Jump to content

Qobuz gedoe


Buell
 Share

Recommended Posts

Ik stream al langer met Qobuz.

Sinds een tijdje doet zich het eufel voor dat met name bij Hi-Res( 24 bits) bestanden het geluid stopt.

Soms wel 10 seconden.

Het lijkt erger te worden en al het mogelijke is inmiddels wel geprobeerd.

Andere streamer,  andere bekabeling e.d 

Internetsnelheid is 320 Mbps. 

Omdat het vanaf de Nas wel goed gaat, blijft eigenlijk alleen Qobuz als oorzaak over.

Heeft iemand soortgelijke problemen met Qobuz?

Of nog mooier een oplossing?

 

Thanks,

Fred

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Buell said:

Heeft iemand soortgelijke problemen met Qobuz?

Of nog mooier een oplossing

Nee, wij hebben een 50Mbit/sec verbinding en Qobuz werkt perfect.

Als het via je NAS wel werkt en via het internet niet, dan moet je daar het probleem zoeken. 🙋‍♂️

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tubejack said:

Nee, wij hebben een 50Mbit/sec verbinding en Qobuz werkt perfect.

Als het via je NAS wel werkt en via het internet niet, dan moet je daar het probleem zoeken. 🙋‍♂️

Bedankt Tubejack.

Ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk van Qobuz. Inmiddels reactie gehad met allerlei vragen. Ben benieuwd of er wat uitkomt.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, kappa7 said:

Ik denk dat je beter bij je internet provider kunt gaan zoeken.

Het lijkt er op dat je verbinding niet stabiel is.

Gebruik je soms ook wifi voor de verbinding in huis?

 

 

voor de audio is alles bedraad, maar wellicht heb je gelijk.

Link to comment
Share on other sites

Hier met JRiver en Qobuz ook geen problemen.

 

Bij Audiophile UPnP Renderer stopt de muziek heel soms halverwege een nummer en gaat dan door met het volgende nummer. Ik ben er nog niet uit waar dat aan ligt. Ik speel via WiFi, maar met JRiver ook.

 

Het zou te maken kunnen hebben met druk gebruik door andere gebruikers. B.v.. een andere gebruiker die een film streamt.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Buell said:

voor de audio is alles bedraad, maar wellicht heb je gelijk.

Streamen via WiFi is hier in de stad met veel hoogbouw  nauwelijks nog mogelijk.  Bijna iedereen heeft WiFi in de buurt en die storen elkaar allemaal.   

Ik heb heel even geteld en binnen 10 minuten zie ik zo 30...40 andere WiFi stations. Maar Fred dat hoeft bij jou niet probleem te zijn. Het slimst is er iemand bij te halen met verstand van zaken.  Computer student aan huis of zo. 🙋‍♂️

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Inmiddels contact gehad met Ziggo, ze wel zien iets raars zeggen ze. Het modem krijgt een reset plus update. fingers crossed.

De helpdesk van Qobus heeft wel wat laten weten, maar na het beantwoorden van alle vragen verder nog geen respons.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Buell said:

Inmiddels contact gehad met Ziggo, ze wel zien iets raars zeggen ze. Het modem krijgt een reset plus update. fingers crossed.

De helpdesk van Qobus heeft wel wat laten weten, maar na het beantwoorden van alle vragen verder nog geen respons.

Mm, …..ze zijn vlakbij met de straat bezig. Zouden ze een kabel beschadigd hebben? Hebben de buren ook problemen?

groet,

leobus

Link to comment
Share on other sites

Je kunt in elk geval testen wat de stabiliteit is door en ping te laten lopen van af een pc die in het netwerk hangt.

Het liefst nog de PC die je ook gebruikt om te streamen.

Dat doe je door een terminal te openen en dat doe je door cmd in te tikken in je zoek veld van windows.

Vervolgens typ je daar in ping 8.8.8.8 -t  

Je verstuurd dan een heel klein pakketje naar de DNS server van Google en die geeft gelijk antwoordt.

Je zie dan een tijd in ms, dat is de tijd die je pakketje er over doet om heen en weer te gaan.

Bij een stabiele verbinding zal de tijd redelijk gelijk zijn.

Als er echt een probleem is dan zal je die tijd erg zien variëren.

Dit scherm kan je gewoon open laten en laat maar mee lopen op de achterfgrond.

Mocht je het probleem constateren dan kan je controleren aan de ping tijden of ook de verbinding naar google een probleem heeft.

Is dat het geval dan zit het dus bij ziggo. is dat niet het geval dan zou het bij kobus vandaan kunnen komen.

 

 

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

Heel goed George. Tenzij Fred zich niet van bewust is, dat hij streamt via WiFi. Dan kun je heel onregelmatige ping tijden krijgen. Dat past ook in het beeld dat Fred met name problemen heeft met het streamen van  Hi-Res bestanden. Omdat die veel groter zijn die moeilijker via WiFi te transporteren. 

Maar goed eerst maar even Ziggo afwachten 🙋‍♂️

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Buell said:

voor de audio is alles bedraad, maar wellicht heb je gelijk.

 

10 minutes ago, kappa7 said:

Alleen gebruikt hij geen wifi dus dat kunnen we dan uitsluiten

O ik dacht dat Fred dat, niet zeker wist.  Aan Qobuz ligt het vast niet. 🙋‍♂️

 

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels contact gehad met Ziggo. Het modem is door hun gereset en geüpdate. 

 

Helaas, al bij het eerste nummer, Sweat RY X  live from the albert hall, stopt de muziek voor zeker 10 seconden. Dit 24 bits nummer stopt bijna 100% .

Inmiddels al 2x contact gehad met de helpdesk van Qobuz,  ze pakken het serieus. En uit hun antwoorden maak ik op dat het voor hun geen onbekend probleem is. Het huis ip adres is inmiddels doorgegeven aan hun technische dienst. 

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

En heb je ook kunnen vast stellen dat je ping tijden dan gelijk bleven of gingen die ook onderuit tijdens de storing?

Lijkt met toch erg interessant om te willen weten.

Zijn de ping tijden namelijk goed dan zit het niet in je verbinding.

 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Buell said:

Inmiddels contact gehad met Ziggo. Het modem is door hun gereset en geüpdate. 

 

Helaas, al bij het eerste nummer, Sweat RY X  live from the albert hall, stopt de muziek voor zeker 10 seconden. Dit 24 bits nummer stopt bijna 100% .

Inmiddels al 2x contact gehad met de helpdesk van Qobuz,  ze pakken het serieus. En uit hun antwoorden maak ik op dat het voor hun geen onbekend probleem is. Het huis ip adres is inmiddels doorgegeven aan hun technische dienst. 

Vervelend. Wat gebeurt er, wanneer je hetzelfde nummer streamt via je pc? Werkt het dan wel? 

Update even getest vanaf mijn PC. Werkt perfect.

Qobuztest.png

 

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, kappa7 said:

En heb je ook kunnen vast stellen dat je ping tijden dan gelijk bleven of gingen die ook onderuit tijdens de storing?

Lijkt met toch erg interessant om te willen weten.

Zijn de ping tijden namelijk goed dan zit het niet in je verbinding.

 

niet geprobeerd, gaan we doen.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Tubejack said:

Heel goed George. Tenzij Fred zich niet van bewust is, dat hij streamt via WiFi. Dan kun je heel onregelmatige ping tijden krijgen. Dat past ook in het beeld dat Fred met name problemen heeft met het streamen van  Hi-Res bestanden. Omdat die veel groter zijn die moeilijker via WiFi te transporteren. 

Maar goed eerst maar even Ziggo afwachten 🙋‍♂️

 

Inmiddels heeft Ziggo de router reset en een update gegeven. maakt dus niks uit. 

Ik speel bedraad dus zonder wifi, sterker nog er is geen wifi module actief in mijn Mano Ultra MKIII streamer. De pc gebruik ik dus niet. Ik gebruik een Orange Squeeze app voor de bediening, maar dat is een dom ding wat je gewoon uit kan zetten als de muziek speelt. 

Eigenlijk kan het onderhand niet meer anders dan in het netwerk (internet) of Qobus  zitten, de rest hebben we systematisch uitgesloten. Het gekke mijn streamer en sd kaart speelt met qobus in een ander netwerk wel goed.

Maar, dat is 1 nu nog oplossen, ha ha ha.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Buell said:

ja werkt, maar dat is geen hi res

Niet via de webplayer, maar via de de gratis standaard Qobuz app die werkt probleemloos tot 24bit 192Khz. 

 

Qubuzapp.png

 

Edited by Tubejack
Nóg iets duidelijker
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Buell said:

Inmiddels heeft Ziggo de router reset en een update gegeven. maakt dus niks uit. 

Ik speel bedraad dus zonder wifi, sterker nog er is geen wifi module actief in mijn Mano Ultra MKIII streamer. De pc gebruik ik dus niet. Ik gebruik een Orange Squeeze app voor de bediening, maar dat is een dom ding wat je gewoon uit kan zetten als de muziek speelt. 

Eigenlijk kan het onderhand niet meer anders dan in het netwerk (internet) of Qobus  zitten, de rest hebben we systematisch uitgesloten. Het gekke mijn streamer en sd kaart speelt met qobus in een ander netwerk wel goed.

Maar, dat is 1 nu nog oplossen, ha ha ha.

Als Qobuz wel via de app hi-res op je pc werkt. Heb je mogelijk een probleem in je LAN/netwerk b.v. een dubbel IP-adres dat je streamer van dat ándere netwerk heeft gekregen en vasthoud.  Meestal blijven DHCP IP-adressen in je Ziggo router 24uur geldig. Dus zet je streamer een dag helemaal uit zonder stroom  en start hem daarna op.  Ik heb geen Ziggo meer, dus kan niet kijken in het Ziggo modem/router hoe lang die DHCP leases duren. Bij sommige routers wel tot 7 dagen of langer...  Succes🙋‍♂️  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, kappa7 said:

na een reset is het arp tabel wel leeg jack dus even uit en aanzetten is vaak wel voldoende om zijn uitgedeelde adressen te vergeten.

 

Helaas, dat werkt niet altijd. 

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...