Jump to content

Phono stage burn in

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb in een ver verleden eens zo'n burn-in CD van Densen gekregen. Een hoop herrie, dus wél eens geprobeerd, maar of het hielp? Ik weet het echt niet. Hij zou de elektronica demagnetiseren.

Het voordeel is wél, dat de versterker door het breedbandige signaal wél snel warm gespeeld wordt.

Maar wat er de door jouw voorgestelde CD met Phono doet? Kennelijk hetzelfde, maar dan met een heel klein 0,4 mV signaaltje wat uit de CD speler naar de phonotrap zou moeten. Dus omstekkeren.

Edited by Hans van Liempd

Inspelen helpt in ieder geval wel, tenminste met mijn laatste aanwinst een Schiit Mani 2.  Technisch erg goed, met duurzame onderdelen gebouwd. Ruis en vervorminrsvrij, groot dynamisch bereik. Maar zo uit de doos wat kil, klinisch.  Nu 3 maanden later een stuk beter.   (kan ook zijn dat ik inmiddels gewent ben 🤭

3 hours ago, Tubejack said:

Maar zo uit de doos wat kil, klinisch.  Nu 3 maanden later een stuk beter.   (kan ook zijn dat ik inmiddels gewent ben 🤭

Veel nieuwe apparatuur klinkt in het begin niet zo goed, ik ben dan altijd wat teleurgesteld want je verwacht natuurlijk wonderen van een nieuwe aanschaf :-).

Dus inspelen maar weer, komt meestal goed.