Jump to content

Leuke draaitafel

carl
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, kappa7 said:

Ik denk dat voor mij het loopwerk wel het verschil zal maken.

Of de arm beter is dan de gene waar ik nu mee speel durf ik wel te betwijfelen.

Hier onder even een plaatje van mijn draaiert.

iTRAX1C.jpg

De nadelen van een dergelijke arm is wel de extra belasting op je element als je een slecht gecentreerde plaat hebt.

Zo als al eerder aangeven is het wel verstandig om de arm een klein beetje te helpen door de tafel een beetje schuin te zetten.

Hoeveel kan je prima met een scope bepalen en een test plaat. je kunt dan nog net het element een klein beetje mooier laten sporen.

De verschillen zijn echt minimaal maar het gaat dan om dat laatste beetje.

Ik wist niet dat jij met een tangentiële arm speelt. Als je wil dat je plaat perfect gecentreerd is dan is deze Nakamichi TX-1000 een aanbeveling. Die centreert nml zelf de plaat.

Uiterst zeldzaam en erg duur op de 2de hands markt.

Nakamichi_TX-1000-1.jpg

DSC-0005-1.jpg

Provisorisch en chaotisch heb ik voorlopig toch de boel opgesteld. Het duurt nog wel even voordat wat besteld aluminium zetwerk geleverd gaat worden en zolang wil ik de draaitafel niet missen. Bij de definitieve opstelling gaat het er een stuk netter uit zien maar voor nu ben ik uiterst tevreden.

Edited by Kraus vonBentinck

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Just now, Roots said:

Ik dacht eerst dat er een singeltje op lag

Dit is de manier om een tafel voor een 12" arm te bouwen. Lekker veel massatraagheid door de grote plateau-diameter, terwijl het plateau relatief dun blijft. (nu nog goede materialen inzetten ;) )