Jump to content

Reed review

carl
 Share

Recommended Posts

Ik ben eigenlijk nog steeds verliefd op mijn Oracle Delphi Roots 😍  Heeft verder niets met financiĂ«n te maken. Ik heb eigenlijk een lichte voorkeur voor draaitafels met subchasis die simpel zijn opgebouwd. Hoewel mijn Linn Axis had ik eigenlijk niet moeten verkopen.

2 hours ago, Mediator said:

Er zijn en blijven altijd variabelen Kappa7 maar met de manier waarop die test is vormgegeven gaat het verhaal over welk origineel is gebruikt in ieder geval de prullenbak in. En daar liep menig vergelijk wel eens op mank. En digitaal of analoog het maakt mij eigenlijk niet uit zolang het maar goed klinkt. Mijn voorkeur zal wel helder zijn denk ik. Maar ben je tevreden met wat anders? Niks mis mee.  

Speciaal voor jou.

9 hours ago, carl said:

Ik ben eigenlijk nog steeds verliefd op mijn Oracle Delphi Roots 😍  Heeft verder niets met financiĂ«n te maken. Ik heb eigenlijk een lichte voorkeur voor draaitafels met subchasis die simpel zijn opgebouwd. Hoewel mijn Linn Axis had ik eigenlijk niet moeten verkopen.

Geef mij maar zo'n strakke Technics.  Die Reed is trouwens ook digitaal, super.  

15 hours ago, Tubejack said:

Speciaal voor jou.

Hoezo is deze speciaal voor mij? Ik ken deze gast wel van YouTube. Hij was eerst heel enthousiast over zijn set Klipsch Heresy. Nog nooit zoiets moois gehoord. Toen kreeg hij de La Scala onder handen en 
 dat was het mooiste dat hij ooit had meegemaakt. Toen kreeg hij een paar Oswald Mill Audio speakers en je raadt het al 
 het was het mooiste dat hij ooit had meegemaakt. Moet dus wel een beetje lachen om zijn eerste tip. Never look for perfection. Hij heeft kennelijk zelfkennis opgedaan met zijn speakers. Ik ben meer ‘fan’ van The Audiophiliac. Hij kan soms gepassioneerd vertellen en ik meen in ieder geval herkenning te hebben met wat hij zegt. 

Ik vond het filmpje wel passend, vanwege je hang naar analoge perfectie. 😉 Wat ik zelf maak, verkoop ik niet zo snel meer. Of hou Ă©Ă©n exemplaar voor me zelf. Af en toe zet ik het weer terug in het rek, dan blijkt soms dat het oude niet zo gek was. Steve van de The Audiophiliac  volg ik ook. 

Het is niet zo dat ik een speciale hang heb naar analoog of digitaal ook al komt dat misschien zo over. Het is meer dat ik de boel inricht en dan in al mijn sets tot de conclusie kom dat ik van analoog vaak meer geniet dan digitaal. Maar ook digitaal luister ik genoeg. Het is met name als je wat langer luistert dat dit soort voorkeur ontstaat. 

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Ikzelf hou van moderne electronisch muziek. Waarvan het meeste niet op vinyl is te krijgen. Dus analoog of digitaal is niet eens een keus.  Gelukkig klinkt mijn bescheiden digitale set-up, bovengemiddeld goed. Soms wordt maanden later alsnog een vinyl versie uitgebracht. De ene keer klinkt die beter, de andere keer niet.Â đŸ™‹â€â™‚ïžÂ Â Â Â 

Moderne elektronische muziek zoals? Je kan daar veel onder scharen. In ieder geval is nieuw vinyl erg duur. Ik ben momenteel mijn CD collectie aan het uitbreiden. Een soort Deja Vu zoals in begin jaren 90 met vinyl. In ieder geval leuker inkopen dan vinyl nu. Zie je wel ik ben toch ook van de enen en nullen. 

update: net weer 13 CD’s gescoord voor 5 tientjes. Zie dat maar eens met 13 LP’s te doen. 

Edited by Mediator

3 hours ago, Mediator said:

Het is gewoon leuk om mijn CD collectie nu uit te breiden. Het kost niet gelijk het einde van de wereld. Zag nu ook al platen voor 39 euro. Krijg toch wel de indruk dat er over de rug van de vinyl comeback verdient wordt

Zeker en sommige CD's klinken ook nog heel goed ook. Het maken van LP's kost ook weinig http://www.vinylpersen.nl/prijzen/.  Dus ja die indruk heb ik ook.

Leuke muziek Tubejack van Black and Jones. Zeker op zo’n zonnige dag dat je veel in de tuin bent. Krijg er haast een vakantie gevoel van. Een beetje vergelijkbare muziek draai ik soms wel. Dat is dan chillout lounge. Maar eigenlijk nooit over de set. Dat gaat dan over de Bluetooth speaker als ik in bad lig, in bed, of buiten. 

En euh ja als dat de afneemkosten van vinyl zijn voor zulke kleine oplagen dan blijft er wat aan de strijkstok kleven. Zeker bij de titels en dus oplagen die wij kopen.  

Edited by Mediator

Blank & Jones. De Relaxed Jazzed serie is leuk.  Album Relax Edition 11, daar zitten pareltjes bij, met een zeer hoge resolutie. Maar deze groep heeft meer mooie albums, al vind ik niet alles goed.   Wat vinyl betreft zelfs her uitgaves die m.i. in grote oplages gemaakt worden zijn niet goedkoop.

15 hours ago, Tubejack said:

Het maken van LP's kost ook weinig http://www.vinylpersen.nl/prijzen/.

LP: 2.38 per 1000

CD: 0.45 per 1000 voor de goedkoopste optie

CD: 1.16 per 1000 voor de duurste optie

Reken maar uit, als je gelijke marges voor LP en CD rekent en een CD zou 18.- kosten, wat betaal je dan voor een LP? Andersom is ook leuk. Als een LP 35.- kost, wat zou dan een cd moeten kosten?

En dan ga je er nog vanuit dat de logistieke kosten voor beiden gelijk zijn.

Edited by Seed7

Er komt nog wel aardig wat kosten bij. Alleen Buma Stemra vraagt al bijna 1,- per CD/ vinyl... Dan productiekosten, mastering, mooi doosje of hoesje. En dan gaat de winkelier /leverancier nog eens dik verdienen. Maar op zich is het een goedkoop medium om te maken... 

14 minutes ago, pjotr27 said:

Maar op zich is het een goedkoop medium om te maken...

De relatie pure fabricage kosten en prijs van het product is altijd een lastige. Ik heb veel in een fabricage omgeving gewerkt en weet wat het kost om iets te maken. Als je het product met prijs in de winkel ziet vraag je je af of er fantasie stickertjes uit de prijs-tang komen. Dan te bedenken dat in die pure fabricage kosten maar een procent of 3 tot 5 marge voor de fabrikant zit. Iedere cent dat het daar meer kost zie je veelvoudig terug in de consumentenprijs.

Een deel van de hoge winst is wel verklaarbaar. Als je een winkel op een A locatie hebt in een stad als Nijmegen betaal je 80/100 duizend euro huur. Bij een High End zaak heb je weer gekwalificeerd personeel nodig en verkoop je weinig artikelen. Zo heeft elke branche wel wat.

17 hours ago, Tubejack said:

Blank & Jones. De Relaxed Jazzed serie is leuk.  Album Relax Edition 11, daar zitten pareltjes bij, met een zeer hoge resolutie. Maar deze groep heeft meer mooie albums, al vind ik niet alles goed.   Wat vinyl betreft zelfs her uitgaves die m.i. in grote oplages gemaakt worden zijn niet goedkoop.

Waarschijnlijk de autocorrectie geweest van mijn iPhone. We hebben vandaag weer geluisterd en weer buiten. Heerlijke muziek om bij te relaxen. 

2 hours ago, Seed7 said:

Kale productiekosten van een VW Golf II waren DM 2500.-

Maar heeft iemand nu al het sommetje gemaakt?

Laten we eerst de belasting maar van de verkoopsprijs halen 😄

6 hours ago, pjotr27 said:

Er komt nog wel aardig wat kosten bij. Alleen Buma Stemra vraagt al bijna 1,- per CD/ vinyl... Dan productiekosten, mastering, mooi doosje of hoesje. En dan gaat de winkelier /leverancier nog eens dik verdienen. Maar op zich is het een goedkoop medium om te maken... 

Ach, CD's waren vanaf eind jaren 80 ook schreeuwend duur.   

3 hours ago, Seed7 said:

Kale productiekosten van een VW Golf II waren DM 2500.-

Maar heeft iemand nu al het sommetje gemaakt?

Dat is niet te maken, het hangt helemaal van oplage af, wat zijn de afspraken met de artiest. Waar wordt de cd geproduceerd....enzovoort