Guest Willem ter Haar Posted 2 december 2000 Report Share Posted 2 december 2000 Ik ben reeds lange tijd in bezit van een standaard stereo-set maar mijn interesse voor buizenversterkers is gewekt. Ik vraag me af welke versterkers ik het beste kan gaan luisteren, en welke speakers daar het beste bij passen. totaal wil ik ongeveer 3 - 3,5 duizend besteden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 december 2000 Report Share Posted 2 december 2000 Beste Willem, Gewoon naar een Audio Speciaalzaak gaan en advies inwinnen. Versterkers Audion vanaf 2150,00 Unison-Research Zorg er wel voor dat het rendement van de luidsprekers hoog genoeg is toch minimaal 89 db Met Vriendelijke Groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 5 december 2000 Report Share Posted 5 december 2000 Hallo Willem, Voor ca. 3000,- een buizenversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Willem ter Haar Posted 10 december 2000 Report Share Posted 10 december 2000 Beste Haudio en Marcel, Ik was al bang dat het bedrag niet toereikend zou zijn voor een goede buizenversterker. (voor een beginner) Ik heb reeds een beetje rondgekeken op internet, maar ik moet nu zelf maar eens de verschillen gaan horen. Als een buizenversterker rond die prijsklasse een geluid laat horen welke niet met mijn smaak overeenstemt zal het waarschijnlijk een "gewone" versterker worden indien deze uiteraard wel aan mijn smaak voldoet. Bedankt voor het advies, Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mb Posted 10 december 2000 Report Share Posted 10 december 2000 hier reageren mensen op buizenversterkers en er worden merken genoemd, waar kun je wat globale info vinden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 december 2000 Report Share Posted 10 december 2000 Beste MB, http://www.hi-fidelity.co.uk/audion/index.htm www.analogueaudio.com/synthesis.htm www.analgueaudio.com/buizen.htm www.analogueaudio.com/unison-research www.unisonresearch.com Met Vriendelijke Groet, Haudio [Note: This message has been edited by HEAR] [Note: This message has been edited by HEAR] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts