marc Posted 13 oktober 2022 Report Share Posted 13 oktober 2022 42 minutes ago, Gydo said: Ik ken niet zoveel huidige modellen, maar lang geleden vond ik de Craft een geweldige speaker. de foto betreft de Heritage. Deze lijkt wel op de Craft, maar die heeft basreflexpoorten aan de voorkant. ik hou zelf ook erg van het klankkarakter, zeker van de Esotar tweeter. Nooit opdringerig of scherp. De kleine Dynaudio’s op de DAE vond ik prima voor de dag komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 oktober 2022 Report Share Posted 13 oktober 2022 Ik denk dat Dynaudio heel goed weet waar ze mee bezig zijn. Wanneer ik de units zie, denk ik toch aan vakmanschap. Solide en doordacht. Dat ze allemaal hetzelfde klinken? Nee hoor, voor mij in ieder geval niet. De Contour-serie klinkt totaal anders dan de Confidence-serie. Ik neig dan naar de Contour. De Confidence vind wat al te gecontroleerd. Maar dat kan ook aan de versterking en wat er verder omheen staat liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 13 oktober 2022 Report Share Posted 13 oktober 2022 Ik heb begin dit jaar een set Dynaudio’s Herritage Special gekocht. Deze icm Accuphase E5000. Ik heb hiervoor verschillende andere monitoren en vloerstaanders gehad, zelfs uit een duurdere prijsklasse. Ook hier geldt heel veel aandacht voor de opstelling, maar als dat eenmaal staat; ik wil nog wel eens van componenten veranderen, maar de Dyns blijven! Ze zijn echt goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 oktober 2022 Report Share Posted 13 oktober 2022 On 8-10-2022 at 20:20, carl said: Dat is nu grappig want ik heb precies het omgedraaide Med. De fout die ik bij deze show had, was dat ik al snel bij Marco ben binnen gelopen. Dan valt de rest al vlug heel erg tegen. Zelf vond ik de Wilsons trouwens zeker goed maar toch wat technisch klinken. Kwestie van smaak lijkt me. Daarnaast meevallers, maar ook veel tegenvallers. In ieder geval begrijp ik niet dat mensen zo enthousiast worden van Naïm en Kudos. Ik heb twee nummers gehoord en bij het weggaan heb ik gevraagd of het niet wat scherp klonk? Nee hoor, het klonk precies zoals het moet was het vrij arrogante antwoord. Hetzelfde had ik bij Linn toen ik de LP 12 hoorde. Gelukkig dat ik hun streamer daarna nog hoorde want dat was een stuk beter. Wilson Benesch vond ik trouwens ook erg goed klinken. Ik ben nog iets kwijt, maar dat ga ik nog opzoeken. Veel mensen gesproken zoals de broertjes van Liempd, Audiofreak, Kappa, Ove, Marco, Cock en nog meer. Een leuke verrassing was trouwens het weerzien met de op alle NL fora voor eeuwig gebande Jongensdroom/Will van Dungen. Hij had nog steeds de hem kenmerkende humor. Bij een demo zei hij vragenderwijs tegen zijn buurman “ Ik heb zelf Bose LS, dat is toch ook erg goed hè? “. Hij speelt onder meer met Spectral en Audio Research. Inmiddels had had hij een Kuzma platenspeler, maar haalde hij er niet uit wat er in zat. Jammer dat ik morgen niet kan. Het was heel goed je weer eens te zien en spreken, Carl! En hoewel ik druk was, samen wel even genoten van de fantastische klank van de Wilson Benesch. En zelfs vanaf de zijkant vond ik Tears for Fears bij Linn/ Kudos plat, hard en schel klinken, dus daarin sta je niet alleen. Maar ja, shows... Het blijven momentopnames in een verre van optimale setting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 oktober 2022 Report Share Posted 13 oktober 2022 7 hours ago, Lestat said: Het was heel goed je weer eens te zien en spreken, Carl! En hoewel ik druk was, samen wel even genoten van de fantastische klank van de Wilson Benesch. En zelfs vanaf de zijkant vond ik Tears for Fears bij Linn/ Kudos plat, hard en schel klinken, dus daarin sta je niet alleen. Maar ja, shows... Het blijven momentopnames in een verre van optimale setting. Leuk je hier weer eens te zien Eric! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 oktober 2022 Author Report Share Posted 13 oktober 2022 Hij wil gewoon gefeliciteerd worden met zijn verjaardag Van harte Eric! Trouwens wel leuk hoe die contacten blijven hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 oktober 2022 Report Share Posted 14 oktober 2022 (edited) 14 hours ago, carl said: Hij wil gewoon gefeliciteerd worden met zijn verjaardag Van harte Eric! Trouwens wel leuk hoe die contacten blijven hangen. Ik heb geen Facebook (meer) dus geen idee . En aan verjaardagen doe ik óók al 100 jaar niet meer , héérlijk rustig zo..... Maar wel leuk dat je hem tegengekomen/gesproken hebt. Edited 14 oktober 2022 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 19 oktober 2022 Report Share Posted 19 oktober 2022 On 13-10-2022 at 22:12, René N. said: Leuk je hier weer eens te zien Eric! On 13-10-2022 at 23:42, carl said: Hij wil gewoon gefeliciteerd worden met zijn verjaardag Van harte Eric! Trouwens wel leuk hoe die contacten blijven hangen. Haha, dank! En inderdaad, het leek me leuk om hear () weer eens in te loggen na de DAE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts