Jump to content

Conrad Johnson

carl
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Duclaasie said:

Maar wat is dan high end? Wordt dat bepaald door het kostenplaatje, of het weergave niveau?

Het kan allebei waar zijn.

Helaas zijn er ook bedrijven die een enorm bedrag vragen en daarmee suggereren dat er ook veel kwaliteit verkocht wordt.

En -nogmaals helaas- dat is niet altijd het geval. Zie het kaf maar van het koren te scheiden!😬

groet,

Leobus

Blijkbaar is het vloeken in de kerk als je zegt dat goede apparatuur een extreem lage vervorming moet hebben. Dat staat los van wat je zelf misschien mooi vind, maar het is een maatstaf die zelden vernoemd word, ten onrechte. 

Ieder zijn overtuiging Gydo maar cijfers zijn wat mij betreft maar een onderdeel tot het muziek walhalla. En er zijn ook meer wegen die naar Rome leiden. Natuurlijk heb ik een buizenset die ‘lekker vervormd’. Het is overigens geen vloeken in de kerk om te zeggen wat je zegt.

1 minute ago, Mediator said:

Ieder zijn overtuiging Gydo maar cijfers zijn wat mij betreft maar een onderdeel tot het muziek walhalla. En er zijn ook meer wegen die naar Rome leiden. Natuurlijk heb ik een buizenset die ‘lekker vervormd’. Het is overigens geen vloeken in de kerk om te zeggen wat je zegt.

Het heeft niets met overtuiging te maken maar met feiten.

1 hour ago, Gydo said:

Het heeft niets met overtuiging te maken maar met feiten.

Als we het bij vervorming houden, vind ik dat al moeilijk genoeg.

Bij sommige versterkers met een heel lage vervorming, is het voor mij een feit, dat ik meer rag fijne waarneem. 

Maar mijn oren, vinden niet élke versterker met lage vervorming prettig klinken.   

Edited by Tubejack

2 hours ago, Tubejack said:

Ik snap niet, waarom je daar altijd zo druk over maakt. 

Was een reactie op een opmerking Jack. Ik vind trouwens dat veel mensen er tegenwoordig er onnodig een janboel van maken. Dit even los van het energieprobleem wat we nu hebben.

7 minutes ago, Tubejack said:

Maar on-topic wat ultra lage vervorming betreft valt m.i een merk als Conrad Johnson helaas af. 

@Carl je kunt je centen in je portemonnee houden. 🙋‍♂️

Ik ben er wel heel tevreden mee Jack - het klinkt dan ook fantastisch 😀  Vandaar dat mensen er zulke ongelooflijke prijzen voor betalen. Zal toch niet alleen patserigheid zijn. Overigens gaat mijn eerste speelgeld naar de akoestiek in het souterrain. 

5 minutes ago, carl said:

Was een reactie op een opmerking Jack. Ik vind trouwens dat veel mensen er tegenwoordig er onnodig een janboel van maken. Dit even los van het energieprobleem wat we nu hebben.

Op Poetin na vind ik het wel meevallen. 🙋‍♂️

12 minutes ago, carl said:

Ik ben er wel heel tevreden mee Jack - het klinkt dan ook fantastisch 😀  Vandaar dat mensen er zulke ongelooflijke prijzen voor betalen. Zal toch niet alleen patserigheid zijn. Overigens gaat mijn eerste speelgeld naar de akoestiek in het souterrain. 

Dat zie ik anders: 

Het was net nog mooi weer buiten, dus ik heb nog even een rondje gelopen. Onderweg dacht ik aan Conrad Johnson en bedacht ik me een vergelijking met het Hilton hotel waar ik ooit in een grote wat Amerikaans aandoende kamer heb mogen slapen. Het was zéér fraai, met gouden accenten. Die "beleving" heeft een prijskaartje.  

Edited by Tubejack

6 minutes ago, carl said:

Als ik lees van studenten die 100.000 euro studieschuld hebben Jack.

Niet iedere student kan vanuit huis studeren Carl. Hoeveel studie schuld had jij?

Edited by Tubejack

1 minute ago, Tubejack said:

Het was net nog mooi weer buiten, dus ik heb nog even een rondje gelopen. Onderweg dacht ik aan Conrad Johnson en bedacht ik me een vergelijking met het Hilton hotel waar ik ooit in een grote wat Amerikaans aandoende kamer heb mogen slapen. Het was zéér fraai, met gouden accenten. Die "beleving" het een prijskaartje.  

Ik heb nog nooit in het Hilton geslapen en heb daar verder geen commentaar over Jack. Maar heb jij ooit een Conrad Johnson versterker een avondje beluistert ? 

1 minute ago, carl said:

Ik heb nog nooit in het Hilton geslapen en heb daar verder geen commentaar over Jack. Maar heb jij ooit een Conrad Johnson versterker een avondje beluistert ? 

Nee Carl, het is onmogelijk om overal naar te luisteren.  Bovendien waar luister je naar? Daarnaast is CJ niet mijn merk. 

31 minutes ago, Tubejack said:

Niet.... net als emotie, dat is allemaal persoonlijk. 

Hoe bedoel je die Jack? Ik zou zeggen het is niet te meten. Bedoel je persoonlijk als in dat het individu bepaalt of hij zoiets hoort? Of dat er mensen zijn die dit wel belangrijk vinden of niet? Of dat ik het me inbeeld?

Dat laatste zeker niet. Al in het verleden had ik een set die onder je huid gaat zitten. Dat soort sets spreken je maagstreek aan. Je hebt sets die dit in hoge mate doen en daarbij ook uitermate realistisch zijn. Noem het maar haast magie. 

7 minutes ago, Tubejack said:

Niet iedere student kan vanuit huis studeren Carl. 

Een studieschuld van 100.000 is wel erg hoog. Een studieschuld van rond de 30.000 euro is al stevig. De gemiddelde studieschuld is iets van 16.000 euro. 

2 minutes ago, Tubejack said:

Nee Carl, het is onmogelijk om overal naar te luisteren.  Bovendien waar luister je naar? Daarnaast is CJ niet mijn merk. 

Rob Wilms zei dat je nooit kritiek mag hebben op een product wat je nog nooit hebt gehoord Jack 😀 Mijn Conrad Johnsons zijn 20 jaar oud en de condensatoren zitten nog binnen specificaties. En de trafo’s van de eindversterker gaan tot iets van 100.000 Hz. Daarnaast vind ik het legitiem dat wat vervorming wordt toegelaten als het ten goede komt van het totaal geluidsbeeld. Dat is een ontwerp keuze. 

5 minutes ago, Gydo said:

Ik ben dan vooral benieuwd welke de verschillende wegen naar Rome zijn, dus vertel....

jij hebt Wim van Kraanen toch gekend? Nou dan ken je al minstens één andere weg naar Rome die ik grotendeels heb afgelegd. In mijn signature kun je ook duidelijk mijn set lezen.