Emperor Posted 19 maart 2002 Report Share Posted 19 maart 2002 Ik ben van plan mijn Marantz CD10 in te ruilen tegen een nieuwe cd-speler. Dit omdat het apparaat de laatste jaren wat kuren begint de vertonen, en ik geen zin heb ieder (half) jaar een reparatie te laten uitvoeren. Wat de klank betreft ben ik erg tevreden over de Marantz. Mijn set bestaat verder uit de Camtech 8000 voor/eindversterkercombinatie en KEF 103/4 luidsprekers. Een behulpzame verkoper liet mij onlangs weten dat de Marantz CD14 in de prijsklasse tot zo'n 2500 euro het beste alternatief zou zijn. "Ik zou in deze prijsklasse geen betere speler kunnen bedenken..." Ik neem opmerkingen van dit kaliber doorgaans met een grote korrel zout. Uiteraard ga ik niet over een nacht ijs en zal ik de komende tijd enige cd-spelers (o.a. CD14) met elkaar gaan vergelijken. Enige hulp van het forum is hierbij van harte welkom. Welke speler zou ik volgens jullie ZEKER moeten beluisteren? Graag jullie mening/tips over de CD14 en andere spelers in de prijsklasse van pak hem beet 1750-2500 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 20 maart 2002 Report Share Posted 20 maart 2002 De Sonneteer Byron is een mooie speler die denk ik wel in dat budget past. Het is in ieder geval geen doorsnee speler. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick_V8 Posted 7 april 2002 Report Share Posted 7 april 2002 Hallo, Ik heb recentelijk wat rondgeshopt m.b.t. CD spelers. Heb zelf een CD16. Ik had Rotel, Marantz Meridian of Densen op het netvlies. Na verschillende teleurstellingen heb ik als 2e cd-speler (hobbykamer) een CD10 gekocht. Basbereik was iets minder t.o.v. de cd 16, voor het overige, identiek. Lezend welke kwaliteit je nu al hebt zou ik je willen aanraden te onderzoeken of je met de nieuwe upsampler van Musical Fidelity de 3-24 iets bereikt. Ik vermoed dat de klankkleur/plaatsing verbetert. In feite zijn de DAC's de enige items die echt verouderen. Een update met wat nieuwe sampling rates is misschien zo gek nog niet. Moraal van dit verhaal: Ik zou de CD10 echt laten maken. Gebouwd als een tank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kunany Posted 7 april 2002 Report Share Posted 7 april 2002 Beluister ook eens de TEAC VRDS-9 veel (Luister)plezier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted 8 april 2002 Author Report Share Posted 8 april 2002 Tot zover bedankt voor jullie reacties. Een tijdje geleden hield mijn Marantz CD10-speler er helemaal mee op. Dus werd de speler ter reparatie aangeboden bij de winkel waar ik hem 7 jaar geleden heb gekocht. Vorige week leerde een telefoontje van de technische dienst mij dat het Philips loopwerk vervangen dient te worden. Helaas zijn de benodigde onderdelen niet meer leverbaar (snik). Hoewel ik dus al enige tijd van plan ben een andere cd-speler aan te schaffen (zie ook mijn eerdere topic), was het uiteraard niet mijn bedoeling om zo van de Marantz af te komen. Er is natuurlijk meer dan Marantz (CD10), dit neemt niet weg dat ik behoorlijk aan het apparaat gehecht was (qua klank uitstekend huwelijk met mijn andere componenten). Heeft iemand ook dergelijke ervaringen met deze speler en/of kent iemand andere mogelijkheden (b.v. uitwisselbaar loopwerk) om de CD10 voorlopig weer aan de praat te krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts