Jump to content

Welke speakers met MF nu vista?

ivan
 Share

Recommended Posts

Beste forum leden!

Weet iemand welke speakers passen best

met Musical Fidelity nu vista cd speler en

versterker.Ik heb tot nu toe veel speakers

thuis uitgeprobeerd maar ik ben nog niet

tevreden,o.a.B&W 604 s2,B&W cdm9nt,dynaudio

contour 1.3 mk2,lua,thiel,millon air reference 2,totem forrest.

Elke tip is welkome.

M.v.g,

Ivo mad.gif

Beste Ome henk en Audiopaul!

Ik zoek speakers 4.000 of 5.000 euro nieuw

of 2e hands.Liefst engelse klank.ik hou van

drive,rhitme en moet aangenomen klinken en

gedetaileerd.Eigenlijk ik ben opzoek na

speaker die kan elke type of musiek aan.

Bijvoorbeeld B&W nautilus 802,maar die kan ik niet betalen.Nautilus 803 vind ik bejtje

te traag en niet goed genoeg voor rock.

M.v.g,

Ivo confused.gif

Hoi Ivan,

Een merk waar ik persoonlijk zeer van gecharmeerd bent en nog niet in jouw rijtje voorkomt, is het nederlandse merk Xanadu.

Ik heb zelf de DS 30 MK2 (ca. €2500,- per stuk) en ook de DS 17 MK2 (ca.€1600,- per stuk) gehoord. Beide speakers zijn vloerstaanders, werkelijk prachtig afgewerkt en leverbaar in hoogglanslak (zwart/wit/rood/grijs) of satijnlakken. Ik heb ze destijds beluisterd bij Staffhorst in Utrecht, maar wellicht is er dichter bij jou in de buurt ook een dealer. Wellicht is dit precies het type geluid wat jij zoekt, ik vond ze in ieder geval geweldig! ;)

Verdere info kun je verkrijgen bij de bouwer: Age van der Woud, tel: 06-51144693.

De link naar de site van Xanadu werkt momenteel niet.

Beste Wesley,

Ik heb millons thuis gehaad voor 2 weken,

maar ik vind ze te dun klinken.De laag gaat

wel erg diep(bijna 20 hz)maar ik heb gevoel

alsof mid-laag en laag spelde met min

10 db ten opzichte van hoog-mid en hoog.

En ze slisen ook.Mischien komt door acoustics

in mijn kamer maar dat heb ik niet gemerekt

met andere speakers.

M.v.g,

Ivo

9 :)

Beste Ivan.

Daar heb ik totaal geen last van gehad, dat de MILLON"s sliste, terwijl ik ook MF aparatuur heb, ik speel met de A3 serie, en ja het laag gaat erg ver door, maar dat vindt ik juist helemaal geen probleem.

Eerlijk gezegt speelde ze de B&W nautilus 803 helemaal zoek, dus mischien matchen ze gewoon niet met de Nu-Vista serie, of verkeerde kabel keuze of zoiets dergelijks, ik vondt ze in ieder geval helemaal top!!! voor de rest kan ik alleen maar zeggen ,heel veel succes met zoeken en luisteren, als je wil laat me even weten welke het uiteindelijk zijn geworden.

MVG:Wesley

logo.jpg

Hallo Ivan,

Zoeken naar luidsprekers is inderdaad een crime............

Ik zou je willen wijzen op een tweetal fabrikanten die heel bijzondere speakers bouwen, nl. Klipsch - met name de Heritage lijn - en Dynamic Solutions met de Master speakers. http://www.audioimport.nl en http://www.dynamic-solutions.nl

Groet Jitze confused.gif

Hoezoo te gek, Henk, ze kunnen uitstekend op een buizenbak, gezien het hoge rendement, dit is echter geen verplichting.

Er zijn absoluut prachtige torrenbakken, waarop deze oudjes zeker tot hun recht komen.

:D Jitze :D

Overigens laten we vooral niet vergeten dat niet alleen de match tussen speaker en versterker - alsmede alle verbindingen - een rol speelt, de acousstiek van de ruimte waarin het geheel staat te spelen is - mogelijk - wel de meest bepalende factor.

Groet Jitze