Seed7 Posted 10 december 2022 Report Share Posted 10 december 2022 1 hour ago, Hans van Liempd said: Ach... die elastieken zijn toch ook helemaal niet oneindig stijf... en daarom gebruik je een DD, dan heb je van twee assen een gemaakt, blijft de arm. Maar dat is ook al in de jaren 60 'opgelost': Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 december 2022 Report Share Posted 10 december 2022 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 10 december 2022 Report Share Posted 10 december 2022 2 hours ago, kappa7 said: Ik denk dat voor mij het loopwerk wel het verschil zal maken. Of de arm beter is dan de gene waar ik nu mee speel durf ik wel te betwijfelen. Hier onder even een plaatje van mijn draaiert. De nadelen van een dergelijke arm is wel de extra belasting op je element als je een slecht gecentreerde plaat hebt. Zo als al eerder aangeven is het wel verstandig om de arm een klein beetje te helpen door de tafel een beetje schuin te zetten. Hoeveel kan je prima met een scope bepalen en een test plaat. je kunt dan nog net het element een klein beetje mooier laten sporen. De verschillen zijn echt minimaal maar het gaat dan om dat laatste beetje. Ik wist niet dat jij met een tangentiële arm speelt. Als je wil dat je plaat perfect gecentreerd is dan is deze Nakamichi TX-1000 een aanbeveling. Die centreert nml zelf de plaat. Uiterst zeldzaam en erg duur op de 2de hands markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 december 2022 Report Share Posted 10 december 2022 Mooie dt, ik heb er een in werking gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gydo Posted 10 december 2022 Report Share Posted 10 december 2022 Destijds heb ik ook deze arm eens gekocht in de USA. Een Air Tangent clone die uitstekend werkt. Heel betaalbaar en erg fijn afgewerkt en gemaakt. Meer info: http://airtech.atspace.com/mg1.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 december 2022 Report Share Posted 10 december 2022 Ook mooi, en inderdaad heel betaalbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 11 december 2022 Report Share Posted 11 december 2022 (edited) Provisorisch en chaotisch heb ik voorlopig toch de boel opgesteld. Het duurt nog wel even voordat wat besteld aluminium zetwerk geleverd gaat worden en zolang wil ik de draaitafel niet missen. Bij de definitieve opstelling gaat het er een stuk netter uit zien maar voor nu ben ik uiterst tevreden. Edited 11 december 2022 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 december 2022 Report Share Posted 21 december 2022 Indien deze zich op een reële reisafstand zou bevinden, had ik de trekker overgehaald. https://www.ebay.nl/itm/364085737309 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 december 2022 Report Share Posted 21 december 2022 Op het moment fascineert deze me het meeste. Inmiddels niet meer leverbaar, alleen oldstock. https://www.auditorium.de/nl/nl/vinyl/onderdelen/platenspelers/transrotor-crescendo-nero-tmd-drive-without-tonearm De Micro Seiki rx1500G of mooie BL-91 met SME op MP zijn ook verlokkelijk, maar dan zit weer met de leeftijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 21 december 2022 Report Share Posted 21 december 2022 Bij zulke bedragen komt de BarcaNova draaitafel in zicht. Dan ben je voor altijd klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 21 december 2022 Report Share Posted 21 december 2022 Ik vrees dat die ver boven mijn budget ligt. 10kplus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 21 december 2022 Report Share Posted 21 december 2022 nee hoor, zo erg is dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 3 januari 2023 Report Share Posted 3 januari 2023 Weer een zorg minder. https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/platenspelers/m1907654102-micro-seiki-rx-1500-yellow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 3 januari 2023 Report Share Posted 3 januari 2023 (edited) Overigens zeer iconische draaitafel: die RX1500G, maar om het voor mij minder pijnlijk te maken. De koperkleur zou me op den duur optisch zijn gaan irriteren. Edited 3 januari 2023 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 3 januari 2023 Report Share Posted 3 januari 2023 Ze hebben nog meer draaitafels om op te kwijlen hoor Je had m ook kunnen kopen en er een RVS plateau op kunnen leggen: Webshop - Micro-Seiki.nl Oh nee, anders kan je je energierekening niet meer betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 3 januari 2023 Report Share Posted 3 januari 2023 Yep. Mijn dillema. Maar zoals je tussen de regels doorleest: ik red het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 januari 2023 Report Share Posted 6 januari 2023 https://www.auditorium.de/nl/nl/vinyl/onderdelen/platenspelers/transrotor-crescendo-nero-tmd-drive-without-tonearm Vandaag telefonisch contact gehad: helaas niet meer leverbaar (geen oldstock, maar gevalletje niet uptodate zijn van webshop) Jammer. Dan staat voor nu Transrotor Zet 3 op plek 1 en Nottingham Analogue Dias op plek 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 januari 2023 Report Share Posted 6 januari 2023 Ik kan natuurlijk ook een gokje wagen, maar.... https://www.ebay.nl/itm/195400741329 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 januari 2023 Report Share Posted 6 januari 2023 Roemenië! Gewoon geduld hebben Fuchs...Zoiets moet je niet overhaasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 6 januari 2023 Report Share Posted 6 januari 2023 Als Frits van Eerd gewacht had, zou hij een hoop lol misgelopen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 Als mijn oom een kutje had was het mijn tante geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/platenspelers/m1919290459-eat-forte-makassar-eat-e-go-phantom-ii-supreme-toonarm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 Bedankt voor het meedenken. Zou je trouwens niet zeggen: 65 kg. Maar valt buiten mijn budget (max. €6500, energietransitie weet je nog ) P.S.: bedenk dat ik momenteel speel met een vintage Denon SL-7D en eigenlijk hiermee al genoeg lol beleef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 Ik dacht eerst dat er een singeltje op lag....Staat ook zeer goede en kostbare 12" arm op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 januari 2023 Report Share Posted 7 januari 2023 Just now, Roots said: Ik dacht eerst dat er een singeltje op lag Dit is de manier om een tafel voor een 12" arm te bouwen. Lekker veel massatraagheid door de grote plateau-diameter, terwijl het plateau relatief dun blijft. (nu nog goede materialen inzetten ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts