel. Je bent dan verplicht muziek van voor 1980 te draaien omdat dat wel analoog opgenomen is. En dan van de 100LP's die je hebt klinken er 3 fantastisch...Alhoewel het niet jou muziek smaak is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Wat een onzin allemaal weer hier. Veel afgunst en jaloezie als ik dit allemaal zo lees. Alleen vanwege de prijs van het apparaat wordt er een menig gevormd die nergens op gestoeld is. Soms moet je gewoon denken dat als je het niet kunt of wilt betalen het geen product voor jou is. Toevallig heb ik die tafel wel an een aantal keer kunnen beluisteren en is eigenlijk niets mis mee. Ja kost wat maar dan heb je ook wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 (edited) 2 hours ago, Tubejack said: Ik heb die test gelezen, was er ook niet een filmpje bij? Mooi hoor, maar wat heb ik er aan?, als ik dergelijke media niet kan kopen? Thuis ben je afhankelijk van vinyl, cd of streaming. Dáármee testen, lijkt me veel zinniger. Test b.v. tussen die Reed en digitaal met Mola Mola. Dat is digitaal momenteel wel zo'n beetje top. Twee in sommige moderne apparatuur zit techniek van de jaren 30...40. Er waren meerdere filmpjes bij zover ik me herinner, van de opnames in de studio alsook van het beluisteren van digitaal vs analoog. Digitaal werd daar gedaan met de streamer van Grimm Audio. Toch wel één van de beste van dit moment. Nee je kan geen lacquer afspelen thuis maar het geeft wel een vrij zuiver beeld van beide media vanuit eenzelfde oorsprong. En ja gelukkig verstaan sommige fabrikanten nog de kunst van goede ontwerpen. Hoeft niet altijd de wereld te kosten. Volgens mij kost die Reed geen 40k Roots. Zelfs niet met arm en element. Maar goed sommigen kopen een Porsche of een Breitling. Als het je hobby is en je hebt het geld wat let iemand dan. Zover ik weet werden in de hele jaren tachtig nog analoge opnames gemaakt. Ik heb geen plaat die ik niet draai vanwege slechte klank. Sterker nog ik draai alles. Edited 14 juli 2022 by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 10 minutes ago, kappa7 said: Wat een onzin allemaal weer hier. Veel afgunst en jaloezie als ik dit allemaal zo lees. Alleen vanwege de prijs van het apparaat wordt er een menig gevormd die nergens op gestoeld is. Soms moet je gewoon denken dat als je het niet kunt of wilt betalen het geen product voor jou is. Toevallig heb ik die tafel wel an een aantal keer kunnen beluisteren en is eigenlijk niets mis mee. Ja kost wat maar dan heb je ook wat. Nou zeg...Toevallig kan ik het wel betalen maar wil ik het niet. En dat het prima klinkt met de juiste draaischijven geloof ik best...Dat zei ik toch al Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 (edited) 12 minutes ago, Mediator said: Er waren meerdere filmpjes bij zover ik me herinner, van de opnames in de studio alsook van het beluisteren van digitaal vs analoog. Digitaal werd daar gedaan met de streamer van Grimm Audio. Toch wel één van de beste van dit moment. Nee je kan geen lacquer afspelen thuis maar het geeft wel een vrij zuiver beeld van beide media vanuit eenzelfde oorsprong. En ja gelukkig verstaan sommige fabrikanten nog de kunst van goede ontwerpen. Hoeft niet altijd de wereld te kosten. Volgens mij kost die Reed geen 40k Roots. Zelfs niet met arm en element. Maar goed sommigen kopen een Porsche of een Breitling. Als het je hobby is en je hebt het geld wat let iemand dan. Zover ik weet werden in de hele jaren tachtig nog analoge opnames gemaakt. Ik heb geen plaat die ik niet draai vanwege slechte klank. Sterker nog ik draai alles. Zo een vergelijk van analoog en digitale opname is natuurlijk al niet correct. Je opname medium is al anders (is ook het vergelijk) maar ook de achterliggende bewerkingen zijn anders. De mix en het maken van de master kan al nooit het zelfde zijn dus waar luister je naar?? Edited 14 juli 2022 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 1 minute ago, Roots said: Nou zeg...Toevallig kan ik het wel betalen maar wil ik het niet. En dat het prima klinkt met de juiste draaischijven geloof ik best...Dat zei ik toch al Zo als ik al aangaf dan is het geen product voor jou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Ad/Da converter. 2 minutes ago, kappa7 said: Zo een vergelijk van analoog en digitale opname is natuurlijk al niet correct. Je opname medium is al anders (is ook het vergelijk) maar ook de achterliggende bewerkingen zijn anders. De mix en het maken van de master kan al nooit het zelfde zijn dus waar luister je naar?? AD/DA/AD converter, daar luister je naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Doe mij dan maar zo'n Mola Mola en lekker digitaal blijven tot het laatste moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 5 minutes ago, Roots said: Ad/Da converter. AD/DA/AD converter, daar luister je naar. Nope je luistert naar het volgende. Ruimte/ microfoon/ microfoonversterker/ ADC/ mengtafel/ opname medium/ Mix/ DAC wergaven Of naar Ruimte / Microfoon /microfoon versterker/ mengtafel / opname medium/ mix en weergave. Na de microfoonversterker gaat het al een totaal andere kant op en zijn er gewoon teveel variabelen om daar een eerlijk vergelijk op te kunnen doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Er zijn en blijven altijd variabelen Kappa7 maar met de manier waarop die test is vormgegeven gaat het verhaal over welk origineel is gebruikt in ieder geval de prullenbak in. En daar liep menig vergelijk wel eens op mank. En digitaal of analoog het maakt mij eigenlijk niet uit zolang het maar goed klinkt. Mijn voorkeur zal wel helder zijn denk ik. Maar ben je tevreden met wat anders? Niks mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juli 2022 Author Report Share Posted 14 juli 2022 (edited) 1 hour ago, kappa7 said: Toevallig heb ik die tafel wel an een aantal keer kunnen beluisteren en is eigenlijk niets mis mee. Ik vind hem wel tot het beste horen van wat ik heb gehoord George. Daarbij geeft hij nog wat ruimte voor experiment. Ik denk dat die met arm formeel iets van 25.000 kost. Met een leuk element en wat korting is die nog enigszins betaalbaar voor een echte liefhebber. Edited 14 juli 2022 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 46 minutes ago, Mediator said: Er zijn en blijven altijd variabelen Kappa7 maar met de manier waarop die test is vormgegeven gaat het verhaal over welk origineel is gebruikt in ieder geval de prullenbak in. En daar liep menig vergelijk wel eens op mank. En digitaal of analoog het maakt mij eigenlijk niet uit zolang het maar goed klinkt. Mijn voorkeur zal wel helder zijn denk ik. Maar ben je tevreden met wat anders? Niks mis mee. Belangrijk is dat je tevreden bent. Vaak is het vergelijk inderdaad ook meer een vergelijk in de manier zo als de bron gemasterd is als ook werkelijk een vergelijk tussen de opslag media. Beide kunnen gewoon goed klinken en de ene keer is de plaat beter gemasterd en de ander keer de CD of de download. Ik moet bekennen dat er aan de analoge master vaak meer aandacht wordt besteed en dat heeft ook wel met de beperkingen die die dit medium ook heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 Pfff wat een prijs, echt voor de liefhebber. Je mag er wel vanuit gaan dat het ding goed klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 14 juli 2022 Report Share Posted 14 juli 2022 42 minutes ago, carl said: Ik vind hem wel tot het beste horen van wat ik heb gehoord George. Daarbij geeft hij nog wat ruimte voor experiment. Ik denk dat die met arm formeel iets van 25.000 kost. Met een leuk element en wat korting is die nog enigszins betaalbaar voor een echte liefhebber. Lekker proberen dan Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts