kappa7 Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 Er werd ook zaterdag al wel veel door de demo's heen gesproken, Zo erg zelfs dat ik op een gegeven moment aan een par heren gevraagd heb of zij ook zo van de demo genoten. Helaas snapte ze de hint niet en heb ik daarna iets minder subtiel uitgelegd dat ze hun kop moesten houden en luisteren. Dat hielp wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 Ja irritant is dat. Gelukkig hebben sommige merken die een demo geven dat aardig onder controle. Door b.v. af te spreken dat er ná de demonstratie, ruimte is voor vragen etc is. Verder helpt een deurbeleid ook, dat je niet halverwege een demo kunt binnen stappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 55 minutes ago, Tubejack said: Ja irritant is dat. Gelukkig hebben sommige merken die een demo geven dat aardig onder controle. Door b.v. af te spreken dat er ná de demonstratie, ruimte is voor vragen etc is. Verder helpt een deurbeleid ook, dat je niet halverwege een demo kunt binnen stappen. Met dat binnenstappen tijdens een demo heb ik geen problemen. Zeker wanneer dat bescheiden gebeurt. Maar wél met 'n stel lui die op normaal volume door de muziek heen praten. Het is geen kroeg hé? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 (edited) 20 hours ago, audiofreak said: Het meest slechte geluid vond ik Steinway-Lyngdorf. Dat was geen geluid, maar een warboel van gerommel in lage tonen en plat klinkend middengebied en kunstmatig opgehoogd hoog. Dat grote geweld heb ik vandaag ook gehoord. Die enorme line Arrays. Wat een slechte weergave. Waar ik gisteren naar luisterde, was naar de kleinere luidsprekers aan de andere kant van de zaal. Deze dus: Edited 9 oktober 2022 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 Sommige demogevers hebben natuurlijk overwicht en maken heldere afspraken. Ikzelf vind het irritant, als ik wat demonstreer en mensen gaan naast me op de bank, op hun telefoon zitten te rommelen. Daar zeg ik van te voren wat van. Een beetje respect voor elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 (edited) 2 minutes ago, Hans van Liempd said: Dat grote geweld heb ik vandaag ook gehoord. Die enorme line Arrays. Wat een slechte weergave. Waar ik gisteren naar luisterde, was naar de kleinere luidsprekers aan de andere kant van de zaal. Gisteren stond de set net naast de toegangsdeur als je binnen kwam. Die set heb ik aangehoord. Die kleinere wel gezien, maar niet gehoord. Kon het niet opbrengen. Edited 9 oktober 2022 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 Just now, audiofreak said: Gisteren stond de set net naast de toegangsdeur als je binnen kwam. Die set heb ik aangehoord Er was aan beide kanten een toegangsdeur.. Maar hierboven heb ik een foto van de speakers, die ik met de toen gedraaide muziek best goed vond klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 (edited) Er werd ook met een Trafomatic Rhapsody 300B versterker gedemonstreerd. https://hifi.nl/artikel_pagina2/31580/Dag-Twee.html Edited 9 oktober 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 9 minutes ago, audiofreak said: Gisteren stond de set net naast de toegangsdeur als je binnen kwam. Die set heb ik aangehoord. Die kleinere wel gezien, maar niet gehoord. Kon het niet opbrengen. Dat geloof ik direct, ik was gisteren van de andere kant de ruimte in gegaan en had niet meteen in de gaten dat het Lingdorf was. Anders was ik er waarschijnlijk voorbij gelopen. Ik heb het in die ruimte nog nooit fatsoenlijk horen klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 (edited) De winnaar voor mij: VoXaTiv : 9.88, super demo met geweldige muziek keuze en voortreffelijke introductie/presentatie van de muziek. (Winner of the day) Edited 9 oktober 2022 by marcel535i Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 (edited) Ik ben twee keer in de kamer van Voxativ geweest. En twee keer was het laag overdreven veel en uit verhouding. En dat voor een bedrijf dat groot is geworden met speakers die juist heel weinig laag produceren. Verder klopt het wél, de man deed echt zijn best om een goede demo neer te zetten. En dat lukte ook nog. Alleen dat LAAG. Edited 9 oktober 2022 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 1 minute ago, Hans van Liempd said: Ik ben twee keer in de kamer van Voxativ geweest. En twee keer was het laag overdreven veel en uit verhouding. En dat voor een bedrijf dat groot is geworden met speakers die juist heel weinig laag produceren. +1 Had het zelfde daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelMR Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 10 minutes ago, kappa7 said: +1 Had het zelfde daar. 12 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik ben twee keer in de kamer van Voxativ geweest. En twee keer was het laag overdreven veel en uit verhouding. En dat voor een bedrijf dat groot is geworden met speakers die juist heel weinig laag produceren. Verder klopt het wél, de man deed echt zijn best om een goede demo neer te zetten. En dat lukte ook nog. Alleen dat LAAG. Ik zelf heb niet veel last gehad van het laag bij de tracks die ik gehoord heb maar dat kan inderdaad zeer irritant zijn. Ik had dat bij Goldmund (o.a. track van Billie Eilish) en een van de Audio Research demos, ik weet niet wat de lol is van een 16 Hz brom door de luidsprekers maar dat zal bij de dikdoenerij horen. Verder vond ik in tegenstelling tot anderen Dynadio wel heel goed voor de dag komen met Evoke 50 Speakers. ATC demo actief versus passief speaker was ook interessant en duidelijk in het (smaak) voordeel van de passieve speaker beetje hetzelfde gevoel van CD versus Vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 oktober 2022 Report Share Posted 9 oktober 2022 5 hours ago, Tubejack said: Er werd ook met een Trafomatic Rhapsody 300B versterker gedemonstreerd. https://hifi.nl/artikel_pagina2/31580/Dag-Twee.html Wat ik me afvroeg… voor hoeveel € staat hier nou te spelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 Voor mij was Daudio het meest verrassend, erg mooie balans en heerlijk 3D beeld. Ook het AEquo Audio systeem had dezelfde eigenschappen en vond ik erg mooi. De set van Marco kon me ook bekoren. Over Kii spreek ik me niet uit want ik heb zelf zulke set en ben bevooroordeeld. Ik vond de beurs ondermaats. Ik ben er zeker van dat heel wat systemen veel beter kunnen presteren, maar de ruimtes zijn horror om in te spelen. Met de nodige akoestische aanpassingen zou het veel beter kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 10 hours ago, Geerdie said: Wat ik me afvroeg… voor hoeveel € staat hier nou te spelen? Kijk eens in de prijslijst van Music2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 (edited) Die Rhapsody buizenversterker was 18.500 stond als test op hifi.nl Luidsprekers 2X220 van Blumenhofer zijn 29.000 Dan heb je alvast een idee welke kant het opgaat Edited 10 oktober 2022 by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 Plus draaitafel, element, prepre, kabels en wat ik nog vergeten ben... Richting de ton dus. Goed ingeschat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 M'n vriendin heeft een goed gehoor wat klank betreft. We zaten op één lijn. Deze set was 1 van de 3 betere van de dag. Ze wilde het even afzetten tegen haar Polk Audio soundbar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 Hallo Gydo, Niet voor niets heb ik ervoor gekozen om een kopie te bouwen van een Daudio prototype dat nooit de productie heeft gehaald. De W1 maar dan met vlakke baffle en duurdere Audiotechnology woofers. Jeroen van Daudio heeft het aktieve filter geleverd, en het filterschema voor het passieve filter deel, ik heb zelf alles samen gebouwd. Speel er al jaren mee inmiddels, en nog steeds zeer tevreden. De Audiotechnology konus drivers, en Mundorf AMT dipool tweeter zijn nauwelijks begrensd in hun prestaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 28 minutes ago, Walt said: Hallo Gydo, Niet voor niets heb ik ervoor gekozen om een kopie te bouwen van een Daudio prototype dat nooit de productie heeft gehaald. De W1 maar dan met vlakke baffle en duurdere Audiotechnology woofers. Jeroen van Daudio heeft het aktieve filter geleverd, en het filterschema voor het passieve filter deel, ik heb zelf alles samen gebouwd. Speel er al jaren mee inmiddels, en nog steeds zeer tevreden. De Audiotechnology konus drivers, en Mundorf AMT dipool tweeter zijn nauwelijks begrensd in hun prestaties. Heel misschien bouw ik wel zoiets maar dan met de Purifi unit als bas-mid unit. Een goede vriend gebruikt de Audio Technology units en die zijn erg mooi, maar ik vind de Purifi nog net een stukje beter. Nadeel van de AMT's is dan weer dat ze verticaal niet zo goed spreiden, maar eerlijk is eerlijk, bij Daudio heeft me dat totaal niet gestoord. Gebruik je ook een AT woofer ? Zo ja, welke type? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 Ja, per kant twee stuks Audiotechnology 10C77 in open baffle, beesten van woofers, diameter slechts 10 inch maar een magneet van 20cm rond en 77mm spreekspoel. Wel dus met aktieve dipool correctie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 Qua mid moet je trouwens wel de goede AT inzetten, de versie met dikke poolplaat er korte spoel (underhung) klinkt aanmerkelijk meer open dan de overhung versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 6 minutes ago, Walt said: Qua mid moet je trouwens wel de goede AT inzetten, de versie met dikke poolplaat er korte spoel (underhung) klinkt aanmerkelijk meer open dan de overhung versie. Klopt! En die van mij heeft bovendien een kapton spreekspoeldrager. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 10 oktober 2022 Report Share Posted 10 oktober 2022 Ik had (net als Jeroen van Daudio) eerst de 18cm overhung, de winst met de underhung versie was werkelijk enorm, serie spoel moest wel een haartje groter om het weer optimaal te krijgen. De Purifi is ook goed, maar persoonlijk vind ik die rolrand spuug lelijk, mag ik dat zeggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts